پرحاشیه‌ترین نشست روز دوم جشنواره فیلم فجر/از حضور رابعه اسکویی تا اعتماد دولتمردان به اصحاب هنر

نشست خبری فیلم«نیمه شب اتفاق افتاد» صبح امروز با حواشی بسیار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین «نیمه شب اتفاق افتاد» فیلمی عاشقانه به کارگردانی تینا پاکروان است که شب گذشته در جشنواره فیلم فجر اکران شد.

نشست خبری این فیلم صبح امروز با حواشی فراوانی در برج میلاد تهران با حضور کارگردان و بازیگران آن برگزار شد.

تینا پاکروان، کارگردان این کار در ابتدای این نشست در خصوص نحوه‌ی نامگذاری این فیلم گفت: «نامی که در ابتدا برای فیلم انتخاب کردیم، «زیبا،یک زندگی کوتاه» اما معمولا زمانی که درباره‌ی زنان فیلم می سازیم، خود به خود به عناوینی مثل فمینست متهم می‌شویم. چه برسد به این که نامگذاری فیلم هم به این صورت باشد و از طرف دیگر نمی‌خواستم اسم فیلم نگاه‌ها را به سمت شخصیت خاصی سوق دهد.»

عاشقانه‌ای با پایان تلخ

این کارگردان درباره‌ی پایان تلخ فیلم نیز توضیح داد: «ما در این فیلم درباره‌ی عشق به صورت مجزا از جامعه صحبت نمی‌کنیم. بلکه درباره‌ی عشقی در شرایط و اوضاع جامعه خودمان حرف می‌زنیم. جامعه‌ای که هرچند میخواهداست اما همچنان سنتی فکر می‌کند، جامعه‌ای که طلاق در آن بیداد می‌کند و ازدواج سفید در آن صورت می‌گیرد. با توجه به گذشته متفاوت زیبا، شخصیت اصلی فیلم و شرایطی که در آن با وجود داشتن فرندی نوجوان درگیر یک عشق نامتعارف شده است، این عشق آنقدر در طول داستان ضربه‌های محکم می خورد، ناچار به فروپاشی است.»

حامد بهداد، یک عاشق پیشه‌ی مظلوم

کارگردان «نیمه شب اتفاق افتاد» درباره‌ی نقش حامد بهداد در این فیلم توضیح داد: « وقتی قرار شد حامد بهداد برون گرا نقش حسین درون گرای خجالتی را بازی کند، خودش را به طور کامل در اختیار نقش گذاشت . او تمام انرژی‌اش را برای این نقش گذاشت. فیلم‌برداری ما در ماه رمضان بود و حامد بهداد همه روزه‌ها را گرفت تا مظلوم‌تر باشد و این نقش را بهتر بازی کند.»

حضور رابعه اسکویی در فیلم

تینا پاکروان در پاسخ به سوالی که در رابطه با حضور رابعه اسکویی به عنوان یکی از بازیگران فیلم و مشکلی که برای پخش تیزر با حضور این بازیگر از تلویزیون پیش خواهد آمد، گفت: «در رابطه با حضور رابعه اسکویی من فکر می‌کنم ما به لحاظ نشان دادن سازهای موسیقی، آواز در تلویزیون مشکل داریم و نمی‌توانیم این صحنه‌ها را که برای مخاطب جذابیت دارد، نشان دهیم. مساله‌ی دیگری کهدرباره‌ی آن مشکل وجود دارد مساله‌ی حجاب است که همه‌ی ما آن را به شکلی که در جامعه وجود دارد، پذیرفته‌ایم و به آن احترام می‌گذاریم اما تعریف آن در تلویزیون کمی نسبت به سینما متفاوت است. رابعه اسکویی نیز به این موارد اضافه شد.

امیدوارم مدیران سازمان صدا و سیما و وزارت ارشاد با هم به یک توافقی برسند. ما همه زیرمجموعه‌ی آن‌ها هستیم و دوست داریم که در کنار هم باشیم. ما همه به یک میزان در جامعه فعالیت می‌کنیم. من در سریال‌های سال‌های مشروطه، تبریز در مه، کلاه پهلوی با تلویزیون همکاری داشته‌ام. چند تله فیلم برای تلویزیون ساخته‌ام و خیلی غم‌انگیز است که بخواهم خودم را از این فضا دور بدانم. امیدوارم که این مشکل حل شود.»

پاکروان در انتهای این جلسه از مسئولین ارشاد برای همکاری در رابطه با حضور رابعه اسکویی در «نیمه شب اتفاق افتاد» از مسئولین محترم وزارت ارشاد که در ماجرای خانم اسکویی کنار من ایستادند و با منطقشان با این موضوع برخورد کردند و پذیرفتند که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود.همچنین از مسئولین جشنواره نیز برای اینکه این مساله را پذیرفتند و اجازه ندادند زحمت بچه‌های تیم نابود شود، تشکر می‌کنم.»

پیشنهادات خارجی برای بازیگران و اعتماد دولتمردان به اصحاب هنر

گوهر خیراندیش نیز از عدم اعتماد مسئولان گلایه کرد و گفت: «دولتمردان ما و کارگزاران تلویزیون اگر به ما و اصحاب هنر اعتماد نکنند کلاهشان پس معرکه است. چرا که می‌بینیم شبکه‌های ماهواره‌ای به رایگان تبلیغات فیلم‌های ما را انجام ‌می‌دهند. درد از جایی شروع می‌شود که این کانال‌ها بسیار پخته و بنیادین عمل می‌کنند.»

خیراندیش درباره‌ی علت عدم حضورش در شب گذشته در تلویزیون نیز توضیح داد: «با این که پوشش شب گذشته من دقیقا مشابه سریال «کلاه پهلوی» و «معمای شاه» بود، به من گفتند نمی‌توانیم تو را نشان بدهیم. خود من هم گفتم جلوی دوربین نمی‌آیم. چرا که نمی‌خواهم برای برنامه‌ی آقای شجاع‌نوری مشکلی ایجاد شود و نمی‌خواهم مساله ساز باشم. بلکه آمده‌ام که اعتماد مسئولین را جلب کنم. خودم از حضور در جلوی دوربین انصراف دادم و گفتم شما نمی توانید باور کنید حجاب می تواند با کلاه هم حفظ شود.باید به زیبایی بازیگر هم توجه شود. ما ساده‌ترین لباس‌ها را می‌پوشیم چرا که محیطمان را می‌شناسیم.»

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره‌ی پیشنهاداتی که برای بازی در فیلم‌های خارجی دارد اینگونه توضیح داد: «از همه جای دنیا برای من  فیلمنامه می‌فرستند. من با این و جود که نقشی را دوست داشتم ولی چون تهیه کننده‌ی آن یک شرکت اسرائیلی بود، قبول نکردم. پیشنهادات بسیاری از خارج از کشور دارم ولی قبول نمی‌کنم و نمی‌روم برای این‌که می‌خواهم پیش شما باشم و چارچوب‌های خودم را حفظ کنم ولی متاسفانه اگر این اعتماد نباشد تا ثریا دیوار کج خواهد رفت.»

اخبار کذب خبرگزاری‌ها/ فضای جشن فجر را تلخ می‌کنید

پاکروان در این نشست خبری و در حضور خبرنگاران از اخبار کذبی که از جانب خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود، نیز گلایه کرد: «همین اتفاق و عدم هماهنگی  در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها هم می‌افتد. این چند دستگی به ما ضربه می‌زند. اگر ما باهم متحد باشیم، در فرهنگ سازی در این منطقه سرآمدیم. دیروز خبرگزاری فارس یک ساعت قبل از اکران فیلم خبر نرسیدن فیلم را ممنتشر کرد. بدون اینکه از تهیه‌کننده یا یک مسئول فیلم سوال کنند.

همه‌ی ما فیلم را دیدیم و هیچ مشکلی نداشت. این فضاسازی مشکل دارد. چرا یک سوال از یک مسئول نمی‌پرسید؟

دیروز یازده فیلم در چهل سینما رونمایی و پخش شد. هیچ کدام مشکل نداشتند. شاید یکی از فیلم‌ها در صدا یا کمی مشکل داشته باشد که این قضیه روتین است. این حرف‌ها جز اینکه فضای جشن ما را، جشن فجر را تلخ کند هیچ سودی ندارد. ما جشن می‌گیریم، جشنواره برگزار می‌کنیم که حالمان خوب باشد. حال سینمای ایران خوب است.»

58245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =