ایسنا نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: داعش مدت‌هاست می‌خواهد در ایران ناامنی ایجاد کند اما با اشراف اطلاعاتی دستگاه های امنیتی و همکاری مردم تاکنون تلاش‌های آن‌ها خنثی شده است.

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری صبح امروز در حاشیه همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه داعش همچنان به تلاش خود برای ایجاد ناامنی در ایران ادامه می‌دهد، اظهار کرد:‌ داعش شبکه‌های پشتیبانی دارد که از آن‌ها حمایت می‌کند و این شبکه‌ها لایحه‌های مختلفی دارد. یکی از این شبکه‌ها در کرمانشاه شناسایی شد و اعضای آن دستگیر شدند. بقیه شبکه‌ها هم در اشراف اطلاعاتی قرار دارند و اگر لازم باشد با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: با شرایط امنیتی کشورمان بعید می‌دانم داعش بتواند اقدام گسترده‌ای در ایران انجام بدهد. البته ممکن است اقدام کوچکی انجام دهد اما همانند آنچه در کشورهای دیگر انجام می‌دهد، نمی تواند در ایران ناامنی ایجاد کند.

فرمانده کل سپاه در ادامه درباره دلایل همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تکفیری‌ها در سوریه گفت: اولین قدرت منطقه‌ای که خطر تکفیری‌ها را متوجه شد روسیه بود و همکاری روسیه با ایران به این دلیل است که آن‌ها زودتر از غرب به این خطر پی بردند. البته هر کشوری هم که نسبت به این جریان که قدرت‌های غربی آن را به وجود آورده‌اند احساس خطر می‌کند به مبارزه می‌آید و به تدریج وحدتی میان کشورهایی که با خطر تکفیری ها مواجه هستند در حال شکل گیری است.

وی تصریح کرد: غربی ها فکر می‌کردند این تهدیدی که ایجاد کرده‌اند فقط برای کشورهای منطقه است اما اکنون که این تهدید به سمت خودشان برگشته است آن‌ها هم برای مبارزه با گروه‌های تکفیری اقدام کرده‌اند.

سرلشکر جعفری همچنین درباره اقدامات انجام شده برای تامین امنیت زوار در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: در تعامل با دولت عراق، مسأله امنیت زوار بر عهده دولت عراق گذاشته شد. البته آن‌ها برای تامین امنیت کامل از ایران کمک خواستند.

وی در پایان اظهار کرد: ما هر کمکی که بتوانیم انجام می دهیم البته با توجه به پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد دشمنان نتوانند اقدامی علیه زائران انجام دهند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481135

برچسب‌ها