وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رئیس اتاق صنایع استانبول ضمن گفت‌و گو درباره نتایج کمیسیون مشترک اقتصادی ؛ افزایش همکاری در صنایع مختلف با کشور ترکیه را نیز خواستار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار بیان کرد: به دنبال بیست و پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه و سفر دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان هیات بزرگی از اتاق صنایع استانبول با حدود 100 شرکت فعال در صنایع مختلف به کشور ایران سفر کردند وی افزود:‌هدف از این دیدار گسترش همکاری اقتصادی در صنایع مختلف دو کشور ایران و ترکیه است و زمینه همکاری متنوع رویکرد مثبت این روابط را نشان می‌دهد.

دکتر واعظی با اشاره به جایگاه اقتصادی اتاق صنایع استانبول خاطرنشان کرد: استانبول با بهره‌مندی از 35 درصدی صنایع مادر و سهم 60 درصدی از صادرات ترکیه نقش مهمی در توسعه اقتصادی ترکیه دارد و طرفین می توانند از پتانسیل موجود بهره لازم را برای رشد اقتصادی در صنایع مختلف را داشته باشند.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی رسیدن به حجم روابط 30 میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی و بازرگانی ایران و ترکیه است و بانک‌ها در رسیدن به این هدف بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

دکتر واعظی افزود: ما انتظار داریم بانک های ترکیه هر چه سریعتر نسبت به آغاز عملیات بانکی وارد حوزه فعالیت های تجاری و اقتصادی با بانک های ایرانی شده و به عنوان نیروی محرکه فعالیت های بازرگانی اقام نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حضور ترکیه در پروژه‌های حوزه ICT گفت: باید فعالیت‌ها و همکاری های دو کشور در گسترش همکاری در این حوزه افزایش پیدا کند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت بخش ‌های خصوصی دو کشور در این زمینه حمایت همه جانبه را خواهد کرد.

در ادامه این دیدار اردال باحچیوان رئیس اتاق صنایع استانبول با اشاره به برگزاری دیدار با مسئولین ایران بعد از برگزاری کمسیسون مشترک اقتصادی و دیدار روسای جمهور دو کشور بیان کرد : این بهترین فرصت برای گسترش همکاری ‌های اقتصادی بین ایران و ترکیه است و امروز ما با هیات متشکل از 70 شرکت بزرگ اقتصادی در ترکیه به ایران آمدیم تا شاهد عملیاتی شدن توافقات بین دو کشور باشیم.

وی با اشاره به رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بیان کرد: ترکیه در دوران تحریم‌ها علیه ایران هرگونه ریسکی را در ایجاد روابط دو سویه پذیرفت.

وی در پایان در ارتباط با همکاری در حوزه همکاری های ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: پیشرفت آینده در گرو تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما آمادگی داریم با همکاری بخش خصوصی دو کشور مشابه شهرک الکترونیک موجود در استانبول شهرکی را در ایران تأسیس کنیم.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =