سروش صحت نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید که انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب از ورود آدم‌هایی که برای خوردن ساندویچ و نوشابه به نمایشگاه می‌آمدند، جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ سروش صحت در توضیح نقش نمایشگاه کتاب تهران در فرهنگ عمومی جامعه گفت: نمایشگاه کتاب تهران مهم‌ترین رخدادی است که هر ساله در حوزه نشر اتفاق می‌افتد زیرا ناشران جدیدترین محصولات فرهنگی خود را به نمایشگاه می‌آورند و سعی می‌کنند از طریق راهکارهایی مانند تبلیغ و تخفیف به فروش کتاب بپردازند.

وی ادامه داد: به نظرم افراد سرشناش جامعه باید از جایگاه خود استفاده کرده و مردم را برای حضور در این جشن فرهنگی دعوت کنند تا شاهد برگزاری باشکوه نمایشگاه کتاب باشیم. اگر دقت کنیم متوجه می شویم که همیشه در ذهن ما سؤالاتی وجود دارد که پاسخی برای آن نداریم و نمی‌دانیم که برخی از کتاب‌ها به این سؤالات، پاسخ داده‌اند، بنابراین حضور در نمایشگاه باعث می‌شود که ما با این کتاب‌ها آشنا شویم و بتوانیم با مطالعه آن‌ها به سؤالات ذهنمان پاسخ دهیم.

این کارگردان مطرح کشورمان با اشاره به تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: اگر بخواهیم منصفانه به موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که مصلی محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نبود چراکه مصلی علاوه بر نداشتن استانداردهای لازم برای برگزاری نمایشگاه، ترافیک سنگینی را در سطح شهر ایجاد می‌کرد.

وی افزود: درست است که شهر آفتاب استانداردهای نمایشگاهی دارد و مشکل ترافیک را حل می‌کند اما از طرفی، فاصله شهرآفتاب از مرکز شهر زیاد است و اگر شرایط مناسبی برای حمل و نقل فراهم نشود، باعث کاهش حضور بازدیدکنندگان خواهد شد. البته این فاصله دور یک مزیتی هم دارد و آن این است که از ورود آدم‌هایی که برای خوردن ساندویچ و نوشابه به نمایشگاه می‌آمدند، جلوگیری می‌کند.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 1
    حرفش خيلي درسته
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    5 1
    حتي ادم هايي كه براي ساندويج خوردن مي امدند خود محيط تاثيري بر بيدار كردن عطش كتابخواني آنها داشت . خيلي ها با اين قصد مي امدند با كتابي به دست خارج مي شدند. اصلا كاركرد تبليغ همين است