ایسنا نوشت: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تاکید کرد که روسیه برای بمباران مواضع داعش از خلیج فارس، از فضای بین‌المللی استفاده می‌کند.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه چهارمین سالگرد درگذشت شهیدحسن تهرانی مقدم در دانشگاه امیرکبیر در جمع خبرنگاران در پاسخ سوالی درباره استفاده از فضای آسمان ایران برای شلیک موشک‌های روسی از دریای خزر به سوی داعش، اظهار کرد: روسیه اقدام خوبی را علیه داعشی‌ها شروع کرده که باید قبل از این شروع می‌کرد و ما آن را تحسین می‌کنیم. ما از نظر پدافند هوایی اقدامات روس‌ها را رصد می‌کنیم. آن‌ها از مرزها و هوای آزاد استفاده می‌کنند و به هیچ عنوان از فضای جمهوری اسلامی ایران استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان از فضای ما استفاده نمی‌شود و کاری که روسیه می‌کند این است که از فضاهای بین‌المللی برای کوبیدن مواضع داعش استفاده می‌کند.

اسماعیلی همچنین درباره سقوط یک پهپاد در خوزستان که روز گذشته اتفاق افتاد، گفت: این یک حرکت ایجاد وضعیت بود و جای هیچ نگرانی ندارد. این پهپاد برای خودمان بود و برای دوستانمان ایجاد وضعیت کرده بودیم. برای این کار تنها کافی است سیستم بالابدنه و پرچم پهپاد را عوض کنیم. این پهپاد برای خود جمهوری اسلامی بود که هیچ آسیبی هم به کسی وارد نشد و جای هیچ نگرانی نیست.

وی همچنین درباره تمهیدات پدافند هوایی برای مراسم اربعین امسال یادآور شد: پشتیبانی‌های هوایی برای مسافرینی که قصد مسافرت زمینی دارند از یک هفته قبل شروع شده و تا 44 روز بعد از مراجعت زائرین محترم کربلا ادامه خواهد داشت. در بحث‌ هوایی درباره پروازهایی که هماهنگ شده از طریق جمهوری اسلامی ایران وارد عراق شوند و پس از آن به ایران بازگردند، نیز با شبکه هوایی عراق هماهنگ شده و جای نگرانی نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در واکنش به خبری مبنی بر تحویل سامانه اس 300 به ایران تا دوماه دیگر،نیز گفت: سامانه‌های موشکی، راداری، شنود الکترونیکی و دیده‌بانی هوایی آنقدر در جمهوری اسلامی ایران توسط دانشجویان عزیزانمان و متخصصین پدافند هوایی طراحی شده که به نظر می‌رسد زیاد نباید دغدغه اس 300 و امثالهم را داشته باشیم اما ان شاءالله به آنچه تعهد شده عمل خواهد شد.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه در برخورد با مهاجم در این کشور تعارف نداریم، گفت:‌ ما باعث سقوط هواپیمای جاسوسی دشمن شدیم و در جای دیگر هواپیمای جاسوسی دشمن را سالم به زمین نشاندیم. ضمن اینکه هواپیمای حامل نظامی‌هایی را که به اسم مسافربری قصد داشت از آسمان ایران عبور کند به اجبار نشاندیم و هفت ساعت آن‌ها را نگه داشتیم تا بفهمند این کشور قانون و صاحب دارد.

وی همچنین یادآور شد: زمانی صدراعظم یک کشور می خواست به زور از آسمان ایران عبور کند و زمانی رئیس جمهور و وزیر دفاع کشور دیگری قصد داشتند ازفراز ایران عبور کنند تا روی مذاکرات ما تاثیر بگذارند، آن‌ها را دو ساعت پشت مرزمان نگه داشتیم تا یادبگیرند برای عبور از حریم هوایی ایران اجازه بگیرند و اقتدار ایران را بفهمند چرا که هیچ عبوری نباید بدون مجوز باشد.

4529

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • eddie IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    8 2
    دمشون گرم
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 2
    فضای بین المللی یعنی چه؟
  • بی نام US ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    2 5
    بال و بدنه درسته. ولی نمی دونم پرچم چیه؟
  • بی نام A1 ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 3
    ها را دو ساعت پشت مرزمان نگه داشتیم