افزایش توان باتری خودروهای الکتریکی تسلا؛ صفر تا صد: 2.5 ثانیه!

ایسنا نوشت: شرکت تسلا با افزایش توان مجموعه باتری در نسل جدید سری اس و ایکس توانست شتاب صفر تا 100 کیلومتر را تا 2.5 ثانیه کاهش دهد.

الون ماسک، مدیر و مالک مجموعه تسلا با تایید خبر نصب اولین سری باتری با توان 100 کیلووات در خودروهای جدید این شرکت عنوان کرد: در این پروژه تعداد سلول‌های باتری افزایش یافت تا خودروی مدل S P100D عنوان سریع‌ترین خودروی شهری با شتاب 2.5 ثانیه و سومین خودروی پرشتاب در طول تاریخ خودروسازی جهان را کسب کند.

سری جدید خودروهای شرکت تسلا مجهز به سوئیچ سریع‌ترین شتاب ممکن با نام ludicrous mode شده‌اند و در صورتی‌که راننده این سوئیچ را فعال کند تمام توان باتری به صورت لحظه‌ای صرف شتابگیری سریع خودرو خواهد شد.

ماسک می‌گوید تنها تعداد انگشت‌شماری خودروی دارای شتاب کمتر از سه ثانیه در جهان وجود دارد. این خودروها مثل سوپراسپرت لافراری از شرکت فراری و پورشه 918 میلیون‌ها دلار قیمت دارند و با توجه به تولید کاملا محدود در صورت توانایی پرداخت قیمت سرسام‌آور آنها همچنان امکان خرید میسر نیست.

وی همچنین خرید خودروهای سوپراسپرت را کاملا غیراقتصادی و غیرمنطقی می‌داند چرا که این خودروهای گرانقیمت تنها دو صندلی و فضای بار بسیار محدودی را در اختیار صاحب خودرو قرار می‌دهند، اما خودروهای تسلا با شتاب‌گیری بهتر مجهز به چهار در و پنج صندلی هستند و فضای بار بسیار بیشتری دارند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    4 0
    ایلان ماسک نه ایلون ماسک ..... تسلا فوق العادس .... ولی فک کنم ما تا 100 سال دیگه هنوز پراید سواریم
  • پژمان A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    4 0
    اسم این آقا ایلان هست نه الون.