حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده، عضو شورای مرکزی «انصار حزب‌الله» گلستان که بیانیه منتسب به جریان وی خطاب به حجج اسلام حسن خمینی و ناطق نوری، جنجال‌آفرین شد و پس از 5روز تکذیب گردید،‌به روزنامه ایران گفت:


آقای حسن‌زاده! چرا میان انتشار بیانیه و تکذیب آن، 5 روز فاصله افتاد؟

من ظهر چهارشنبه از طریق یکی از دوستان متوجه انتشار چنین خبری شدم. بلافاصله پیگیری کردم و دیدم که منبع خبر سایت محلی «گلستان ما» بوده است. با یکی از خبرنگاران که سابقاً با این سایت کار می‌کرد، تماس گرفته و از وی شماره سردبیر و خبرنگار سایت را گرفتم. تماس گرفتم، اما کسی پاسخ نداد. 11 شب، بعد از منبری که داشتم، سردبیر «گلستان ما» با من تماس گرفت و من از ایشان پرسیدم منبع خبر شما کجاست و چرا این بیانیه را منتشر کردید؟ گفتند اطلاعیه‌ای در دفتر ما انداخته شد . از وی گله کردم که شما با من آشنا بودید و شماره‌ام را نیز داشتید، چرا تماس نگرفتید؟ در ثانی، تمام بیانیه‌های انصار حزب‌الله گلستان و گرگان با سربرگ، شماره نامه، مهر و حتی امضای مسئول روابط عمومی است،‌ شما چطور این را منتشر کردید؟ گفتند که چون ادبیات بیانیه با ادبیات سایر بیانیه‌های انصار حزب‌الله یکی بود،‌ منتشر کردیم. گله کردم و تأکید کردم که من شکایت از شما را حق خودم می‌دانم. درخواست کردم که در اولین فرصت در مصاحبه‌ای، تکذیبیه را منتشر کند. قبل از ایشان، عصر چهارشنبه نیز نمایندگی خبرگزاری فارس با من تماس گرفت و من در مصاحبه با ایشان، موضعگیری کردم، اما این خبر روی خروجی خبرگزاری قرار داده نشد. تا ساعت 11 شب مرتب از ایشان پیگیری می‌کردم و ایشان هم گفت که پنجشنبه خبر منتشر می‌شود که تا پنجشنبه ظهر هم خبر منتشر نشد و تنها در ساعات انتهایی شب پنجشنبه، خبر البته به صورت ناقص در خبرگزاری منتشر شد. گرچه در این مدت چند رسانه محلی دیگر تکذیبیه را منتشر کردند. متأسفانه در همین فاصله، یعنی بعد از ظهر چهارشنبه آقای سیدحسن خمینی هم موضعگیری کردند که پنجشنبه دیدیم، داستانی شروع شد و این به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد.


پس تکذیب بیانیه از سوی شما ربطی به اظهار نظر سیدحسن خمینی نداشت؟ چون این طور به نظر می‌رسید که بعد از اظهار نظر ایشان، شما تکذیب کردید؟

اگر موضع ما این بوده باشد، با انتقاد آقای سیدحسن خمینی که نباید موضع ما برگردد. اگر به بیانیه‌های انصار حزب‌الله گرگان مراجعه کنید، می‌بینید که تمام مواضع ما شفاف بوده و هرجا موضعگیری کردیم، تا آخرش هم روی موضع خود ماندیم.
برخی اعضای سایت «گلستان ما» عنوان کردند که آرم انصارحزب‌الله روی بیانیه بوده است، دلیل دیگری که عنوان کردند این بود که شاکله و متن بیانیه شبیه بیانیه‌های دیگر شما بوده است.
مهر و سربرگ انصار را که نمی‌شود کپی کرد. البته هنوز هم این شبنامه را به من نشان ندادند که ببینم چه شکل و شمایلی داشته است. اما بینی و بین‌الله، این کمال بی تقوایی جریانی است که به خاطر یک موج‌سواری رسانه‌ای، این موضوع را ترتیب داده‌اند. ما در گذشته درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، شدیداللحن‌ترین بیانیه را نوشتیم و پای آن هم ایستادیم یا به رئیس مجلس و رؤسای دولت، نامه نوشتیم. زمانی هم احساس می‌کردیم که مدیرکل ... استان اشتباهات فاحشی دارد که نباید از کنار آن گذشت، براساس مراتب و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر، اول به وی تذکر لسانی دادیم و وقتی دیدیم جواب نمی‌دهد، هشدار دادیم که با مردم در جریان می‌گذاریم. حتی درباره امام جمعه گرگان که نماینده ولی فقیه هم هست، شاید بیش از 10 بیانیه نوشتیم، با وجود اینکه ما را به دادگاه ویژه روحانیت هم کشاندند. برای من 14 پرونده در دادگاه ویژه روحانیت تشکیل شد. در همه این موارد، در دادگاه می‌گفتند که یک نامه کوتاه بنویس و بگو این موضع ما تند بوده است. هرچه می‌گفتند؛ گفتم نه، زیرا احساس می‌کنم که این تکلیف ماست و ذره‌ای کوتاه نمی آییم. اما در مسأله آقای سیدحسن خمینی، بینی و بین الله ما موضعی درباره ایشان نداشتیم که ایشان بخواهند میهمان استان باشند و این بیانیه را فرار رو به جلوی یک جریان فکری می‌دانم که حیات سیاسی خود را در همین جنجال‌های سیاسی می‌داند.


در بخشی از تکذیبیه، از برگزاری مراسم یادمان سانحه سقوط «یاک 40» انتقاد شده بود. نظر شما درباره این مراسم چیست؟  اصولاً اگر مراسم مجوزی قانونی داشته باشد،‌ شما برگزاری بدون تنش آن را می‌پذیرید؟
اشکالی که ما به این برنامه داریم، سوء استفاده از بیت‌المال است. اینکه از بودجه عمرانی شورای شهر و شهرداری گرگان به جلسه‌ای اختصاص داشته باشد که تماماً میتینگ سیاسی است. از اسم نمایندگان فقید استان سوء استفاده می‌کنند. سال گذشته در همین مراسم، آقای مطهری حرف‌های تأمل‌برانگیزی گفت و یک کلمه از نمایندگان فقید استان اسم نبرد و تمامش حرف‌های سیاسی زد که بخش زیادی از آن هم هنجارشکن بود. ما به اینها اشکال داریم و الا تمام احزاب و تشکل‌های سیاسی حق دارند اظهارنظر و اعلام موضع کنند و استان گلستان در این زمینه مشکلی ندارد.


غیر از این برنامه،‌  موضع تشکل شما درباره سفر و سخنرانی فعالان سیاسی به استان چیست؟

هیچ کس در هیچ جایگاهی، حق ندارد به کسانی در قالب احزاب سیاسی درون نظام که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند و فعالیت می‌کنند، تعرضی کند. اما حوادث سال 88 امتحان بزرگی بود و متأسفانه برخی از این امتحان مردود بیرون آمدند و چوب حراج به حیثیت نظام زدند. این افراد، هنوز هم به آن رویه غلط ادامه می‌دهند. اگر کسی در آن وقایع جرمی را مرتکب شده یا باز هم همان رویه غلط خود را ادامه بدهد، نمی‌توانند براحتی هرجایی، کرسی و تریبون داشته باشد. حتی در امریکا که به اصطلاح مهد آزادی است،‌ اجازه می‌دهند برخلاف خطوط قرمز‌، اقدامی انجام شود؟


شفاف و روشن بگویید کسانی که در مراجع قانونی محکوم نشده و مجوز قانونی لازم را هم دریافت می‌کنند،‌ آیا باز هم  با اختلال انصارحزب‌الله  در مراسم قانونی خود مواجه خواهند شد یا خیر؟ آیا یک تشکلی می‌تواند فراتر از مراجع قانونی و رسمی؛ خود را ملاک ارزیابی نقش افراد در وقایع سال 88 بداند و با برداشت خود، در مراسم مجوزدار؛  اختلال ایجاد کند؟

امسال، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است. انتظار است دولتمردان به مطالبات و انتظارات مردم توجه کنند و شعارهای انتخاباتی روحانی به مردم، عملی شود.فراجناحی بودن،‌ یکی از آن شعارها بود. اما اکنون در استان گلستان، وقتی انتصاب فردی محل تأمل است؛ اگر او  بخواهد استان گلستان را به حیات خلوت اپوزیسیون تبدیل کند، باز هم باید انتظار داشت که چون مسئولی مجوز داده، مردم هیچ انتقاد یا اعتراضی نکنند؟


انتقاد یا حتی اعتراض جای خود،‌ آیا گروه‌هایی مثل شما حق دارند تجمعات را به هم بزنند یا مانع سخنرانی کسی شوند؟

امام(ره) در بند «ج» وصیتنامه خود فرمودند (نقل به مضمون) که از جوانان حزب‌اللهی عهد و پیمان می‌گیرم که اگر مسئولان تخلفی کردند، تذکر بدهند و اگر به تذکر عمل نکردند، خودشان وارد عمل شوند.

انتقاد و اعتراض جای خود. مسأله این است که فردی مسئولیت دارد و مراجع قانونی هم مجوز می‌دهند. آیا در این صورت می‌توانیم مراسم را به هم برنیم؟

اگر مجوز مراجع قانونی معقول باشد، پذیرفتنی است. ولی اگر یک آدم تندرو و افراطی بخواهد جاده صاف‌کن اپوزیسیون باشد، نمی‌شود پذیرفت. ملاک و شاخص ما این بود که عرض کردم.


پس قانون چه جایگاهی دارد؟

قانون؛ اگر معقول باشد. اینکه معاون سیاسی استاندار یک انتصاب سیاسی باشد و کسی که در فتنه نقش داشته و حامی آن است و هنوز آن را محکوم نمی‌کند، بعد بخواهد جاده صاف‌کن یک جریان اپوزیسیون باشد، این می‌شود قانون؟ آن وقت مردم و کسانی که خون و جان دادند و برای انقلاب زحمت کشیدند، هیچ حق تعرضی ندارند؟ این به نظر من عقلایی نیست.

17302

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    206 4
    من فهميدم كه آقايون داداشام قانون خوبه تا وقتي كه مطابق ميل و نظر ما باشه. والسلام.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    182 5
    بگو قانون منم دیگه
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    148 4
    از نظر اقایان قانون تاوقتی خوب است که به نفعشان باشد در غیر این صورت می توان ان را زیرپا گذاشت
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    119 2
    از این آقا متشکریم که صراحتاً و صادقانه ملاک همه چیز حتی قانون را عقل خود می دانند. خوب اگر همه اینجوری فکر کنند و هر قانونی را که معقول ندانند علیه آن اقدام عملی کنند که سنگ روی سنگ بند نمیشود.
  • بی نام GB ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    92 2
    یعنی اینها خود مر و متراژ قانون هستند
  • بی نام RO ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    108 2
    ماشاالله جز خودش هیچ کس رو قبول نداره مثل احمدی نژاد میگه قانون منم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    94 2
    از این آدم ها باید ترسید...خبر خواهشا بچاپ
  • بی نام RO ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    82 3
    تشخیص قانون معقول با عقلای قانون است نه شما
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    81 2
    قانون خوب است، هر وقت من تشخيص بدهم
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    84 2
    مرد حسابی مگه قانون اگه و اما داره؟
  • ایرانی A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    36 0
    میشه بفرمایید ملاک شما برای تشخیص معقول بودن یا نبودن قانون چیه تا ما هم از این به بعد همونجور به قانون عمل کنیم
  • محمد A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    37 2
    کلن چهار نفر منفی‌زن وجود دارن توی نظرات