ایرنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی به اهمیت انتخابات در پیش رو اشاره کرد و گفت: باید این انتخابات را در سایه امنیت، رفاقت و سلامت برگزار کنیم.

دریابان علی شمخانی دیشب در دومین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد با بیان این مطلب افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را باید با مشارکت گسترده آحاد مردم برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار ایران اسلامی به عنوان یک نعمت بزرگ مدیون همدلی و خون‌های مطهر شهیدان است افزود: ولایتمداری، همدلی و حرکت در مسیر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی امری مهم و یک وظیفه سنگین است.


وی با اشاره به اینکه باید همه به عنوان یک انقلابی، رفتاری همگام با مقام معظم رهبری داشته باشیم اظهار داشت: باید تلاش کرد از فرهنگ انقلابی‌گری در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: وحدت و انسجام ملی در لوای منویات مقام معظم رهبری و فرهنگ والای ارزش‌های دینی و انقلابی است.
شمخانی یادآور شد: نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر ما با فرهنگ ناشی از ارزش‌های الهی تحت امر ولایت و در دشوار‌ترین شرایط در مقابل دشمنان تا دندان مسلح به پیروزی رسیدند.


این مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان دلاور اسلام سرمایه‌ای بزرگ محسوب می‌شود که در اختیار ملت قهرمان است و باید از آن به خوبی بهره گرفت گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران نسلی را تولید و تربیت کرد که امروز مشخص می‌کند این نسل نظیر ندارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: راه عزت و اقتدار این ملت و کشور همچنان در گرو ارزش‌ها و ترویج فرهنگ ناب بسیجی و رشاد‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است.

شمخانی افزود: اگر امروز داعشی و تکفیری را کارخانه‌های تکفیری سازی در منطقه ما تولید می‌کنند که علیه آزادگی اقدام کنند راه مقابله با آن فرهنگ بسیجی است.
شمخانی ادامه داد: فرهنگ ناب بسیجی، همدلی و همکاری برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش برای اجرای فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم فرهنگ ناب دفاع مقدس را حل کردن عیوب یکدیگر خواند و گفت: نباید نیروهای نظام و انقلاب از عیب‌ها برای حذف هم استفاده کنند و عیب‌ها را عاملی برای حذف افراد در نظر بگیرند.
وی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سایه همکاری تمامی نیروهای انقلابی صورت گرفت و باید همین روحیه همچنان حفظ و تداوم یابد.

این مسئول گفت: دشمنان همچنان به دشمنی خود ادامه می‌دهند لذا نیازمند‌‌ همان وحدت هستیم و باید برای تحقق آن با قدرت تلاش کنیم چرا که دشمنان از ما دست نکشیده و نمی‌کشند.
شمخانی افزود: دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا ما دست از مبارزه بر داریم لذا باید هوشیار بود و دانست که انقلاب ما در بیان اختلاف نیست بلکه در تاکید بر خصلت‌های مثبت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه به دستگیری ملوانان آمریکایی اشاره و تصریح کرد: به این موضوع به سه صورت امکان نگاه کردن و برخورد وجود داشت.
شمخانی گفت: شکل اول این بود که بگوییم اشتباه وارد شدند و بگذاریم بروند، شکل دوم هم این بود که به آن‌ها تیر بزنیم و با استفاه از فرصت جان آن‌ها را بگیریم.
وی تاکید کرد: شکل بعدی این بود که با توجه به اقتداری که ما داریم این‌ها را می‌گیریم و از آن‌ها سوال می‌کنیم که دلیل ورودشان چیست و زمانی که متوجه می‌شویم عمدی نیست می‌گذاریم بروند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نوع اول سهل انگاری و نوع دوم رویکرد ماجراجویانه است اما رویکرد سوم یک رویکرد انقلابی و مقتدرانه بود.
شمخانی خاطر نشان کرد: همچنین علاوه بر این موضوع باید این فرهنگ را به همه اجتماع به ویژه جوانان منتقل کنیم چرا که این اقدام امکان پذیر است و علت بقای ۳۷ ساله ما ناشی از توان نرم ماست.

شمخانی از پیشکسوتان جهاد و شهادت خواست تا همچنان با قدرت و عظمت در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج ایثار و شهادت تلاش کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =