فهرست نقش‌های ماندگاری سینمای هالیوود که بازیگران بریتانیایی آنها را بازی کرده‌اند، فهرستی طولانی است. فهرستی که بخشی از تاریخ سینمای جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لوسیندا سیسون مدیر اجرایی بازیگران و نویسنده در یادداشتی برای هالیوود ریپورتر با اشاره به حضور تاثیرگذار بازیگران بریتانیایی در سینمای آمریکا نوشته است. او که خود یک بریتانیایی است، در کارهایی چون «سیریانا»، «بتمن ، شروع می کند»، «مردان ایکس: درجه یک» و «ماموریت غیرممکن 5» که به زودی راهی سینماها می‌شود، حضور داشته است.

سیسون در یادداشت خود می‌نویسد:«قبلا هم تاکید کرده بودم که همیشه شماری از کارگزاران آمریکایی به بریتانیا می‌آیند و به تئاترها و صحنه‌های نمایش مدرسه‌ها‌ می‌روند تا چهره جذاب بعدی را پیدا کنند. و البته آنچه قابل توجه است این است که استعداد بعدی بریتانیایی را بدون پرداخت پول زیادی می‌توان به استخدام درآورد. دومینیک وست و ادریس آلبا نمونه‌هایی از این بازیگران در گذشته‌ای نه چندان دور هستند. دومینک برای رل اول انتخاب شد آن هم در حالی که لهجه او خیلی خوب نبود، اما این موضوع برای آنها اهمیتی نداشت. آنها فقط به دنبال بهترین بازیگران هستند. حالا بیشتر ابرقهرمان‌ها بریتانیایی‌اند، از هنری کاویل در نقش سوپر من عالی گرفته تا کریستین بیل که یک بتمن عالی شد.

پیدا کردن بهترین بازیگر که می‌توانی برای نقشی پیدا کنی اهمیت زیادی دارد و در بریتانیا، ما با «کوجک» و «هاوایی 5-صفر» بزرگ شدیم. این، یعنی ما انگلیسی را با لهجه آمریکایی شنیده‌ایم و به همین دلیل بازیگران بریتانیایی قادرند تا لهجه‌ای را که از آنها انتظار می‌رود، مثل بازیگران آمریکایی داشته باشند . در بریتانیا، بازیگری بسیار به پیش زمینه تئاتری بستگی دارد؛ نمایش یک شخصیت ، هر شب در برابر تماشاگران حاضر، تجربه‌ای بسیار سخت است، اما فرد را از هر نظر ، درست تربیت می کند.

به خاطر می‌آورم ادی رِدمین را در نمایشی با عنوان «بز» دیدم. در تئاتر چهره مشهور جایی ندارد، آدم‌هایی هستند که سرشان را می‌اندازند پایین، سخت کار می‌کنند و انتظارات خیلی زیادی هم ندارند. اجرای شکسپیر و کار بر قطعات تئاتری واقعا تمرین خوبی است و زیرساخت آنها را شکل می‌دهد. ادی، بندیکت، فلیستی، همه اینها بازیگران مشهوری هستند که از مدرسه‌های نمایشی بریتانیا بیرون آمدند. همان‌هایی که من می گویم بهترین‌های دنیا هستند- و نتیجه هم به نفع آنهاست.

 ۵۷۵۷ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    40 3
    چون زبل هستن
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    39 4
    بندیکت کامبربچ، لطفا اصلاح کنید
  • مسعود A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    5 4
    واقعن لهجه بریتیش دلچسبتره
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    16 0
    چون بحث شایسته سالاری مطرح هست
  • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    1 41
    چون هالیوود دست اسراییل است و تمام بازیگران یهودی معروف چه انگلیسی و آمریکایی ستاره فیلم ها میشوند مثال هم خودتان میدانید مثل داستین هافمن و غیره
  • بی نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    10 0
    کامبربچ و مارتین فریمن واقعا پدیده های سینما هستند تعجبه که اسمشون حتی کمتر از اون جاستین بیبر میاد