حاشیه‌های راه‌پیمایی 22 بهمن/ از تبلیغات هاشمی و غرضی تا حضور نمادین تفنگداران بازداشتی آمریکا

امروز در حالی در تهران و بیش از هزار بخش، ‌شهر و شهرستان‌ و بیش از 4 هزار روستای کشور راه‌پیمایی 22 بهمن برگزار شد که این راه‌پیمایی در تهران رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، در راهپیمایی امسال 22 بهمن از پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها تا نقد سیاست خارجی دولت از زبان شهرداری تهران و حضور نمادین تفنگداران آمریکایی در میان راهپیمایان دیده می شد. بیش از 5 هزار و 200 خبرنگار،‌ عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش می‌دادند. 2 هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری داخلی و 280 خبرنگار خارجی در تهران و 3 هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری خارجی در شهرستان‌ها نیز حضور داشتند.

تبليغات انتخاباتي
هم‌چنین راهپیمایان روز 22 بهمن با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، شعارهایی در رابطه با انتخابات در دست داشتند. این شعارها هشدارهایی درباره انتخاب اصلح، حضور با آگاهی و بصیرت در انتخابات و فراهم آوردن زمینه جلوگیری از نفوذ دشمن را دربر می‌گرفت. از جمله پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته "کسی را انتخاب کنید که کشور را به دشمن نفروشد" در دست مردم جلب توجه می کرد. حضور بنرهایی با محتوای انتخابات 7 اسفند با توجه به تأکیدات رهبری مبنی بر اینکه حضور در انتخابات آگاهی و بصیرت است در خیابان های منتهی به میدان آزادی قابل توجه بود.

شعارهای دیگری نیز در دست راهپیمایان دیده می‌شد که بی‌اعتمادی آن‌ها را به آمریکا نشان می‌داد. از جمله سخنی از امام خمینی (ره) با این مضمون که «آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند». 

اما همزمان با آغاز زمان قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، پوسترهایی از برخی کاندیداهای این انتخابات در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن پخش شد. چنانکه اصولگرایان با پوسترهای زرد رنگ تبلیغات فراوانی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن انجام دادند. در این پوستر‌ها تصویر  رهبری و امام خمینی و شعار حضور در انتخابات آگاهی و بصیرت است، به چشم می‌خورد.
همچنین پوسترهای کوچکی با آیه قرآنی و وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا و اینگونه شما را امتی میانه قرار دادیم با رنگ فیروزه‌ای توزیع می‌شد که درآن تصویر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در حال قنوت دیده می‌شد.
افزون بر این طرفداران محمد غرضی تبلیغات این نامزد انتخابات را در راهپیمایی توزیع می‌کردند. در این تبلیغات جمله مشهور غرضی که چپ نمی‌تواند دولت نگه دارد و راست نمی‌تواند ملت نگه دارد نوشته شده بود.
به علاوه به محسن قمی و محسن اسماعیلی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان با چاپ اقلام تبلیغاتی به معرفی خود برای انتخابات خبرگان پرداختند. محسن قمی در این تبلیغات از شعار از خانواده پنج شهید معظم استفاده کرده است و محسن اسماعیلی شعار از جهاد تا اجتهاد را در پوسترهای خود قرار داده است. همچنین نامزد دیگری به نام بطحایی گلپایگانی خود را مورد حمایت جبهه یاران ملت و دولت معرفی کرده است.
ستاد انتخاباتی سیدمحمود علوی نیز پوسترهای تبلیغاتی را توزیع کردند که در آن محمود علوی را وزیر اطلاعات اخلاق‌مدار و مردمی معرفی کرده‌ است.
اما این در حالی بود که بامداد امروز کلیه بنرهای فهرست خبرگان ٩٤، که حاوی تصویر رهبرانقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور و یادگار امام خمینی بود، از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع آوری شد. در این بنرها بدون انتشار اسامی کاندیداها بر اصل شرکت در انتخابات با استفاده از آیات قران و تصاویر شخصیت‌های نظام که دو تن از آنان ، آیت‌الله هاشمی و روحانی کاندیدای انتخابات هستند، تاکید شده بود.

انتقاد به ديپلماسي دولت
اما در این میان شهرداری تهران نیز از فرصت استفاده کرده و با پوسترهای زرد رنگی شعارهایی در انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم منتشر کرده بود.
حضور تفنگداران آمریکایی به صورت نمادین در میان راهپیمایان از دیگر حواشی امروز بود.
همچنین در حاشيه اين راهپيمايي موشک بالستیک عماد در خیابان آزادی و در مسیر عبور راهپیمایان روز 22 بهمن قرار داده شده است. در کنار این موشک تصاویری از شهید تهرانی مقدم و مراحل ساخت و نمایش آن نیز به نمایش گذاشته شده است. استقرار موشک عماد مورد استقبال راهپیمایان قرار گرفته و جمع زیادی از مردم با آن عکس یادگاری گرفتند. رونمایی از ماهواره‌های جدید فضایی تا تجلی قدرت دیپلماسی کشور تا برقراری نمایشگاه‌های اختراعات و ابتکارات دانش‌آموزی در سطح مدارس از جلوه‌های ویژه مراسم امسال بود. دانشجویان هم با به پرواز در آوردن پهپادهای ساخت خود در چهارراه ولیعصر نمادی از اقتدار علمی خود را پیش چشم دوربین‌های خبرنگاران خارجی و داخلی به نمایش گذاشتند.

جالب اینکه شرکت آب و فاضلاب تهران هم در مسیر راهپیمایی غرفه هایی برپا کرده و هشدارهایی را نسبت به کمبود آب به مردم می‌داد. این غرفه‌ها با شعار «آب هست ولی کم است» از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. 

27214

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    260 4
    من کاری به درست بودن یا نبودن و بقیه ی چیزا ندارم......جان من فقط اون خانومه رو ببین چجور آرایش کردن خخخخ....والا اونجور که ما تو عکسها و فیلمها دیدیم اون خانوم نیروی دریایی فک نکنم اونقدر تو عروسیش آرایش کرده باشه
    • بی نام DE ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      8 3
      دلیل آرایش کردن اون خانوم اینه که در اصل ایشون مرد هستن .و مجبور بودن اونجور آرایشش کنن که شبیه زنا بشه.اینا نمیتونستن که یه زن رو بیحجاب به این شکل بیارن چرا که ممکن بود اسلام به خطر بیفته اما ایشون چون مرد هستن الان هیچ گناهی صورت نگرفته و اسلام هم در سلامت کامل هست
    • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      20 3
      از بچگی تا امروز به ما آموختند که بگوییم مرگ بر این و مرگ بر آن و خلاصه مرگ بر همه بجز خودمان ،،، غافل از اینکه انرژی ها در جهان میچرخند و مرگ بر خودمان میشود و فقر و فساد ، انزوا ، و دروغ گریبانگیر کشورمان میشود .
    • سیدمحسن A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      2 2
      اولا اینکه طبق چه موازین شرعی و اخلاقی مردی را به شکل یک زن درآورده اند؟ ثانیا اینکه آمریکا را باید تحقیر و ذلیل کرد شکی نیست اما هیچگاه نمی توان با منکر در مقابل منکر دیگری ایستاد ثالثا بایدبحال طراحان چنین طرحی تاسف بسیارخوردکه تااین حدازمسائل شرعی دور و فاقدبصیرت انقلابی ودینی هستند رابعا این حرکت غیراخلاقیپسری راشبیه زن بزک کردن آبروی سپاه رازیر سوال برددست اندرکاران برنامه لباس سپاه به تن داشتند خامسا عین همین حرکت درتهران انجام شدبدون وجود زن آمریکایی و بسیار هم جالب ودیدنی بود و درعین حال ذلت دشمن رانیز به نمایش گذاشتند پس میتوان حرکتهای نو وجذاب و انقلابی انجام داد بدون انجام حرام خداون تبارک تعالی
  • بدون نام ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    309 9
    حضرت علي : كسي كه در دشمني زياده روي كند گناهكار است ، سزاوارترين مردم به بخشيدن ، تواناترينشان در كيفر دادن است حكايت ما و اين ملوانان.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      161 4
      انچه برخی مسولین سیاسی نظامی میکنند با کجای مذهب ناب شیعه همخوانی. دارد؟؟
    • ناشناس A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      87 2
      امان از زیاده روی.. خدا نکنه روزی بیاد که دیگران هم بخوان به همین صورت جوونای رشید ما رو نشون بدن.. گرچه شاید ما باید در خودمون و برخوردهامون شک کنیم وقتی می بینیم اونها این کارا رو نمیکنن
  • رضا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    237 6
    دم از رافت و معرفت اسلامی می زنید و بعد اینگونه به تمسخر می گیرید ، متاسفم .....
    • بی نام GB ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      برید نامه حضرت علی در جواب معاویه رو بخونید یا برخورد پیامبر زمانی که مروان رو برای نام گذاری آوردن پیش پیامبر بخونین خودتون میفهمین که رافت و معرفت شامل حال کسایی که در عراق و افغانستان به ناموس مسلمان تجاوز کردن نمیشه. دشمن رو باید تحقیر و تهدید کرد مخصوصا دشمنی مثل آمریکا که بر اصولی بنا نهاده شده که همشون رو خودشون زیر سوال بردن
  • بي نام ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    191 5
    اصلاً اين خانم ارايش داشت وقتي بازداشت شد كسي كه در قالب اين خانم بوده مگر خدا ازسر تقصيراتش بگذزه ابرو انساني رو بردن واي به حال كساني كه پشت سر اينها هستن ومثلاً مردم وارشاد ميكنن
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    195 8
    شرم آوره ... به کجا داریم میریم؟؟؟؟؟ اینا از کی مجوز گرفتن؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    134 9
    معنی باز سازی سربازان آمریکایی با زن آرایش کرده را نفهمیده چونکه با هیچ اصول و اعتقادی و انقلابی و مردان سنخیت ندار و.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    114 3
    تمسخر أسير و پخش اينگونه نمايش ها در شان كشور اسلامي نيست
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    105 3
    سعدی علیه رحمه در 700 سال و اندی پیش گفته:: اگر من ناجوانمردم به کردار تو برمن چون جوانمردان گذر کن اونوقت ما خودمون رو میراث دار سعدی می دونیم.
    • زارع A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      10 1
      عزیزان آن رزمنده ای که در جبهه زخمی شده بود ولحظه شهادتش فرا رسیده بود وقتی میبیند اسیرش آب درخواست میکند چند جرعه آبی که درقمقمه اش مانده بود به اسیر میدهد وخودش با لب تشنه همان لحظه شهید میشود واوج ایثار را به ما درس میدهد ویاد آور میشود که دین ما وامامان ما با اسرا چگونه رفتار میکردند این تذهبون وای برما که چقدر اخلاق ما سقوط کرده چقدر انسانیت مان تنزل کرده آیا اشک اسیر را درآوردن وآنرا در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران با آب وتاب نشان دادن افتخار است یاذلت آیا خدای نا کرده اگر همچو اتفاقی به برادران نظامی ما رخ دهد وآنها که مسلمان نیستند همچون رفتاری با برادران ما انجام دهند خوشایند است ؟؟؟؟؟
  • مریم IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    74 3
    این نمایش دون شان مردم است. نباید به بهانه دشمنی از تعقل و فرهنگ و انسانیت دور شد. حرکتهای این چنینی در صورت تکرار و تشویق هستند که به افراطی گری می انجامند.
  • مجید A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    60 3
    امان از افراط و تفریط . دستگیری ملوانان و اقدامات انجام گرفته شاید در روزهای اول منطقی درست مینمود ولی ادامه ان به هر بهانه ایی واقعا تو ذوق هر بیننده ایی میزند در ضمن اگر فردا روزیی دستگاه های قایقهای گشتی ما خراب شود و به ابهای دیگر کشوری وارد شود و اگر انها با ما به هر بهانه ایی چنین کنند ایا ما را ناراحت میکند یانه؟ امام باقر میفرماید ان چیزی را که به خود نمیپسندی برای دیگران نپسند .
  • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    11 1
    کاش از حاشيه هاي راهپيمايي امروز هم گزارش تصويري مي ذاشتين
  • بی نام A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    49 3
    در کجاي دنيا در يک جشن ملي، ديگر دول رو تحقير ميکنن؟
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    7 16
    22 بهمن رو به عنوان يک جشن ملي بايد با حضور همه چهره ها از همه جناح ها جشن بگيريم
  • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    11 52
    تا خون در رگ ماست خميني رهبر ماست
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    31 2
    چرا خبري از آيت الله مصباح در اين راهپيمايي نبود؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    25 4
    چرا در روزي که جشن هست، بايد فريادهاي خشم بر انگيز سر داده بشه؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    16 1
    کاش اون بعد تبليغ حفظ منابع طبيعي و آموزش مردم براي مصرف کمتر آب، پررنگ تر انجام ميشد
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    21 2
    باز خوبه امسال عليه هاشمي شعار ندادن يادمه در دولت گذشته عليه آقاي هاشمي در اينگونه راهپيمايي هاي عمومي شعار ميدادن
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    5 7
    همه يه طرف، غرضي يه طرف کاش از حضورش فيلم پخش ميشد
  • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    27 2
    چرا يه گروهي حق تبليغات انتخاباتي در راهپيمايي داشتن و يه گروهي اين حق رو نداشتن؟
  • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    3 19
    وطنم پاره طنم...
  • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    36 1
    چرا يک راهپيمايي عمومي بايد اين قدر حاشيه داشته باشه آخه؟
  • بی نام A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    60 2
    چند سال پیش که مرزبان ها رو اومدن گرفتن خیلی ناراحت شدیم اگه کشور دیگه ای میومد به مسخره اونا رو به این شکل نشون میداد خیلی خیلی بیشتر ناراحت می شدیم واقعا این طرز رفتار درست نیست این کار علاوه بر این که اسلامی نیست، انسانی هم نیست مسخره کردن افراد قباحت داره
  • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    26 1
    خیلی کار زشتی کردن اینا که تحقیر کردن
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    13 1
    ما با این کارهای تبلیغاتی میخوایم به کجا برسیم
  • حمید IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    13 2
    آقایون میگن سپاه بزرگترین قدرت نظامی منطقه ست.کسی که واقعا بزرگه و قدرت داره این حرکات رو نمیکنه،چون اینکارا فقط یه معنی میده."ضعف".
  • رمضان نوری IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    1 0
    من با این نمایش مسخره نمادین سربازان آمریکایی مخالفم اولا مسلمان بودن ما کجا رفت ثانیا ما شیعه هستیم رفعت و حفظ حرمت انسانی چه شد ثالثا ما با مردم امریکا واقعا مشکل داریم یادولت مردان انها
  • محمد A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    1 0
    این حرکات زشت در شان نظام ما نیست حالا ده تا تفنگدار به حریم ما وارد شدن عذرخواهی هم کردن چرا باید مملکت رو بسپاریم دست عده ای خشک مغز چرا به متحجرین اجازه داده میشود با سرنوشت نظام و کشور بازی کنند چه دستهایی در کار است تا طرز تفکر خاصی را در جامعه حاکم کنند
  • محمد A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    2 0
    این تفنگداران رو مگه در جنگ تن به تن اسیر کردیم که اینقدر بزرگ میکنند انگار ناو آمریکایی رو به غنیمت گرفتن بابا ده تا سرباز وارد حریم آبی ما شدن آنهم به اشتباه حالا چه جلف کاری ها که در نمیارن
  • محمد A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    2 0
    عید و جشن واقعی مردم زمانیه که چیزی به نام خودسر وجود نداشته باشه و قانون حاکمیت مطلق داشته باشه