جزییات دیدارهای وزیر ارتباطات با همتایان الجزایری، ارمنستانی و اوگاندایی خود در حاشیه اجلاس WSIS

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که برای شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی به ژنو سفر کرده بود در حاشیه این اجلاس با وزرای ارتباطات ارمنستان، الجزایر و اوگاندا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر ارتباطات کشورمان در دیدار با وزیر ارتباطات الجزایر  بحث حاکمیت اینترنت در جهان را مطرح کرده و گفت: از سوی برخی کشورهای عضو اتحادیه موضوع واگذاری حاکمیت اینترنت به بخش خصوصی مطرح شد که باید این اتفاق تحت نظارت دولتها باشد.

واعظی با اشاره به روابط سیاسی خوب ایران و الجزایر گفت: بسیار علاقه مندیم که سطح روابط دو کشور در همه حوزه ها و از جمله در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش بیشتری یابد. وی افزود: مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و الجزایر می تواند زمینه تبادل تجربیات و کارشناسان و متخصصان فنی دو طرف را به وجود آورد.

وزیر ارتباطات با برشمردن برخی ظرفیتهای ایران افزود: ایران آمادگی دارد در همه حوزه های ict و it با کشور دوست و برادر الجزایر تبادل تجربه و همکاری کند. در این دیدار وزیر ارتباطات الجزایر هم آمادگی کشورش را برای گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایران اعلام کرد

همچنین در حاشیه دومین روز اجلاس جهانی جامعه ارتباطاتی، دکتر واعظی در دیدار با همتای اوگاندایی خود تاکید کردیکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه روابط و همکاری فی مابین با کشورهای آفریقایی است. وزیر ارتباطات با برشمردن برخی ظرفیتهای ایران افزود: ایران آمادگی دارد در حوزه هایی مانند امنیت سایبری، تحقیق و پژوهش، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم افزار و سخت افزارحوزه ict و it با کشور اوگاندا تبادل تجربه کند. در این دیدار طرفین در خصوص حاکمیت جهانی بر فضای مجازی و اینترنت بحث و گفتگو کردند.

 

همچنین وزیر ارتباطات کشورمان با اشاره به ظرفیتهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در دیدار با همتای ارمنستانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای توسعه روابط و همکاری فی مابین با کشور ارمنستان را در حوزه ict دارد.

وزیر ارتباطات با برشمردن برخی ظرفیتهای ایران افزود: ایران و ارمنستان می توانند در حوزه هایی مانند امنیت سایبری، تحقیق و پژوهش، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم افزار و سخت افزارحوزه ict و it با هم تبادل تجربه کنند.

واعظی تبادل ترافیک بین الملل بین دو کشور را که اخیراٌ و در خلال ارتباط فی مابین برقرار شده است را گامی موثر توصیف کرده و گفت: با این شرایط می توانیم تعرفه های بین المللی مکالمات مردم ایران و ارمنستان را کاهش دهیم.

وزیر ارتباطات ایران بر زمینه هایی دیگری جهت همکاری ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: حوزه پست و پست بانک از جمله حوزه هایی است که می توانیم در آنها به گسترش روابط بپردازیم.

در این دیدار وزیر ارتباطات ارمنستان با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر ارتباطات ایران و همکاری با کشور ایران از دکتر واعظی برای سفر به ایروان دعوت کرد.


5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =