دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایجاد هرگونه التهاب و تنش در آستانه انتخابات می‌تواند موجبات برهم خوردن آرامش در جامعه را فراهم کند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم تشییع پیکر امیر سلیمی فرمانده اسبق کل ارتش درباره اظهارات روز گذشته هاشمی رفسنجانی در فرودگاه مهرآباد و ایجاد هجمه علیه شورای نگهبان اظهارکرد: ایجاد هرگونه التهاب و تنش در آستانه انتخابات می‌تواند موجبات برهم خوردن آرامش در جامعه را فراهم کند در برهه کنونی باید از بروز هر گونه رفتار غیرعقلانی جلوگیری شود. اینجا را ببینید.

حسین شریعتمداری نوشت:اخبار موثقی در دست است و برخی از مدعیان اصلاحات نزدیک به جناب هاشمی نیز بر آن مهر تائید زده‌اند که فرزند محترم یادگار امام(ره) قصد نامزدی برای مجلس خبرگان را نداشته‌اند و ثبت‌نام ایشان با اصرار فراوان جناب رفسنجانی صورت پذیرفته بود. اینجا را ببینید.

 

اقتصاد

خوردن یک پرس چلوکباب ، در سال 1270 حدود یک و نیم قران روی دست خریدار هزینه می گذاشت.بخش عمده ای از هزینه چلوکباب در این دوره زمانی نه به قیمت گوشت که به هزینه برنج باز می گردد . اینجا را ببینید.

کارخانه های غذایی که در کشور چین هستند هم به طور سنتی و هم به طور امروزی کار می کنند. اینجا را ببینید.

 

فرهنگ

سی‌و‌پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به کار خود پایان داد. مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره‌ی تئاتر فجر شب گذشته دز تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف در این مراسم معرفی شدند. اینجا را ببینید.

فیلم جدید پیمان قاسم‌خانی با عنوان «خوب، بد، جلف» بهاره رهنما و مهراب قاسم‌خانی را به قاتل و مقتول تبدیل کرد. اینجا را ببینید.

 

جامعه

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم اعدام برای متهمی که با جعل عنوان مامور پست، تهدید، سرقت اموال و تجاوز و تعرض به زنان شوهردار و دختران اقدام کرده بود، خبر داد. اینجا را ببینید.

پسر 24 ساله ای که دانشجوی مقطع کارشناسی است در حالی دستگیر شد که با پوشش و نقاب زنانه برای زنان جوان در خیابان‌ها و مراکز شلوغ شهر مشهد ایجاد مزاحمت می‌کرد. اینجا را ببینید.

 

بین الملل

رقابت دو نامزد حزب دموکرات آمریکا در رقابت‌های درون حزبی ایالت آیوا چنان به هم نزدیک بود که در دو منطقه با انداختن سکه و «شیر یا خط» برنده رأی‌گیری مشخص شد. اینجا را ببینید.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، با اشاره به فیلم منتشر شده از تیراندازی نیروهای ترکیه به مردم در یکی از شهرهای این کشور، تحقیق درباره این موضوع را خواستار شد. فیلم و مطلب مربوط اینجا را ببینید.

 

ورزش

عادل فردوسی پور گفت و گویی جالب با علی دایی انجام داد. او در بخشی از مصاحبه اش با علی دایی نكته ای جالب درباره دوران دانشگاهی اش گفت. اینجا را ببینید.

برنامه ویژه این هفته عادل فردوسی پور مصاحبه با علی دایی بود. در بخشی از این مصاحبه، عادل فیلم ها و عكس هایی از تیپ قدیمی علی دایی منتشر كرد و به او گفت چرا سبیل می گذاشتی؟ دایی در جواب گفت: «آن زمان مد بود. الان ولی به ندرت سبیل می بینی. ما اردبیلی هستیم و بر اساس مد پیش رفتیم. البته وقتی توی هرتابرلین بودم سبیل را زدم.» اینجا را ببینید.

 

دانش

اکنون چهره مردی را روی ماه دیده‌اید؟ اگر می‌توانید ببینید مورد عجیبی نیست چون به قابلیتی در انسان به نام «پاریدولیا» مربوط است. اینجا را ببینید.

سازمان بهداشت جهانی به دنبال نشست فوق‌العاده خود برای بررسی مسئله گسترش سریع ویروس زیکا اقدام به اعلام وضعیت اضطراری جهانی برای مقابله با این ویروس کرد. اینجا را ببینید.

 

فناوری اطلاعات

رشد فروش گوشی‌های هوشمند در آیفون‌ها و همچنین سامسونگ کاهش یافته است و این موضوع موجب نگرانی سرمایه‌گذاران این حوزه شده است. اینجا را ببینید.

با اعلام رایگان شدن اپلیکیشن موبایلی واتس اپ تعداد کاربران آن از مرز 1 میلیارد نفر گذشت. اینجا را ببینید.

 

طنز و کاریکاتور

در حاشیه انتقاد به قراردادهای اقتصادی کاریکاتور با عنوان خودسرهای خودجوش موتور سوار را اینجا ببینید.

بنابر اعلام وزارت رفاه، یارانه افراد بالای 18 سال بدون کارت ملی قطع می شود. اینجا را ببینید.

 

چند رسانه ای

تصاویری از لحظات غرق شدن کشتی مدرن اکسپرس را اینجا ببینید.

باشگاه خبرنگاران عکس آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر حسن روحانی را در اتاق فکر جنگ منتشر کرد. اینجا را ببینید.

 

پربحث ترین خبرها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «هر آن‌چه که داریم از امام داریم»، گفت: همه باید به امام(ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم، بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند. اینجا را ببینید.

رییس جمهور در اولین گفت و گوی مستقیم خود با مردم بعد از اجرای برجام امشب بعد از خبر 19 در شبکه یک سیما حاضر شده و با مردم سخن گفت. اینجا را ببینید.

 

محبوب ترین خبرها

هواپیمای ATR-72 از خانواده هواپیماهای منطقه ای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR تولید شد. در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به اروپا، شرکت هواپیمایی ایران ایر با انعقاد قراردادی با شرکت ای تی آر اقدام به خرید 20 فروند از تولیدات این شرکت کرد. اینجا را ببینید.

کاریکاتور عاقبت حمله به هنرمندان را اینجا ببینید.

 

212 / 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =