اقتصادنیوز نوشت:کارمندان متعهد و خوش‌قول، همیشه مورد اعتماد رییس خود هستند؛ اما لازمه اینکه اعتماد رییس خود را جلب کنید این است که خود را به او اثبات کنید و او و اهدافش را بشناسید تا بتوانید به بهترین شکل او را در نیل به اهدافش کمک کنید.

 مدیران و روسا، تاثیر به‌سزایی روی کیفیت زندگی شغلی ما دارند. اگر مدیر یا رییس داشته باشید که به شما اطمینان و علاقه داشته باشد، امکان اینکه زندگی شغلی شما جذاب‌تر و رضایت‌بخش‌تر شود، زیاد است و قطعا سریع‌تر مسیر پیشرفت را طی خواهید کرد. در نقطه مقابل، اگر رییس‌تان از شما خوشش نیاید، تبعات این مساله از تنش‌های روزانه گرفته تا عملکرد منفی و حتی ترک اجباری شغل، متغیر خواهد بود.


اما لازمه اینکه به کارمند محبوب رییس‌تان تبدیل شوید این است که خودتان را به او اثبات کنید و رابطه خود را با او بهبود دهید که در این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی میوز، به برخی از مهارت‌هایی که به افزایش محبوبیت شما در نزد رییس‌تان انجامیده و در مقابل زندگی کاری رییس‌تان را نیز راحت‌تر می‌کند، اشاره می‌کنیم.

رییس خود را بشناسید
شما هرگز نمی‌توانید زندگی رییس‌تان را راحت کنید، مگر آنکه او را خوب بشناسید. بنابراین، نخستین گام شما این است که بفهمید او دقیقا از شما چه می‌خواهد و شما چه کاری باید برای او انجام دهید؟

سعی در شناخت مدیر و رفتارهایش، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کاری مورد نیاز او را به شکلی که واقعا می‌خواهد، برای او فراهم کنید. به‌نظر شما کدام رییس از چنین کارمندی بدش می‌آید؟

اهداف رییس‌تان را بشناسید
شما به‌عنوان یک کارمند، ممکن است آن‌قدر در اهداف خودتان غرق شوید که فراموش کنید دلیل حضور شما در این اداره/شرکت کمک به رییس‌تان است تا به اهدافش دست یابد. بنابراین، شناخت اهداف رییس‌تان را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف و اولویت‌های کاری خود قرار دهید. به‌راحتی می‌توانید در یک جلسه دونفره با رییس‌تان به او بگویید: «اگر از اهداف و اولویت‌های شما مطلع باشم، خیلی راحت‌تر می‌توانم شما را در دستیابی به آنها کمک کنم»؛ با گفتن این جمله از او بخواهید تا اهداف و اولویت‌هایش را با شما درمیان بگذارد و شما نیز به‌خوبی می‌توانید برای موفقیت او در رسیدن به این اهداف گام بردارید.

اجازه ندهید رییس‌تان غافلگیر شود
به‌گزارش اقتصادنیوز، یکی از مهم‌ترین قوانین برای کارمندان این است که اجازه ندهند رییس آنها ناگهان از مطلبی غافلگیر شود. به عبارت ساده‌تر، سورپرایز بی سورپرایز! بنابراین، اگر زمانی متوجه شدید یکی از کارمندان زیرآبی می‌رود و قصد خالی کردن زیر پای شما یا رییس‌تان را دارد، باید فورا رییس‌تان را در جریان بگذارید. در غیر این‌صورت، اتفاقاتی خواهد افتاد که او را غافلگیر می‌کند؛ در چنین مواردی شاید مدیرتان آمادگی جمع و جور کردن قضایا را نداشته باشد و اینجاست که ممکن است از دست شما هم ناراحت شود. سعی کنید به رییس‌تان اعتماد کنید و موارد این‌چنینی را با او درمیان بگذارید.

انتظار نداشته باشید مدیرتان لقمه را بجود و در دهانتان بگذارد
شاید کمی ناملایم به‌نظر بیاید اما واقعا هیچ رییسی تمایل ندارد با کارمند خود مانند یک پرستار کودک رفتار کند. بنابراین اگر سوالی درباره بیمه درمانی، مرخصی، یافتن یک فایل و سوالات پیش پا افتاده‌ای از این دست را دارید، یک راست به اتاق رییس‌تان نروید؛ بهتر است برای یافتن پاسخ این سوالات از همکارانتان کمک بگیرید و زمان مذاکره مستقیم با رییس‌تان را نگه دارید برای وقتی که برای انجام مسایل مهم کاری نیاز به هم‌فکری دارید.

از ضرب‌الاجل‌های خود عدول نکنید؛ وفای به‌عهد کنید
وقتی حمایت رییس‌تان را جلب کردید، سعی نکنید که از این حمایت و اعتماد سوءاستفاده کنید بلکه تلاش کنید تا وظایف خود را در سر موعد مقرر انجام دهید. این یعنی: «حتما تلاش می‌کنم انجامش دهم.» نه اینکه «حالا ببینم چه می‌شود!» همیشه سعی کنید پروژه‌های خود را حتی اگر شده یک‌روز زودتر تحویل دهید. این کار شما باعث می‌شود تا رییس شما هم زمان کافی برای انجام کارهای خود و روبرو شدن با اتفاقات پیش‌رو را داشته باشد.

به‌جای طرح مساله، راهکار ارائه دهید
کار شما تنها یافتن مسایل و مشکلات نیست بلکه درعوض باید به شکل فعالانه‌ای به دنبال یافتن راه‌حل باشید. به‌عنوان مثال، نباید ناگهان سرتان را پایین انداخته و به اتاق رییس‌تان بروید و از دست سایر بخش‌ها شکایت کنید که چرا سر موعد مقرر وظایف خود را انجام نمی‌دهند. درعوض، سعی کنید اول به بخشی که با آن مشکل دارید رفته و با مذاکره مسایل خود را با آنها درمیان گذاشته و حل کنید. بنابراین، اگر مجبور شدید نزد مدیرتان بروید، آن‌وقت می‌توانید به او توضیح دهید که برای حل این مشکل قبلا چه‌کارهایی کرده‌اید که جواب نداده و حالا برای حل مشکل از او کمک می‌خواهید.

به گفته‌هایتان عمل کنید و کارهایی را که می‌کنید، بگویید
اگر قول دهید که مثلا تا فردا گزارش کاری خود را ارائه می‌دهید و فردا سر کار بیایید و این گزارش آماده نباشد، باید منتظر عواقب آن باشید. اولین اتفاق این است که دیگران از نحوه مدیریت شما انتقاد می‌کنند. البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ اگر مدیرتان روی شما و گزارشی که قرار بود بدهید، حساب باز کرده باشد تا گام بعدی را در پروژه خود بردارد، آن‌وقت است که این اهمال‌کاری شما بیشتر به چشم می‌آید. 

افرادی که می‌شود روی قول‌هایشان حساب کرد و به تعهدات خود پای‌بند هستند، کارمندانی رویایی هستند و رییس‌ آنها نیز می‌داند که می‌تواند روی آنها حساب کند. کارمندانی که تلاش می‌کنند تا مدیران خود را به سمت اهدافشان سوق دهند، از جنس طلا هستند. باید بدانید که مدیرتان کار سختی دارد و باید به او کمک کنید و درعین حال مهارت خود را افزایش دهید. بدین ترتیب هم کار رییس‌تان را راحت می‌کنید و هم اینکه او نیز قدردان شما خواهد شد. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مارال IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    27 0
    والله به خدا همه جوره همه این کارها رو انجام دادم ولی متاسفانه رییس که آدم فروش باشه و کارمند پرسابقه و ارشد خودش رو ازش احساس ترس کنه دیگه مشکل خودشه.
  • ایران وطن من A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    24 3
    که چی بشه جای که بهتر جای بهتری رو بگیره.جهان سوم یعنی همین همه کار می کنن برای یک نفر.
  • حسین IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    38 0
    من روش های بهتری برای نور چشمی شدن سراغ دارم : 1 هر از گاهی مدیر یا رئیستان را به یک شام یا ناهار در یکی از بهترین رستوران ها دعوت کنید . 2 تا آنجا که می توانید تملق و چابلوسی کنید و علیرغم عدم شایستگی از آنها تعریف و تمجدید کنید . 3 کارهای شخصی آنها را فورا و بدون نقص و اشتباه انجام دهید . 4 هیچگاه مقابل آنها قرار نگیرید و هر چی گفتند هر چند اشتباه ، فقط چشم بگویید . 5 بله قربانگو آنها باشید . 6 هر از گاهی با یک کادو یا سوغاتی و یا ...آنها را سورپرایز کنید . 7 در دل مدیر جا باز کنید و هزاران راه دیگه ...؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    20 0
    روشهاي مناسب براي محبوب شدن در ايران با خارج تفاوت دارد و همه كارمندان ايراني اين روشها را مي دانند. فقط بعضي از آنها بخاطر مناعت طبع و بزرگ منش بودن اين روشها را انجام نمي دهند. تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل
  • جلیل کیانی از اصفهان A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    4 0
    من میگم...1 رکن اساسی چاپلوسیه ..2 تمارز به کار کردن زیاده ولی کار نکردن 3 واسه هر تصمیم کوچیکی سراغ رییس رفتن وپرسیدن 4 خودراعاجز و بامشکلات زیاد جا زدن ورییس را حلال مشکلات 5 خودرا کم سواد ورییس را دانشمند وهمه فن حربف خواندن 6 واسه یک مسئله کوچیک به مردم گیردادن و کارشون را حل نکردن تا رییس دستور بده 7زیر اب همکاران را زدن تا زمینه اخراج شون را فراهم کردت ونونشون رو بریدن 8ظاهر متدین رعایت شود با انگشتر عقیق 9اضافه کاری خارج از ساعات کار با وقت تلف کردن ....وووو من این نکات را رعایت نکردم و سرم به کار خودم بود اخراجم کردند....البته تهمت ناروا بهم زدند که هنوز هم خودم نمیدونم چی بود...حضرت محمد فرمودند: بعدازخودم از شخص متدین منافق وچاپلوس برامتم هراس دارم
  • زند IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    5 0
    بنده بعنوان یک کارمندبا 28 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس نود درصد ادارات دولتی را از نظر مدیریتی معیوب و ناکارامیدانم.رای ارتقا در اینگونه سیستم ها سعی کنید لال بودن را تمرین کنیدهیچگاه کارمندان رابا هم مقایسه نکنید چون قطعا شاهد تبعیض خواهید بوداگر مدیرتان 3یا ایرادداردانتظار رفتنش را نکشید چون قطعا نفر بعدی 43 ایراد داردبا کارهای کم و کوچک محبوبیت فراوانی به دست آوریدفقط کافیست زبان خودرا تقویت کنیدبا اشکالات سازمان بسازیدو هرگز آنرا با مدیر در میان نگذاریددرغیر اینصورت یک مشکل دیگر به سازمان اضافه می شودو آن مشکل شماهستیداشتباهات یک مدیر را هیچگاه به مدیر دیگر نگویید در غیر اینصورت به جای یک مدیردومدیردرمقابل شما موضع گیری خواهند کردهمیشه فرمایشات مدیرتان را تاییدکنیدماست سیاه است