پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو نوشت:در بخش آب و انرژی دو کشور مصمم به همکاری‌های بیشتری هستیم و دولت و شرکت‌های خصوصی کره جنوبی تمایل دارند وارد بازار ایران شوند.

وزیر زمین، زیر ساخت و حمل و نقل کره جنوبی پس از دیدار با وزیر نیرو، از افزایش حجم همکاری‌ها و مبادلات ایران و کره جنوبی تا سقف 30 میلیارد دلار خبر داد.

"هواینگ کانگ" پیش از ظهر امروز (شنبه)، پس از دیدار با مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش آب و انرژی دو کشور مصمم به همکاری‌های بیشتری هستیم و دولت و شرکت‌های خصوصی کره جنوبی تمایل دارند وارد بازار ایران شوند.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری توسط MOU که به‌زودی به نتیجه خواهد رسید، گفت: در حال حاضر حجم سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی در ایران حدود 19 میلیارد دلار خواهد بود.

"هواینگ کانگ" ادامه داد: به غیر از این 19 میلیارد دلار، براساس همکاری‌های آینده که هنوز در مرحله پیش قرار داد است، تصمیم داریم حجم سرمایه گذاری‌ها را به سطح 30 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه این همکاری‌ها در زمینه‌های آب، برق و انرژی‌های تجدید پذیر خواهد بود، افزود: بین کشورهای کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران تا کنون در زمینه گاز و نفت همکاری وجود نداشته است، ولی در آینده این همکاری‌ها نیز به دیگر همکاری‌ها افزوده می‌شود.

وزیر زمین، زیر ساخت و حمل و نقل کره جنوبی در خصوص اینکه چه زمانی حجم همکاری‌ها به مرز 30 میلیاردلار خواهد رسید گفت: این افزایش را، حجم همکاری‌ها و زمان تعیین خواهد کرد.

او با بیان اینکه بایستی فرصت‌های موجود در هر دو کشور را بررسی کرد و بر اساس آن برنامه ریزی شود، افزود: ایران کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت است که فرصت بسیار وسیعی برای ادامه همکاری‌ها در بازار آن وجود دارد و ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا در آینده همکاری‌های بیشتری را بین دو کشورشاهد باشیم.

کانگ در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر موقعیت جغرافیای دارای شرایط خاصی است، افزود: ایران یک دروازه برای کشورهای اروپایی و سایر سایر همسایگانش است و ما با بررسی جمعیت ایران و شرایط جغرافیایی این کشور مصمم هستیم تا حجم همکاری‌های خود را افزایش دهیم. 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =