روحانی: در رفاه بودن مردم از اهداف اصلی برجام است/1/

رییس جمهور از مهم‌ترین اهداف اجرای برجام را رفاه بیشتر برای مردم عنوان کرد و گفت: به مردم قول می‌دهم که دولت حمایت از کارآفرینان را با جدیت ادامه دهد .

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفتگوی زنده تلوزیونی با مردم با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا پیروزی دفاع مقدس و نیز موفقیت‌های اخیر در صحنه مذاکرات هسته‌ای و شرایط جدیدی که در تعامل با جهان بوجود آمده باید خداوند را شاکر باشیم. شرایط جدید برای فعالیت تمام کوشش‌گران در تمام عرصه‌ها را به ملت عزیز تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این ملت همچنان در تمامی عرصه‌ها سرافراز باشد و بتواند از این فرصت بیشتر بهره‌برداری کند.

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه که خواهان بیان خاطره‌ای از همراهی ایشان با امام در پاریس بود، گفت: در ایامی بود که در نوفل و شاتو خدمت امام بودم آنجا مجد وعظمت ملت ایران و احترامی که جهانیان برای رهبر انقلاب قائل بودند را به چشم دیدم. در آنجا بسیاری از خبرنگاران، مقامات و مسئولان ارشد نظام برای دیدار نزد امام می‌آمدند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از اهدافی که از ابتدای این دوره مورد توجه مسئولان آن قرار گرفت نشان دهنده چهره واقعی این ملت بود اظهار کرد: متاسفانه در سالیان گذشته نسبت به چهره ملت ظلم شده و صهیونیست‌ها و مستکبران چهره خشن و مخوفی را از ملت ایرا ترسیم کرده‌بودند و یک ایران هراسی در دنیا به وجود آمده بود از این رو ما به دنبال این بودیم که بتوانیم چهره واقعی ملت را نشان دهیم.

وی به تمدن، فرهنگ، اخلاق‌مداری و دین‌مداری ملت ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی به نسبت سایر انقلاب‌ها بدون خونریزی بود. کجا را می‌توان دید که مردم در مقابل گلوله‌هایی که به سمت‌شان شلیک می‌شد گل‌ بگذارند. این نوع برخورد موجب شد که حتی مخالفان این انقلاب نیز جذب آن شوند.

روحانی از ملت ایران به عنوان ملتی اهل منطق، گفتگو و موجب ثبات در منطقه یاد کرد و گفت: امروز دنیا به گونه‌ دیگری به ایران نگاه می‌کند و چهره واقعی ملت در جهان آشکار شده که این از موفقیت‌های ملت است.

رئیس‌جمهور در مورد سایر اهداف برجام جدا از رفع ایران هراسی گفت: همه تلاش‌هایی که صورت گرفت برای این بود که حصاری که بدخواهان دور ملت بوجود آورده بودند را بتوان از بین برد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر دشمنان نظام توانستند جامعه جهانی را در ضدیت با ایران با خود همراه کنند. ما زمانی که می‌خواستیم فعالیت بانکی انجام دهیم نه تنها کشورهای اروپایی بلکه کشورهای منطقه، همسایه و دوست نیز حاضر نشدند با ما همکاری کنند. در بحث فروش نفت نیز ما حتی نمی‌توانستیم یک بشکه نفت بیشتر را به دوستان و همسایگان خود نیز بفروشیم چرا که حصار شدیدی دو رکشور بوجود آمده بود.

روحانی قرار گرفتن ملت در رفاه بیشتر را از اهداف اصلی برجام عنوان کرد و گفت: درست است که در برجام به دنبال لغو قطع‌نامه و به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای بودیم اما از اهداف اصلی ما برداشتن تحریم‌های ظالمانه برای رفاه بیشتر مردم بود.

روحانی بر لزوم فعال شدن کار آفرینان و صنعت‌گران در فضای پسا برجام تاکید کرد و گفت: ما با فرجام برجام یک شرایط نویی را در فضای اجتماعی بوجود آوردیم. آنچه که اکنون در پیشرفت این ملت مهم است،‌ امید مردم است. با امید داشتن می‌توان در مقابل هر مشکلی پیروز شد وملت ایران نیز تاکنون به خاطر تدبیر و امیدی که داشته توانسته مقابل دشمنان ایستادگی و به موفقیت دست یابد.

وی با تاکید براینکه دولت معتقد نیست بازیگر اصلی در میدان اقتصادی است ادامه داد: دولت باید یاری‌گر مردم در میدان اقتصاد باشد از این رو یکی از شعارهای دولت این بود که کار را به کاردانان و بخش‌خصوصی بسپارند. مقام معظم ر هبری نیز همواره به سپردن امور به مردم تاکید داشتند.

رییس جمهور به همکاری قوای سه گانه و تمامی مسئولان در برداشتن موانع پیش‌روی ملت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری چندی پیش گفتند تنها 40 درصد مشکلات کشور از طریق تحریم ایجاد شده است و 60 درصد مابقی مربوط به مسائل داخلی است. ما امروز اشتیاق دنیا برای تعامل با ایران را مشاهده می‌کنیم.بسیاری از سرمایه‌گذاران و سیاست‌مداران شرق و غرب در حال سفر به ایران هستند. آنها می‌بینند که ایران در منطقه تنها کشور باثبات بوده و از جوانان تحصیل‌کرده برخوردار است. جایگاه استراتژیک ومنابع طبیعی و ذخایر انرژی نیز موجب شده که کشورها به فکر تعامل با ایران باشند.

روحانی گفت: به  مردم قول می‌دهم که دولت حمایت از کارآفرینان را با جدیت ادامه دهد در سفر اخیر به دو کشور اروپایی نیز ،‌اعضای هیات دولت محدود بود و جمعیت اصلی همراه مربوط به بخش‌خصوصی، صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران بود. شاید برای اولین بار بود که یک رئیس‌جمهور در سفر به اروپا به این میزان از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی را با خود همراه می‌کند به طور مثال در مراسم شام نخست وزیر ایتالیا بسیاری از فعالان اقتصادی دو کشور حضور داشتند که این امر موجب شده بود نخست‌وزیر ایتالیا چنین جلسه‌ای را بی‌سابقه توصیف کند.

ادامه دارد....

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    14 9
    متاسفانه مشخص شده که اقای روحانی در مسله رد صلاحیت اصلاح طلبان عقب نشینی کرده اند و امیدی به انتخابات رقابتی نیست و یک انتخابات درون حزبی اوصولگریان خواهد بود...
    • بی نام US ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
      13 1
      روحانی به وعده هایش عمل کرده،راستی یکی قرار بود لیست مفسدین اقتصادی را فاش کنه ولی تو 8 سال ریاستش آن را فاش نکرد تازه این لیست طویل تر هم شد
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
      2 5
      همه چی رو درست کرده بودن مونده بود انتخابات
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    20 4
    رییس جمهور محترم تا دلار ارزان نشود هیچ رفاهی نخواهیم داشت
  • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    10 3
    من یک زن خانه دار هستم از هفته پیش تا الان قیمت یک مایع ظرف شویی 5 بار گران شده...بابا پول نداریم از کجا بیاوریم؟؟؟