۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰

شرق نوشت:

پسربچه هفت‌ساله تبریزی که هنگام بازی در چاهی عمیق سقوط کرده بود، بعد از ٣٢ ساعت به‌طرز معجزه‌آسایی نجات یافت. این کودک که محمد نام دارد، ظهر روز شنبه برای بازی از خانه خارج شد.

ساعتی بعد وقتی پسر هفت‌ساله به منزل بازنگشت، والدینش که نگران او شده بودند در کوچه و خیابان دنبالش گشتند اما اثری از محمد نبود. پدر و مادر نگران موضوع را به پلیس اطلاع دادند و از مأموران برای یافتن فرزندشان کمک خواستند اما بررسی‌های مقدماتی پلیس نیز بی‌فایده بود. ربوده‌شدن کودک یا حوادث ناگوار دیگر در آن شرایط چندان دور از ذهن نبود بااین‌حال هیچ نشانه و مدرکی که فرضیه‌های موجود را تأیید کند نیز وجود نداشت.

شامگاه شنبه با تاریک‌شدن هوا عملیات جست‌وجو برای یافتن محمد نیز متوقف شد. آن شب را والدین این کودک با نگرانی به صبح رساندند و پس از آن تحقیقات بار دیگر ازسر گرفته شد اما باز هم فایده‌ای نداشت. گذشت زمان احتمال وقوع اتفاقی تلخ را بیشتر می‌کرد تا اینکه بعد از گذشت ٣٢ ساعت از گم‌شدن محمد، صدایی خفیف که از ساختمانی نیمه‌کاره در محله محمد به گوش می‌رسید توجه‌ها را جلب کرد و وقتی مردم به طرف صدا رفتند متوجه شدند کودکی از داخل چاه درخواست کمک می‌کند.

این کودک همان محمد بود که تمام این مدت را در عمق زمین برای زنده‌ماندن مقاومت کرده بود. به‌این‌ترتیب، امیدها بار دیگر زنده شد و این بار امدادگران اورژانس و آتش‌نشانی به‌سرعت خود را به محل حادثه رساندند. آتش‌نشانان بلافاصله داخل چاه رفتند و پسربچه را سالم بیرون آوردند و به خانواده‌اش تحویل دادند.

محمد که از این نجات معجزه‌آسا بسیارخوشحال بود، گفت هنگام بازی توپش داخل ساختمان نیمه‌کاره افتاد و او برای برداشتن آن وارد ساختمان شد اما ناگهان داخل چاه سقوط کرد. این چاه حفاظ محکمی نداشت و علت سقوط نیز همین مسئله بود.

حبیب حسینقلی‌زاده، مسئول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امدادگران کودک را به بیمارستان منتقل کردند، افزود: هم‌اکنون حال عمومی این پسربچه مساعد است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 0
    براستی که خداوند حافظ و نگهدار تمام بندگان و موجودات است .
  • کوروش IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    8 0
    خداروشکر