روزنامه ایران نوشت:

روز 7 آبان ماه سال 93 مردی خود را به کلانتری 121 سلیمانیه تهران رساند و گفت: وقتی خواستم از دستگاه خودپرداز بانک پول بگیرم، دستگاه کارت مرا پس نداد، چند ساعت پس از آن و از طریق پیامک متوجه برداشت پول از حساب عابربانک خود شدم.
ماجرای پیچیده این سرقت با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 14 تهران پیش‌روی پایگاه 6 پلیس آگاهی قرار گرفت.
در این مرحله مالباخته به افسر تحقیق گفت: ساعت6.5 عصر بود، وقتی دستگاه کارتم را پس نداد، جوانی 30 ساله که در نزدیکی من ایستاده بود، پیشنهاد داد موضوع را با نگهبان بانک در میان گذاشته تا کارت را از دستگاه پس بگیرم، من نیز به در بانک رفتم اما کسی حضور نداشت. باز به دستگاه خودپرداز مراجعه کردم و این‌بار متوجه شدم دستگاه به حالت عادی بازگشته و درخواست کارت جدید می‌کند و از آن جوان نیز اثری نیست. به تصور اینکه کارت داخل دستگاه باقی‌مانده و فردای آن روز می‌توانم کارتم را از بانک دریافت کنم به خانه‌مان رفتم که در مسیر چند پیامک دریافت کردم که در چند نوبت 3 میلیون و 200 هزار تومان از حساب من برداشت شد. وی ادامه داد: فردای آن روز وقتی از رئیس بانک شنیدم که شخصی با ریختن چسب روی دکمه برخی از گزینه‌های عملیات بانکی دستگاه مانع از انجام عملیات بانکی من شده و پس از سرقت کارت و اطلاع از رمز آن اقدام به برداشت پول از داخل حساب کرده‌، فهمیدم که سرم کلاه رفته است.
با توجه به شگرد برداشت پول از حساب این مرد، بررسی شکایت‌های مشابه در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی گروه دیگری از طعمه‌های این روش شدند. تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی نیز نشان می‌داد یک مرد جوان در همه این سرقت‌ها دست داشته است که این تصاویر تحت بررسی‌های تخصصی قرار داده شد و در آلبوم مجرمان قدیمی «احسان» 27 ساله را شناسایی کردند که بارها به همین شیوه اقدام به سرقت کارت‌های عابربانک کرده بود.
همزمان فریب‌خوردگان با دیدن عکس احسان تأیید کردند در برابر دستگاه خودپرداز با او همکلام شده‌اند و وی پیشنهاد مراجعه به در شعبات بانکی را داده است.
از سوی دیگر تصویر احسان در برخی از مراکز خرید که با عابربانک‌های سرقتی اقدام به خرید می‌کرد، شناسایی شد.
کارآگاهان هیچ ردپایی از مخفیگاه احسان نداشتند و تحقیقات نشان داد او با آزادی از زندان، مرتب خانه‌هایش را تغییر داده است. با وجود این آخرین مخفیگاه احسان در مشیریه ردیابی شد و روز 23 فروردین ماه سال جاری وی را دستگیر کردند و کارت‌های سرقتی را از خانه‌اش به دست آوردند.
احسان وقتی دید چاره‌ای ندارد، گفت: بیشتر در ساعات غیر‌اداری و در زمان تعطیلی شعبات بانکی به از کار انداختن دستگاه‌ها دست می‌زدم و زمانی که طعمه‌هایم از آنها استفاده می‌کردند، از غفلت آنها استفاده کرده و رمز عابربانک‌هایشان را یادداشت می‌کردم.

 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =