مشکل دستفروشی در اتوبان های تهران/ معاون شهردار: آنها دستفروش نیستند، شبه متکدی اند

معاون شهردار تهران می گوید دستفروشی اقلامی مانند سی دی موسیقی و گل در اتوبانها، دستفروشی نیست، بلکه گونه ای تکدی گری و گدایی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دستفروشی در تهران، رفته رفته بدل به مشکلی اجتماعی می شود. از اخبار ضرب و شتم و کتک کاری هر روزه ماموران شهرداری با دستفروشان گرفته تا تحصن و مغازه بستن دکانداران، فروش اقلام ارزان قیمت در معابر، برای شهروندان، مسئله روز شده است.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که نام خود را شهروندان تهرانی عنوان کرده به گونه دیگری از دستفروشی در تهران اعتراض دارد، او در این باره نوشته: با سلام و احترام، برای چندمین مرتبه مشکل ذیل را جهت پیگیری و رفع ارسال میکنم: در اتوبان آزادگان غرب به شرق محدوده ورودی اتوبان امام علی بعد از رستوران نیک روز و همچنین ابتدای اتوبان امام علی به سمت جنوب بعد از خروجی آزادگان محدوده دولت آباد و مشیریه، متاسفانه هر روزه شاهد استقرار دستفروشانی هستیم که هم عامل ایجاد ترافیک های سنگین در این محدوده ها هستند و هم عامل تصادف و پراکندگی بیش از حد زباله. تا به حال چندین مرتبه از شما خواستم که از مسئولین مربوطه شهرداری و راهنمایی رانندگی بخواهید که بساط آنها را جمع کنند ولی تا به امروز این مهم که حداقل رعایت حقوق شهروندی میباشد، اتفاق نیفتاده است. اکثر اوقات در نزدیکی این دستفروشان ماشین راهنمایی و رانندگی هم در کنار اتوبان مستقر میباشد.

در این باره حسین عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به سرویس مشکلات مردم گفت: این نوع از فعالیت، دستفروشی شمرده نمی شود. بلکه گونه ای تکدی گری و گدایی است که در آن، اقلامی مانند گل در معابر پرتردد مانند اتوبانها به فروش می رسد. لذا برخورد با این گونه از مشاغل در اختیار معاون خدمات نیست. با این وجود در جلسات اخیر مدیران شهرداری، مکررا درباره این نوع از تکدی گری پیگیری کرده ایم تا سازمان مربوطه، اقدامات لازم را انجام دهد.
او همچنین در توضیح برخورد با این نوع از کسب و کار گفت: متاسفانه شرایط برخورد با این نوع از تکدی گری، شرایط سختی است و نمی توان همانطور که دستفروشان معابر ساماندهی شدند، این اشخاص را ساماندهی کرد. از سوی دیگر عنوان می شود اشتغال در جامعه کم است و نیازمندان، با اشتغال به این امور، سعی در گذران زندگی خود دارند. لذا باید چندوجهی به مشکلاتی از این دست نگاه کرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    4 4
    اتفاقا اگر با این ها برخورد کنید مردم حمایتتون می کنند چون این دستفروش های اتوبا نها واقعا مزاحمند ولی مردم با بر خورد با دستفروش هایی که در پیاده رو هستند مخالفند
  • مهدی A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    2 2
    سلام.من چندین بار درخواست کردم به معضل دستفروشها و متکدیان در وسط اتوبان تهران کرج قبل از خروجی چالوس هم بپردازید متاسفنه عنایتی نشده.این مسیر بخصوص در ایام چهارشنبه بطور جدی موجب تشدید ترافیک و خطر تصادف میشه و در یکسال گذشته رشد دستفروشان و متکدیان افزایش چشمگیری داشته.سپاسگزارم.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    3 2
    ...شهرداری قاطعانه باید با دستفروشانی که این جوری نظم اتوبان رو بر هم می زنن برخورد کنه . خبر درست پیگیری کن . مسولان رو قانع کن وظایف خودشون رو انجام . در تهران اگر شهرداری و پلیس قاطعیت داشته باشه خیلی از مشکلات حل میشه . خبر مشکلات مردمی را خواهشا تا رسیدن به نتیجه صحیح پیگیری کن نه شعاری نه حرفی