معاون آبزی پروری شیلات ایران گفت: در صورتی که بازسازی ذخایر آبزیان روند مطلوبی به خود نگیرد، نسل آینده از فعالیت‌های شیلاتی دریایی بهره‌ای نخواهند برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حسینعلی عبدالحی درنشست تخصصی بررسی عملکرد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر کشورکه به میزبانی شیلات هرمزگان برگزار شد، از هرمزگان به عنوان پر ظرفیت ترین استان شیلاتی کشور یاد کرد و افزود: بدون شک باز سازی ذخایر در راستای حفظ و حراست از منابع آبزیان و همچنین پایداری صید و صیادی امری حیاتی در استان و همچنین در کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه در صورتی که بازسازی ذخایر آبزیان روند مطلوبی به خود نگیرد، نسل آینده از فعالیت‌های شیلاتی دریایی بهره‌ای نخواهند برد تصریح کرد: افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای مرتفع کردن این معضل است.

امروز باز سازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی یک ضرورت و تکلیف است

مدیر کل شیلات هرمزگان نیز گفت: امروز باز سازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی یک ضرورت و تکلیف است.

سید پرویز محبی در این نشست که باحضور معاون آبزی پروری شیلات ایران،مدیران کل شیلات استان های شمالی،معاون و مسئولین آبزی پروری شیلات هرمزگان، مسئولین مراکز بازسازی ذخایر استان های شمالی برگزار گردید گفت:با توجه به کمبود امکانات،نیروی انسانی و تجهیزات یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان مشکلات عدیده ای در ایفای نقش حفاظتی و حراستی خود دارد که این مهم مشکلاتی را در راستای حفظ و حراست از ذخایر آبزیان به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه نتیجه عدم ایفای نقش مطلوب حفظ و حراست از ذخایر آبزیان با و جود تلاش های بسیار و به دلیل مشکلات یاد شده را رقم خوردن نگرانی های جدی در رابطه با ذخایر آبزیان خلیج فارس به ویژه آبزیان با ارزش اقتصادی و همچنین در معرض انقراض به وجود آورده است.0

محبی شکل گیری صنایع بزرگ در نوار ساحلی استان،قاچاق سوخت،ورود فاضلاب شهری به دریا و فعالیت آب شیرین کن ها را ازدیگر معظلات و مشکلاتی خواند که آبزیان خلیج فارس را تهدید می کند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به وضعیت فعلی آبزیان خلیج فارس نقش بازسازی ذخایر را بیش از پیش مهم و حیاتی خواند و افزود: در حال حاضر این مهم تکلیف و ضرورتی جدی و مهم است.

وی با اشاره به حمایت ها و همچنین سیاست های سازنده ی دولت تدبیر و امید بازسازی و نوسازی مرکز بازسازی ذخایر کلاهی،افزایش مطلوب رها سازی ،تکثیر ماهیان دریایی،مولد سازی و ...را از مجموعه اقدامات مهم شیلات هرمزگان در سال های اخیر خواند.

سید پرویز محبی خاطرنشان کرد: بازسازی در دو سال اخیر در مجموع به بیشترین میزان خود در هرمزگان از زمان آغاز به کار شیلات هرمزگان رسیده است که بیانگر انجام وظیفه و حس مسئولیت در شیلات هرمزگان تا سرحد ممکن است.

محبی با بیان اینکه تکثیر کرم خونی،صدف دریایی،افزایش تکثیر ماهیان دریایی،افزایش تکثیر و پرورش میگوی وانامی در استان،تولید جلبک های اسپیرولینا ، گراسیلاریا و ...از هدف گذاری های سال جاری و آینده است گفت: تحقق این اهداف نیازمند حمایت های مالی از مرکز کلاهی و همچنین  فراهم کردن خود کفایی مالی مرکز بازسازی ذخایر کلاهی می باشند.

رفتن به سوی خود گردانی مراکز تکثیر و همچنین اختصاص بخشی از در آمد صنایع و همچنین آبشیرین کن ها به عنوان جبران خسارت به بازسازی ذخایر آبزیان از جمله پیشنهادات مدیر کل شیلات هرمزگان بود.

در ادامه مدیران شیلات کشور و همچنین مسئولان بازسازی ذخایر آبزیان کشور پس از ارئه گزارش فعالیت های خود به بحث و گفتگو پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =