معاون فرهنگی قوه‌قضاییه گفت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه نظام قبیله ای و خانوادگی و مورثی بنیان نهاده نشده است و چنین قاعده وجود ندارد که فردی را بخاطر اتصال به خانواده استثنا قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی به رد صلاحیت سیدحسن خمینی واکنش نشان داد و گفت: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید. (اینجا)

اما اکنون معاون فرهنگی قوه قضاییه، پاسخی به او داده است. در خبری که روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی منتشر کرده، دراین باره آمده است: این سخنانی که از گوشه و کنار به گوش می رسد، هیچگونه پایه و اساسی از منظر قرآنی، روایی و انقلابی ندارد، چراکه قرآن کریم در اینگونه مسائل خانه و خانواده نمی شناسد، تا جایی که حتی همسر پیامبر(ص) را به خاطر اشتباهش دعوت به توبه می کند. نظام جمهوری اسلامی بر پایه نظام قبیله ای و خانوادگی و مورثی بنیان نهاده نشده است و چنین قاعده وجود ندارد که فردی را بخاطر اتصال به خانواده استثنا قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) گفت: امام پس از ورود به ایران از ابتدا فرمودند خانواده و فرزندانم نظیر بقیه هستند و حتی به دامادشان به -واسطه انتساب- اجازه ندادند پست حکومتی بگیرند، و اجازه ندادند هیچکدام از اهل خانه و خانواده اش به واسطه انتساب پست بگیرند با وجود آنکه به طور عادی هم ممکن بود به خاطر سزاواریشان شایسته کسب این جایگاه باشند، ولی به خاطر پرهیز از این مسائل امام با سخت گیری جلوی اینگونه مسائل عادی را هم گرفتند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: اکنون چه اتفاقی افتاده است که برخی انتظار دارند بعد از امام، ویژه خواری راه بیفتد و برخی ها را به خاطر اتصال به بیت امام استثنا کنیم؟ این سخن با چه منطقی قابل دفاع است؟ نباید به خاطر اتصال به بیت امام، استثنایی قائل شد، در عین حال باید احترام شئونات را رعایت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: به خاطر شخص امام عظیم الشان، به بیت امام هم احترام می گذاریم؛ ولی در سپردن مسئولت یا پست حکومتی یا نظایر آن، نباید امتیازی قائل شد؛ چراکه نه منطقی بوده و نه طبق سیره قرآن است و در اسلام هیچ امتیازی به لحاظ انتساب خانوادگی وجود ندارد و سپردن مسئولیت های حکومتی فقط بر اساس تقوا و صلاحیت های لازم صورت می پذیرد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان این که برخی از این که این سخنان از برخی از این اشخاص انتظار نمی رود، افزود: برخی از این عزیزان در مبارزه و یاری امام و رهبری سوابق درخشانی دارند و باید مراقب موضع گیری های خود باشند و امیدوارم همه این عزیزان جزء صالح المومنین شده و یاور و پشتیبان رهبر شوند.

رهبر جامعه اسلامی را تضعیف نکنیم

او در ابتدای سخنانش با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: امیدوارم انشا الله روز به روز و سال به سال نورافشانی این دهه مبارک بیش تر شود و فروزانی این انقلاب جهانگیرتر گردد و از خداوند منان میخواهم که ان شا الله همه ما را در این پیشرفت ها و درخشش ها سهیم گرداند.

وی در ادامه همه اقشار مختلف جامعه را به حضور پر شور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت و تاکید کرد: همه باید در صفوف منسجم و یکپارچه در این روز شرکت نماییم.

معاون دستگاه قضا با اشاره به شان نزول آیه 4 سوره مبارکه تحریم که می فرماید:" إِنْ تَتُوبا إِلَي اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُکُما وَ إِنْ تَظاهَرا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلاهُ وَ جِبْريلُ وَ صالِحُ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمَلائِکَةُ بَعْدَ ذلِکَ ظَهيرٌ " گفت: بر طبق سیره قرآن کریم حتی اگر خانواده پیامبر گرامی اسلام مرتکب خطا و اشتباه گردند، آنان را دعوت به توبه می نماید؛ زیرا که به دلیل توطئه چینی علیه رهبر جامعه اسلامی پشت به پشت یکدیگر داده اند و دل های آنان گمراه شده است.

حجت الاسلام و المسلیمین صادقی ضمن تشریح آیه چهارم سوره تحریم گفت: قرآن کریم هشدار می دهد که توبه کنید زیرا که این برای شما بهتر است و اگر بخواهید به اینگونه رفتار ادامه دهید بدانید که خداوند مولای رسول الله است و او را یاری می کند و همینطور جبرئیل، صالح المومنین و سپس ملائک وی را پشتیبان خواهند بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار داشت: به خاطر دارید که چه توطئه هایی بر علیه امام صورت گرفت؟ چقدر تلاش برای بدنام نمودن ایشان انجام دادند؟ و چه کوشش ها شد تا امام را از جامعه جدا کنند؛ اما به حول و قوه الهی، هیچ کدام راه به جایی نبرد و هر چه این توطئه ها گسترده تر و بیشتر می شد، یاد و نام امام عظیم الشان در قلوب اقشار مختلف جامعه نفوذ بیشتری می یافت و خداوند متعال همه جا یاریگر امام بود.

معاون فرهنگی قوه‌قضاییه با بیان این که نکته مهم آن است که ببینم در چه نسبتی با رهبر امت اسلامی قرار داریم، تاکید کرد: آیا به فرموده قرآن کریم دچار "صغت قلوبکما" یا "تظاهرا علیه" شده ایم؟ آیا به نوعی در حال برنامه ریزی و توطئه علیه امام جامعه اسلامی هستیم؟ و در حال جمع آوری یار و پشتیبان هستیم؟ که اگر این است باید سریعا توبه کنیم و مبادا کسی مسیر حرکتش طوری باشد که مصداق این آیه شریفه گردد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی عنوان داشت: می بایست تلاش نمایم با تاسی به سیره امیرالمومنین جزء یاران ولی امت اسلامی و امام جامعه اسلامی خود که رهبر معطم انقلاب است، باشیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه هشدار داد: مبادا بخاطر برخی مسائلی شخصی، گروهی یا جناحی جز کسانی قرار بگیریم که پشت به پشت یکدیگر بر علیه رهبر جامعه اسلامی توطئه کنیم و طوری سخن بگوییم که موجب تضعیف ایشان بشود.

۴۷۴۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506120

برچسب‌ها