وضعیت در نپال همچنان وخیم است. رقم کشته‌شدگان زلزله به مرز ۴ هزار نفر نزدیک می‌شود و می‌تواند از این هم فراتر رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس‌لزره‌ها کمک‌رسانی را با اختلال مواجه کرده‌اند. وتا کنون یک میلیون کودک آواره و نیازمند کمک شده‌اند.

 نیز ده‌ها هزار نفر از مردم نپال شب را در هوای آزاد و در کنار خیابان‌ها به سر آوردند با غم و اندوه و گهگاه همراه با گیتارنوازی و آوازخوانی برای برانگیختن حس همبستگی و همدردی؛ تا کودکان و کهن‌سالان نیز مقهور ترس و دلهره نشوند.


دفتر کودکان سازمان مللبرآورد کرده است که یک میلیون کودک نپالی در نتیجه زلزله آواره و نیازمند کمک شده‌اند. دسترسی اهالی به آب سالم و امکانات بهداشتی به شدت محدود شده و در نتیجه، امکان شیوع بیماری‌های واگیر نیز رو به افزایش است .


در جای جای کاتماندو، پایتخت نپال صحنه‌های تاثرانگیزی به چشم می‌خورد. مجروحان و مرده‌ها کنار هم روی زمین جا داده شده‌اند. پزشکان درون چادرهای موقت مشغول مداوای مجروحان هستند، در بیمارستان‌ها جای سوزن‌انداختن نیست و تقاضا برای اهدای خون دائما تکرار می‌شود.

بازماندگان زلزله هم در جستجوی بستگان خویش یا یافتن نان و آبی برای رفع گرسنگی و تشنگی یا یافتن مامنی برای تجدیدقوا برای کمک‌رسانی‌اند.

برای یافتن خارجی‌هایی که در نپال گرفتار زلزله شده و فعلا امکان خروج ندارند، گوگل و فیس بوک صفحات ویژه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند.

صفحه گوگل "Person Finder" نام دارد و صفحه فیس‌بوکSafty Check نام گرفته است.

منبع: دویچه وله

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =