خطری دیگر برای نقش جهان /مراقب باشیم داستان ماجرای حذف نقش جهان از آثار یونسکو تکرار نشود+عکس

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از ساخت غیرقانونی سرویس‌های بهداشتی در حریم میدان نقش جهان و در بخش پشتی مسجد تارخی امام (ره) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فریدون الهیاری به مهر گفت: برخی افراد به بهانه ساخت سرویس بهداشتی برای مراسم اعتکاف در حال انجام کارهای ساختمانی در پشت مسجد امام خمینی (ره) هستند که امری غیرقانونی است.

وی افزود: همکاران بخش بازرسی میراث فرهنگی به این افراد در زمینه ساخت و ساز غیرقانونی خود تذکر داده اند اما این افراد به تذکردوستانه همکاران ما بی توجهی کردند و به هین دلیل مجبور شدیم توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی وارد عمل شده و برای جلوگیری از این کار حکم قضایی بگیریم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه ما امیدوار بودیم که این مسئله با توصیه کارشناسان حل شود، بیان داشت: چرا برخی افراد باید برای انجام یک کار فرهنگی ارزشمند و معنوی، قانون را که دین نیز بر محترم شمردن آن تاکید کرده زیرپا گذارند و به هشدار یک ارگان قانونی بی اعتنایی کنند.

وی ادامه داد: مسجد تاریخی امام (ره) ۴۰۰ سال پیش ساخته شده و دیگر امروز تحمل بهره برداری ها و ارائه خدماتی همانند ۴ قرن پیش را ندارد اما ما اکنون ۴۰ برابر دوره جوانی این مسجد می خواهیم بار به آن تحمیل کنیم.

الهیاری تاکید کرد: این مسجد خود دارای سرویس بهداشتی به اندازه کافی هست و هم اکنون نیز بیش از توان بافت فرسوده‌اش مورد بهره برداری قرار می گیرد بنابراین علی رغم میل خود مجبور هستیم برای حفاظت از این بنای اسلامی و تاریخی از طریق قانون با افراد تخطی‌گر برخورد کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =