ایرنا نوشت:

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بیشترین قربانیان خشونت و افراطی گری زنان و کودکان هستند هر چند بیشترین قربانیان تحریم های ناعادلانه را نیز همین دو گروه تشکیل می دهند.

شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در دیدار با سفیر فنلاند در ایران به جایگاه این کشور در اروپا و جایگاه جمهوری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توسعه و گسترش مناسبات بتوانیم میزان این تاثیرگزاری ها را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: مطمئن هستم در دوره فعالیت دولت یازدهم و در چارچوب راهبرد تعامل سازنده با جهان این روابط گسترده تر خواهد شد تعاملی که مبتنی بر احترام متقابل و اصل برابری کشورها است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری ایران و فنلاند توسعه روابط به نفع دو کشور است.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: با توجه به خشونت های منطقه که دامنه آن به سطح جهان گسترده شده امیدوار هستیم بتوانیم با همکاری همه کشورها در زمینه مهار خشونت و افراطی گری گام های بلند برداریم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار امیدواری کرد: بتوان هرچه سریع تر به توافق نهایی نزدیک شد تا با عادی سازی روابط بار سنگین تحریم ها از دوش زنان و کودکان برداشته شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه ایران با تمام دشواری هایی که در سال های اخیر با آن درگیر بوده است توانسته دستاوردهای خوبی در حوزه زنان و خانواده داشته باشد ، در عین حال گفت: زنان ایرانی هم مانند زنان سایر کشورها با چالش های زیادی روبرو هستند.

از نظر جمعیتی وضعیت نسبتا خوبی داریم

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه ایران از نظر جمعیت جوان وضعیت مناسبی دارد گفت: پیش بینی ها در این باره نگران کننده است زیرا در آینده نزدیک جمعیت ما به سمت سالمندی حرکت می کند.

وی استفاده از تجربیات سایر کشورها در این حوزه را برای رسیدن به اهداف مهم توصیف کرد و گفت: یکی از موفقیت آمیزترین برنامه های دولت تدبیر و امید تحول نظام سلامت است.

وی افزود: در این مدت سیاست های کلی جمعیت ابلاغ و در چارچوب آن برنامه ها برای رویارویی با آن آغاز شده است.

معاون رییس جمهور افزود: یکی از ماموریت های این معاونت توجه به اجرای صحیح این سیاست ها با تاکید بر سلامت کودک و مادر است تا بتوانیم در این مسیر بسته های حمایتی ویژه را برای زنان شاغل فراهم کنیم.

مولاوردی با اشاره به سفر اخیر یک گروه به کشور فنلاند گفت: توجه به مساله مادران و کودکان یکی از اهداف سفر این گروه مطالعاتی بوده است زیرا بررسی ها نشان می دهد فنلاند از کشورهایی است که بیشترین تسهیلات و حمایت ها را برای این سیاست ها در نظر گرفته است.

وی همچنین به توازن و تعامل میان نقش های زنان و مردان در جامعه اشاره کرد و گفت: این مساله نیز از برنامه های دولت تدبیر و امید و یکی از اهداف برنامه ششم توسعه می باشد.

مولاوردی ادامه داد: با اجرای این سیاست ها امیدوار هستیم بتوانیم به توسعه متوازن نقش های چندگانه زنان در سال های آینده که مورد اشاره در سند چشم انداز 20 ساله نظام است دسترسی پیدا کنیم.

استقبال از تبادل هیات ها در سطوح مختلف

معاون رییس جمهور با بیان اینکه تبادل هیات ها در سطوح پارلمانی و رایزنی های سیاسی آغاز شده گفت: از تبادل این هیات ها در حوزه های گوناگون استقبال می کنیم.

وی همچنین برای پذیرایی از هیات فنلاندی فعال در حوزه زنان و خانواده اعلام آمادگی کرد.

اولین زن فنلاندی 110 سال پیش عضو پارلمان شد

هری کمراینن سفیر فنلاند در ایران گفت: مسوولیت های معاونت امور زنان و خانواده نه تنها برای شما بلکه برای ما و کل جهان مفید است.

وی با بیان اینکه فنلاند یکی از کشورهای عضو اسکاندیناوی است افزود: این کشور از دیرباز با مسائل زنان و خانواده روبرو بوده است به طوری که 110 سال پیش اولین زن فنلاندی پس از مواجهه با این چالش به عنوان یکی از اعضای پارلمان فعالیت خود را آغاز می کند.

وی تبادل هیات ها را باعث افتخار دانست و گفت: از سال 2014 میلادی با سفر وزیر خارجه فنلاند به ایران فصل جدیدی بین روابط دو کشور آغاز شده است.

به گفته هری کمراینن این دیدار پس از 11 سال اولین دیدار رسمی در این سطح بوده است.

 

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد محمودی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 1
    خانم دکتر مولاوردی از شما ممنون هستیم که در مورد تحریم ها نظر مصاعدی دارید... انشالله که با سعی و کوشش دولت تدبیر و امید بتوانیم هر چه زودتر بر تحریم ها فائق شویم و کشوری آباد و سرشار از امید و سازندگی و کار و تلاش را در پی داشته باشیم..البته با وجود دولت مردان و زنانی همچون شما و دیگران... راستی جریان ورود زنان به ورزشگاه ها چه شد.؟
  • میلاد حمیدی IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    3 6
    شما پشت سر هر کلمه ای یک پیشوند " زنان بیشترین قربانیان" بگذارید نظر خانم مولاوردی در خصوص آن مورد را دارید. مثلا تورم: زنان بیشترین قربانیان تورم،هوا: زمین بیشترین قربانیان هوا،زمین: زمین بیشترین قربانیان زمین و...