۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

پژوهشگران با بررسی زندگی ماهی‌ها متوجه شده‌اند مغز بزرگ‌تر در افزایش بقا تأثیر دارد و هرچه اندازه مغز بزرگ‌تر باشد، طول عمر بیشتر خواهد بود.

ایسنا نوشت:

محققان عنوان کردند: مغز بزرگ‌تر در افراد با طول عمر بیشتر در ارتباط است.

محققان در تحقیقات اخیر خود دریافتند مغز بزرگ‌تر در افزایش بقا تأثیر دارد و هرچه این اندازه بزرگ‌تر باشد، طول عمر بیشتر خواهد بود.

آن‌ها این بررسی را بر روی ماهی‌ها انجام دادند و دریافتند ماهی‌های با مغز بزرگ‌تر، طول عمر بیشتری نسبت به ماهی‌های دیگر دارند.

تیمی از دانشمندان دانشگاه استکهلم سوئد افزودند: برای اولین بار است که این آزمایش‌ها نشان داده که مغز بزرگ‌تر در طول عمر بیشتر نقش دارد.

محققان این بررسی را بر روی نوعی ماهی تزیینی آب شیرین به نام گوپی (guppies fish) انجام دادند که اندازه مغز در بقای این ماهی مورد بررسی قرار گرفت و نتایجی را به دنبال داشت.

در این آزمایش 4800 ماهی با ابعاد مختلف مغزی رهاسازی شدند و بعد از گذشت شش ماه مشخص شد بیشتر ماهیانی که جان سالم به در برده بودند مغز بزرگ‌تری داشتند.

داستین پن از دانشکده دامپزشکی دانشگاه وین نیز عنوان کرد: نتایج این بررسی نشان داد که مغز بزرگ‌تر به ماهی این توانایی را می‌دهد تا از خود در برابر شکارچیان محافظت کند و هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرد. مغز بزرگ‌تر، بقا و طول عمر را بیشتر می‌کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله Ecology Letters منتشر شده است.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    36 1
    مغز ما ایرانیها هم اندازه هندوانه هم بزرگ باشه با آب های آلوده و پالم واشعه های آنتن کم میشه