ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس که در شهرکرد برگزار شد،به بحث مذاکرات هسته‎ای اشاره کرد و گفت: در تمام مذاکرات قبلی و فعلی، یکی از حرف‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‎ها که در جلسات غیررسمی مطرح می‎کنند این است که همه گفته‎اند ما با شما دعوای هسته‌ای نداریم بلکه دعوای ما با شما سر انقلاب است که معادلات دنیا را به هم زده است. امروز هم سازمان‎های جاسوسی و مؤسسات وابسته به آ‌ن‌ها که در تمام کشورها تحت عناوین علمی دفتر دارند به دنبال جذب نخبگان هستند و با ارائه موضوع مقاله به آن‎ها، اطلاعات آن کشورها را برای لطمه زدن به خودشان به دست می‎آورند و این در حالی است که نخبگان حتی پول می‎دهند تا در این مؤسسات مثل موسسه بروکینگز که وابسته به سرویس CIA است عضو شوند.

وزیر سابق اطلاعات یکی از طراحی‎های 200 صفحه‎ای مؤسسه بروکینگز درباره انتقال کینه مردم جهان از آمریکا به جای دیگر را یادآور شد و گفت: بروکینگز طرحی چندسال پیش در 200 صفحه داده و یکی از محورهای آن این است که باید کاری کنیم کینه‎ای که انقلاب اسلامی ایران از آمریکایی‎ها به دل مسلمانان انداخته را خارج کنیم و این کینه را به جای دیگری منتقل سازیم.

وی طراحی فتنه 88 را نقطه شروعی برای نتیجه‎گیری از ترفندهای استکباری دانست و افزود: در مذاکرات نیز به دنبال شرطی کردن مردم هستند تا با اجرای بازی‎های مختلف و تقسیم نقش‌ها بین 5+1 این‌گونه عنوان کنند که آمریکایی‌ها خواستار توافق هستند ولی فرانسوی‎ها نیستند یا مثلا کری قبل از مذاکرات به اسرائیل و عربستان سفر می‎کند تا بگوید این کشورها مخالف توافق هستند و این‌گونه کینه ایرانی‌ها از آمریکا را به کشورهای دیگر منتقل کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه ایران بیشترین تعاملات تجاری صنعتی را در بین کشورهای اروپایی با فرانسه دارد، گفت: در این میان کشور فرانسه در آخرین مرحله مذاکرات پا پیش می‌گذارد و مانع توافق می‎شود و آمریکایی‎ها هم چیزی نمی‎گویند زیرا آنها در اصل مخالف توافق و محور اصلی این بازی هستند.

وی به مسئله تحریم‎ها نیز اشاره کرد و مشکلات اقتصادی را قابل حل در داخل کشور دانست و گفت: باید خرمشهر فضای سیاسی و اقتصادی را فتح کنیم، رهبری هم بارها فرموده‎اند که جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی داریم ولی باید این جبهه‌ها را با مدیریت جهادی فتح کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =