مشاور مقام معظم رهبری روز شنبه 11 اردیبهشت ماه با رئیس جنبش جهاد اسلامی و هیئت همراه دیدار و در خصوص آخرین وضعیت منطقه ای و مبارزه ملت فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرآنلاین  دکتر ولایتی صبح امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت با رمضان عبدالله رئيس جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد. دکتر رمضان عبدالله در ابتدای این دیدار تصریح کرد:ما همیشه برای ملاقات با شما شوق داشته ایم چرا که موجب امیدواری هستید و مشورت با شما برای پیشبرد اهداف بسیار قابل توجه و مهم است.

وی با اشاره به تجربیات فراوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المللی افزود: لحظه سقوط قدس همزمان با سقوط دولت عثمانی و تجزیه جهان اسلام و ظهور اسرائیل بوده است و توانستند بخش عمده ای از اراضی اسلامی را به اشغال خود درآورند و در واقع غربی ها قدس را از ما گرفتند و در واقع جنگ با جهان اسلام را آغاز نمودند.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران با ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به درستی این معضل را در جهان اسلام شناخت و تا امروز برای منافع جهان اسلام از مبارزه به حق مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی کرد و انقلاب اسلامی یک حرکت ساده نبود بلکه پیروزی و توفیق اسلام بعد از افول  بود و در واقع آغار پیروزی برای جهان اسلام بوده و هست و جمهوری اسلامی ایران در نگاه و درک ما جایگاه مهم و بی نظیری داشته و دارد و این که اگر ایران وجود نداشت چه اتفاقی برای ما و کشورهای اسلامی می افتاد غیر قابل تصور است .

وی اضافه کرد:متاسفانه در جهان عربی حساسیتی نسبت به فلسطین و مردم مظلوم آن وجود ندارد و همه تلاش خود را برای نشان دادن ایران به عنوان دشمن اصلی گذاشته اند و در این جهت حتی با دشمنان اسلام هم متحد و هماهنگ شده اند و این بسیار تاسف برانگیز است در حالی که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و صلح منطقه محسوب می شود. 

رئیس جنبش جهاد اسلامی افزود: ما تاکید داریم که رژیم صهیونیستی تنها دشمن اسلام است اما آنان تلاش می کنند که نام فلسطین را به فراموشی بسپرند و همه را به سمت دشمنی با ایران سوق دهند و ما این توطئه را می شناسیم و احساس تکلیف می کنیم برای حفظ و حمایت از ایران و اجازه نمی دهیم که مسیر مبارزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف گردد .

دکتر ولایتی هم ضمن خوش آمدگویی و اظهار خرسندی از این ملاقات گفت:بعد از تلاش غربی ها برای تجزیه جهان اسلام و سقوط قدس، با بیداری جهان اسلام بار دیگر تجزیه کشورهای اسلامی محقق نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین و ملت های تحت ظلم منطقه حمایت خواهد کرد و خواب شوم دشمنان در تجزیه و تسلط بر کشورهای  اسلامی تعبیر نخواهد شد.

دکتر ولایتی افزود:کسانی که اسلام را با تمام وجود خود درک می کنند غصه و دغدغه همیشگی آنان اسلام و حفظ یکپارچگی آنان است و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیز با این نگاه و همین دغدغه به عرصه مبارزه با بدخواهان اسلام و حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم وارد شده اند و این روند با قوت بیشتر به ویژه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: جهاد و مبارزه برای حفظ یکپارچگی و وحدت جهان اسلام را جمهوری اسلامی ایران به عنوان سیاست اساسی خود پذیرفته هر چند که در این مسیر مشکلات جدی هم وجود خواهد داشت و ایران برای عزت جهان اسلام با همکاری همه کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریست ها و همچنین رژیم صهیونیستی تلاش می کند. 

دکتر ولایتی افزود:در جمهوری اسلامی ایران هیچ تردیدی برای مقابله با دشمنان اسلام وجود ندارد و این سیاست اصولی و بنیادین مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقاومت و گروه های مختلف جهادی اشراف داشته و آنان که در اتخاذ مواضع دقیق و منطقی تزلزل داشته اند متضرر شده اند و هر جا کار مثبت شده عده ای تلاش می کنند که آن را خراب کنند اما پیروزی با مقاومت و ایستادگی به دست خواهد امد و ایران از حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد 

در پایان دکتر رمضان عبدالله  تصریح نمود:می دانیم جمهوری اسلامی ایران در شرایط سختی قرار داشته است و توطئه های فراوانی را پشت سر گذاشته اما  امید مسلمانان به ایران است و از اهتمام مسیولان عالی نظام و به ویژه رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر می کنیم.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =