درخواست روحانی از مردم:با صندوق‌های رای قهر نکنید/کاری نکنیم که شائبه مهندسی بودن انتخابات پیش آید/3

پایان بخش گفت و گوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم، مسائل انتخاباتی بود و توصیه‎های موکد وی به مردم و برگزار کنندگان انتخابات.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی در پاسخ به سوالی که به چگونگی فراهم آوری زمینه‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره داشت، روز هفتم اسفند را مهم خواند که می تواند برگ زرینی در تاریخ انقلاب باشد و افزود: انتخاب اعضای دو مجلس خبرگان وشورای اسلامی، در یک روز برای اولین بار است که رخ می دهد. هر دو این مجالس مهم هستند و مردم رسالت بزرگی بر عهده دارند. دولت هم مسئولیت بزرگی بر عهده دارد و به خوبی در این زمینه عمل کرده است. من از عملکرد دولت در بحث انتخابات راضی هستم.

روحانی از ثبت نام کنندگان و کسانی که شور اولیه را آفریدند تشکر کرد. او حتی از رد صلاحیت شدگان و آنها که صلاحیتشان تایید نشده اما از طریق قانونی وارد عمل شدند هم تشکر کرد و بر ضرورت اجرای قانون تاکید نمود و افزود: به عنوان پاسدار قانون اساسی، اجرای قانون برای من مهم است. امیدوارم همه کاری بکنیم که انتخاباتی شکوهمند و با حداکثر مشارکت برگزار شود و هیچ شائبه ای در آن نباشد. امیدوارم بیخودی کاری نکنیم که شائبه مهندسی شدن انتخابات در ذهن کسی بیاید. همه باید اینگونه عمل کنیم

او به مردم یادآور شد که حضورشان پای صندوق انتخابات مهم است و باید بهترین ها را برگزینند. حال که مسائل اقتصادی و محیط زیستیو ... زیادی داریم، مردم هم باید به صحنه بیایند. دولت همه کارها را نمی تواند به تنهایی انجام دهد و باید مجلس و قوه قضاییه هم همراه دولت باشد.

رئیس جمهور به دیدار دیروزش با روسای دیگر قوا اشاره کرد که در آن به موضوع انتخابات و ادامه همکاری های میان قوا اشاره شده و خطاب به مردم ادامه داد: افرادی را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنید که تجربه و دانش بیشتری دارند. انشالله مجلس عقلا و متدینین و عاشقان به انقلاب و کشور تشکیل شود. البته همیشه مجلس در همین راستا عمل کرده. انشالله مردم افرادی را برگزینند که لابق تر بوده و با مسئولیت بیشتری، نماینگی را بپذیرند.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری که به اصل تفکیک قوا اشاره داشت و می پرسید که نماینده مطلوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟، گفت: اگر چه تفکیک قوا را داریم و هر قوه ای مسئولیت خودش را دارد اما همه باید ضمن استقلال با هم تعامل داشته باشیم. اگر مجلس با دیگر قوا تعامل داشته باشد، نفع بیشتری برای مردم دارد. هر چه فاصله ها بیشتر باشد حل مشکلات سخت تر می شود. اگر قوا مثل هم ببینند و هم فکری کنند، بهتر می توانیم به اهدافمان برسیم. ما به نمایندگان با تجربه که بتوانند بار مسئولیت را بهتر بر عهده بگیرند، نیازمندیم. مردم هر انتخابی که بکنند برای ما مبارک است؛ اما اگر بهترین ها و صالح ترین ها و افراد با تجربه های بیشتر را انتخاب کنند که قوا تعامل بیشتری داشته باشند، حتما به نفع مردم است.

رئیس جمهور در پایان سخنانش بار دیگر از مردم خواهش کرد که اهمیت این مساله را در نظر داشته باشند و هیچ کس به هیچ دلیلی با صندوق انتخابات قهر نکند و همه در کنار صندوق ها باشند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    42 3
    خوب دفاع نکردند
    • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
      15 2
      جای دفاع نمونده دیگه
    • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
      5 1
      ما ز یاران چشم یاری داشتیم...
  • ایرانی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    54 3
    جناب آقای رئیس جمهور : وقتی در بعضی از حوزه ها فقط به تعداد نماینده مورد نیاز برای انتخابات تایید صلاحیت شدن و در واقع بین یک نفر باید همان یک نفر رو انتخاب کرد پس جه فرقی میکنه که پای صندوق بریم و رای بدیم یا نه. اینجا قهر و آشتی بودن با صندوق رای و یا انتخاب چه مفهومی داره ؟
    • بی نام BG ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
      0 17
      شما فقط میری رای میدی . این هم یکی از راه های رسیدن به بهشته والسلام. به بقیه اش هم کار نداشته باش
  • مردم A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    1 19
    درخواست مردم از زوحانی صندوق رای رهاکن معیشت مردم رابگیر با مردم قهرکردی و فقط سرمایه دار را چسبیدی