۰ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۷
نجات سرنشینان 60 خودرو از سیلاب در کلات

ایرنا نوشت:

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: 200 نفر که در جریان طغیان رودخانه کارده به خطر افتاده بودن در یک عملیات پنج ساعته نجات یافتند.

آتشپاد دوم حسن جعفری روز شنبه  افزود: رودخانه کارده واقع در جاده کلات دیروز در پی بارش شدید طغیان کرد و این افراد که عصر دیروز با 60 دستگاه خودرو در حوالی روستای آل و کنار رود بودند غافلگیر شدند.

وی گفت: در جریان این حادثه سه دستگاه خودرو سواری که سرنشینان آنها را ترک کرده بودند نیز در داخل رودخانه گیرافتاده و همراه با جریان آب به داخل رود کشیده شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد افزود: آتش نشانان با زدن دو پل بر روی رودخانه افراد گرفتار در سیلاب را به مکان امن در کنار رود منتقل کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.

طی 24 ساعت گذشته همچنین چهار دستگاه خودرو با 15 سرنشین هنگام عبور از رودخانه کارده گرفتار سیلاب شدند که با تلاش آتش نشان نجات یافتند.

کارده از رودخانه های فصلی خراسان رضوی به طول 66 کیلومتر از ارتفاعات جنوبی کوه هزارمسجد سرچشمه می گیرد و پس از عبور از روستاهای کارده، آندرخ، رضوان و آل در حدود 15 کیلومتری شمال غربی مشهد بهنگام پرآبی از ساحل چپ به کشف رود می پیوندد. سد 70 متری کارده بر روی این رودخانه ساخته شده است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =