حنیف عمران زاده می گوید: رحمتی آن‌قدر نصیحتم می‌کند که مدام به خودم شک می‌کنم.

خبرورزشی نوشت: حنیف عمران‌زاده عصر دیروز ساعتی مهمان روزنامه خبرورزشی بود. مدافع شوخ‌طبع استقلال در کل جوان خوش‌ذات و جذابی است. با حنیف گپ و گفتی زدیم که می‌خوانید.

حالا ديگر جزو قديمي‌هاي استقلال هستي. روزهاي تلخ و شيريني را با اين تيم تجربه كرده‌اي. احساست نسبت به تيمي كه قرار است وارد ليگ پانزدهم شود، چيست؟
تجربه‌ام فعلاً قوي‌تر از احساسم است. بايد شروع خوبي داشته باشيم تا در پايان ليگ خوشحال باشيم. متأسفانه به دليل مشكلات، دير استارت زديم و داريم با تمام توان تلاش‌مان را مي‌كنيم تا خودمان را به استاندارد لازم براي شروع ليگ برسانيم. از نظر احساسي از اعماق وجودم دوست دارم استقلال قهرمان ليگ پانزدهم شود.

بازيكنان جذب شده كيفيت لازم را براي كمك به استقلال دارند؟
با بازگشت سيدمهدي رحمتي ديگر دل من به عنوان مدافع و حتي ساير بچه‌ها در درون دروازه قرص است. بقيه بچه‌ها هم بازيكنان خوبي هستند، به عنوان مثال روزبه چشمي واقعاً جوان توانمندي است كه از نظر شخصيتي هم دوست داشتني و قابل احترام است. جابر انصاري هم 2 روز قبل در بازي با استقلال خوزستان نشان داد فوروارد خوبي است و در مورد بقيه بايد صبر كنم ليگ شروع شود و نظر بدهم اما اميدوارم همه نفرات بتوانند به استقلال عزيز كمك كنند.

رفاقت تو با مهدي رحمتي مثل گذشته‌هاست؟
هم رفيق هستيم، هم پسر بزرگش هستم، هم بزرگ‌تر من است و هم با ايشان به دليل صميميت شوخي دارم. در حرف پسرش هستم اما متأسفانه ارثيه نمي‌برم. حيف كه از ارثيه درست و حسابي محرومم!

رحمتي در برنامه خندوانه حاضر نشد آواز بخواند و پسرش گفت در اتومبيل آواز مي‌خواند. براي تو آواز خوانده؟
هركس در خلوت خودش يا حتي در حمام آواز مي‌خواند، دليل نمي‌شود در تلويزيون هم آواز بخواند. صداي سيدمهدي در بعضي آوازها حشرات را فراري مي‌دهد و كار خوبي كرد در خندوانه آواز نخواند چون اشك ملت درمي‌آمد و اسمش مي‌شد برنامه گريه‌وانه! اصولاً هم براي من، علي و عطا چند دقيقه‌اي با آهنگي كه داخل اتومبيل پخش مي‌شود، همخواني مي‌كند، من هم صداي آهنگ را زياد مي‌كنم تا صداي گوشخراش سيدمهدي در آهنگ گم شود! در اردوها هم بارها پتو را كشيده‌ام روي سرم! نه به خاطر آواز بلكه به خاطر نصيحت.

نصيحت چي؟
به سيدمهدي مي‌گويم آقا نصيحت! اينقدر مرا نصيحت مي‌كرد كه به خودم شك مي‌كردم! 3 ساعت مي‌گفت بايد اينجوري زندگي كني، فلان كار را انجام ندهي، مهماني نروي، شام سنگين نخوري، مسواك بزني و حرف‌هايي كه به بچه 3 ساله مي‌زنند! اين حرف‌ها را 10 دفعه به من مي‌گفت. باور كنيد بارها از اردو تلفن منزل را گرفتم و مادرم گوشي را برداشت و از ايشان سؤال كردم مادرجان كجا هستي؟ و مادرم مي‌گفت حنيف سرت به ديوار خورده؟ من تهران منزل تو هستم. بقيه اعضاي خانواده شمال هستند. اين چه سؤالي است كه مي‌پرسي و مي‌گفتم مادرجان بيا به اين مهدي رحمتي بگو كه اينقدر به من گير مي‌دهد. خواستم شما به او بگويي تهران هستي. آقا طوري مرا نصيحت مي‌كند كه انگار هر روز مهماني برگزار مي‌كنم! البته اين را مي‌دانم صحبت‌هاي آقا نصيحت از سر دوست داشتن و حساسيت است وگرنه توي دلش مي‌گفت به من چه حنيف چه‌كار مي‌كند يا نمي‌كند؟!

خيلي از بازيكنان مي‌گويند گلرها، دنياي ديگري دارند. تو چه نظري داري؟
من خودم هم دنياي ديگري دارم (خنده) ولي دروازه‌بان‌ها چون روزي دو ساعت تمرين دارند و زياد زمين مي‌خورند و فشار روحي زيادي در طول مسابقه تحمل مي‌كنند، ناخواسته تحت تأثير قرار مي‌گيرند.

در مورد رحمتي هم اين عقيده را داري؟
مهدي يك روز در هفته را خوشحال است. خداوكيلي نه اينكه رفيقم باشد اما بين گلرهايي كه ديده‌ام اگر 3 نفرشان آدم خوب و نرمالي باشند، يك نفرشان رحمتي است وگرنه گلر ديده‌ام با صفر بازي ملي 10 برابر مهدي رحمتي ادعا داشته.

نمي‌خواهي اسم ببري؟
مگر دنبال داستان هستم؟! اسم ببرم، هم براي خودم زشت است، هم سوژه مي‌شود براي طرف كه 10 تا مصاحبه عليه بازيكن استقلال انجام بدهد و اسم در كند!

به عنوان يك مازندراني، سريال پايتخت را مي‌ديدي؟
شديداً به اين سريال علاقه‌مند بوده و هستم. واقعاً عالي بود. باور كنيد خيلي‌ها در آن ساعت ماهواره را خاموش مي‌كردند. من خودم ماهواره ندارم چون از ماهواره خوشم نمي‌آيد و اكثر اوقات شبكه طبرستان را مي‌بينم. در اين نسل احترام به بزرگترها خيلي كمرنگ شده است و بايد در سريال‌هاي ديگر همچون پايتخت نشان بدهند احترام به پدر و مادر چقدر ارزشمند است. باور بفرماييد احترام به پدر و مادر عبادتي بزرگ به شمار مي‌رود. در همين پايتخت ديديد چقدر براي باباپنجعلي احترام قائل مي‌شوند. هستند جواناني كه اگر پدر يا مادرشان يك روز به سرنوشت باباپنجعلي نوعي دچار شوند، او را به خانه سالمندان تبعيد مي‌كنند. دنيا گرد است، هركس به پدر و مادرش كم‌لطفي كند، 10 برابر آن را در پيري از بچه‌هاي خودش خواهد ديد.

تو شوخ‌طبع هستي. در خودت مي‌بيني سريال طنز بازي كني؟
من همين هستم، بازيگري نمي‌كنم. يكي مي‌گفت فوتبالي‌ها تو را به خاطر ديوانه‌بازي‌هايت دوست دارند. پاسخ دادم من نقش بازي نمي‌كنم. اگر فكر مي‌كنيد كارهايم ديوانه‌بازي است و براي مردم جذاب است، باشد، پس قبول مي‌كنم مرا به خاطر ديوانه‌بازي‌هايم دوست دارند اما خداوكيلي هيچ‌وقت دنبال خودشيريني و نقش بازي كردن نبوده‌ام. يك‌پنجم كارهايي كه در دهه 80 يا زمان بازي در پاس همدان انجام مي‌دادم را ديگر انجام نمي‌دهم. سن كه بالا مي‌رود، تب و تاب آدم كم مي‌شود.

احساس پيري مي‌كني؟
از نظر سني جوان هستم اما تفكراتم به آدم 30 ساله نزديك است تا جوان 20 ساله كه به اصطلاح كله‌اش بوي قورمه‌سبزي مي‌دهد.

پس چرا در اين سن و سال آخر دربي با مشت به صورت سوشا مكاني زدي؟
من از تيم ملي جوانان با سوشا همبازي و رفيق بوده‌ام. آخر بازي چشم هوادار ما خيس بود و ما هم از ناراحتي و شرمندگي حس و حال بدي داشتيم. ديدم سوشا 6 را به سمت هواداران ما نشان مي‌دهد، به او گفتم اين كارها را نكن. او هم خوشحال بود و زد به شوخي و مشتش را سمت من گرفت كه مثلاً ديدي تو را شكست دادم يا مثلاً تيم‌تان را برديم. من هم واقعاً حالم بد بود و آن حركت نادرست را انجام دادم. خودم بابتش پشيمان شدم و از همه عذرخواهي كردم، حتي آقاي صفايي پدر همسرم يك هفته از من شديداً دلخور بود.

پدر همسرت پرسپوليسي است؟
پرسپوليسي بود اما مدت‌هاست استقلالي شده. ايشان بابت حركت نادرست من ناراحت بود و انتظار نداشت من چنين حركتي را انجام بدهم. مي‌گفت توي خيابان هم نبايد با كسي درگير شوي چه رسد وسط زمين فوتبال.

همسرت هم پرسپوليسي بود؟
ايشان اصلاً فوتبالي نبود و اكنون به خاطر من به تيم استقلال علاقه دارد.

يك جوري صحبت مي‌كني كه انگار از همسرت مي‌ترسي.
قيافه من به ترس نمي‌خورد اما شديداً برايش احترام قائل هستم.

كي مراسم ازدواجت برگزار مي‌شود؟
انشاءا... چند ماه ديگر، يعني منتظرم دست و بالم كمي بازتر شود.

مگر از استقلال پول نگرفته‌اي؟
چرا! به اصطلاح قبلاً چاله‌اش كنده شده بود و 30 درصدي كه براي ليگ پانزدهم گرفتم، بايد جاي ديگري پرداخت مي‌كردم. حدود 500 ميليون بابت فصل‌هاي گذشته طلب دارم اما يك 20 درصد زمان مديريت آقاي فتح‌ا... ‌زاده و يك 20 درصد زمان آقاي افشارزاده كل تيم جريمه شدند. بايد حساب كتاب كنيم. اين‌جوري جلو برويم، احتمالاً بايد يك مبلغي هم از جيب به باشگاه بدهيم. (خنده)

براي مراسم ازدواجت، قلعه‌نويي را دعوت مي‌كني؟
چرا كه نه؟!

مظلومي و رحمتي هم كه هستند!
همه مربيان و دوستان همبازي‌ام هستند.

برخورد آنها با يكديگر جالب خواهد بود.
ببينيد همه ما جزو خانواده استقلال هستيم. دلخوري ميان ما باشد، برطرف مي‌شود. به اصطلاح گوشت هم را بخوريم، استخوان هم را دور نمي‌ريزيم. عروسي حنيف جاي دوستي و شادي است و اين دوستان كه همگي بزرگ‌تر من هستند، برايم قابل احترام هستند.

راستي جاسم كرار به اصطلاح گوشت‌تلخ چطور با تو اينقدر صميمي است كه با تو شوخي هم دارد؟
كرار لِم خودش را دارد و جوان خوبي است. آمده مثل مكويان در غربت تا پول دربياورد. اينكه سر وقت پولش را مي‌خواهد، زياده‌خواهي نيست. ما چون به اين مسائل عادت كرده‌ايم، فكر مي‌كنيم بازيكنان خارجي دارند حرف زور مي‌زنند در حالي كه واقعاً حرف منطقي و مشروع درباره دريافت دستمزدشان مي‌زنند. كرار از قديم با من خيلي صميمي است، حتي پارسال در حضور آقارضاي عنايتي به من مي‌گفت كاپيتان حنيف اجازه هست بروم اتاقم؟! چون با عنايتي هم صميمي بود، مثلاً سر به سرش مي‌گذاشت. درواقع جاسم با چند نفر رابطه گرمي دارد. امسال هم از باشگاه خواهش مي‌كنيم مطالبات او را بدهد تا بدون دغدغه براي استقلال فوتبال بازي كند چون فوتباليست توانمندي است كه خيلي به ريتم هجومي تيم كمك مي‌كند.

امسال دنبال جبران دو شكست ليگ چهاردهم مقابل پرسپوليس خواهيد بود؟
بله و به اميد خدا رفت و برگشت بتوانيم برنده شويم.

فرق مظلومي با بقيه مربياني كه ديده‌اي، ‌براي بازي با پرسپوليس چيست؟
به دليل حساسيت دربي، مربيان مي‌گويند اول گل نخوريم، دوم سعي كنيم گل بزنيم. پرويزخان سر بازي دربي با روحيه‌اي خاص مي‌آيد و 3 تا فوروارد مي‌گذارد در تيم و مي‌گويد اولويت تيم ما حمله و گل زدن است. بعد از گل اول اگر بخواهيد دفاع كنيد، گل تساوي را مي‌خوريد پس بايد دنبال گل دوم باشيد.

صحبت خاصي مانده؟
از مسئولان محترم فدراسيون فوتبال خواهش مي‌كنم محروميت مرا تعليق كنند. همچنين محروميت يك‌جلسه‌اي هراير مكويان را ببخشند چون او داشت صادقي و عاليشاه را جدا مي‌كرد و مستحق تشويق بود نه محروميت.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =