۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

لباس های کاروان کره جنوبی در المپیک طوری طراحی شده اند که ورزشکاران این کشور را از نیش پشه زیکا در امان نگه می دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پشه زیکا یکی از تهدید های کاروان های اعزامی به برزیل است. با نزدیک شدن المپیک و پارالمپیک ریو، شیوع ویروس زیکا در آمریکای جنوبی و مرکزی به یکی از نگرانی‌های ورزشکاران و تماشاگران المپیک تبدیل شده است. زیکا در مناطق گرمسیری آفریقا، جنوب شرقی آسیا، قسمت جنوبی اقیانوس آرام، قاره آمریکا و کارائیب شیوع دارد.

اخیرا نیز شیوع این ویروس در 20 منطقه آمریکای جنوبی از جمله برزیل و شهر ریو بیشتر بوده است. در برزیل، شهر ریو دومین منطقه‌ای است که زیکا در آن بیشترین شیوع را دارد.

نگرانی‌ها درباره زیکا در سازمان بهداشت جهانی ، مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا و کمیته‌ بین‌المللی المپیک و پارالمپیک افزایش یافته است. همچنین فدراسیون‌های جهانی ، ورزشکاران، خانواده‌ های آنها و تماشاگران نیز نگران زیکا هستند. سازمان بهداشت جهانی در فوریه 2016 اعلام کرده است که زیکا یک نمونه اضطراری است که سلامت عموم را تهدید می‌کند و یک نگرانی بین‌المللی به شمار می‌رود.

مرکز کنترل بیماری‌ها نیز سفر به برزیل را خطرناک اعلام کرد و از مسافران برزیلی خواست تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از زیکا بیاندیشند.

این نگرانی ها باعث شد که تعدادی از ورزشکاران از بازی‌های المپیک ریو کناره‌گیری کنند. حال کاروان المپیک کره جنوبی لباسی بر تن می کنند که ورزشکار را از نیش زیکا در امان نگه می دارد. همچنین آمریکایی ها به همراه برزیلی پشه های نر برای مقابله با پشه های زیکا تولید کرده اند تا در برزیل در امان باشند.

 

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =