کیانوش رستمی وزنه بردار ایران در دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان به روی تخته رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ كیانوش كه امید اصلی ایران برای كسب مدال طلا بود، در یك ضرب و در حركت اول خود وزنه 173 كیلوگرمی را بالای سر برد. او در حركات دوم و سوم تلاش كرد وزنه 178 كیلویی را مهار كند اما ناموفق بود و در نهایت در یك ضرب به مدال برنز رسید.

مقام قهرمانی این وزن به وزنه بردار چینی رسید كه وزنه 178 كیلوگرمی را مهار كرد. وزنه بردار روسیه هم با مهار وزنه 176 كیلوگرمی نایب قهرمان شد.

كیانوش رستمی در حركت دو ضرب عملكرد بهتری نسبت به یك ضرب داشت. البته رقبای او هم ضعیف كار كردند و وزنه های زیادی را انداختند. كیانوش در اولین حركت خود در دوضرب توانست وزنه 214 كیلوگرمی را مهار كند. او در حركت دوم وزنه 218 كیلویی را بالای سر برد اما نتوانست آن را نگه دارد و وزنه را از پشت سر انداخت كه داوران هم به او امتیاز ندادند. در حركت سوم اما كیانوش قصد داشت به ركورد 219 كیلوگرمی حمله كند. ركورد دنیا 218 كیلوگرم است و كیانوش قصد داشت ركورد جهان را هم بزند. اما او در مهار این وزنه هم ناموفق بود.

با این نتیجه، كیانوش به مدال نقره دو ضرب رسید و با توجه به نتایجی كه سایر رقبا گرفته بودند، در مجموع هم به مدال نقره رسید. در حركت دو ضرب مدال های طلا و برنز به وزنه برداران روس رسید كه ركوردهای 215 و 212 كیلویی را ثبت كردند. مدال های طلا و برنز مجموع هم به همین دو وزنه بردار روس رسید كه ركورد 391 و 380 كیلوگرمی را ثبت كردند. ركورد كیانوش رستمی هم در مجموع 387 كیلوگرم بود.

كیانوش رستمی در حال حاضر با 28 مدال، پر مدال ترین وزنه بردار ایران و پر افتخار ترین وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم است.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =