بنابر تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود، قرار نیست آب زاینده رود ۱۰خردادماه بسته شود و تصمیم بر دائمی شدن این رودخانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان به نقل از مهر، معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر و بنابر نظر شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود قرار بر بستن آب رودخانه نیست و آب همچون ماه های قبل بر بستر رودخانه جاری است.

بسته شدن آب زاینده رود تبعات زیست محیطی جبران ناپذیری به بار می آورد

ابتکار بر تبعات بسته شدن آب زاینده‌رود از دهم خردادماه سال جاری در اصفهان اشاره و تصریح کرد: بر اساس آخرین تصمیمات مسئولان عالی شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود، آب این رودخانه بسته نمی شود.

رئیس سازمان محیط‌ زیست کشور بابیان اینکه سازمان حفاظت از محیط‌ زیست بر جاری بودن آب زاینده‌رود اصرار دارد، ادامه داد: تأکید سازمان جاری ماندن آب در تمام نقاط رودخانه و حتی تالاب است که لازمه این خواست عمومی، مدیریت مصرف آب با توجه به محدودیت منابع و کاهش بارندگی‌ها است.

وی گفت: در سال گذشته تمامی دستگاه‌ها ۱۱ درصد کاهش بارندگی در بخش‌های مختلف کشور را در شرایط تنش آبی اعلام کرده‌اند.

ابتکار افزود: بسته شدن آب زاینده‌رود با تبعات بسیار زیاد زیست‌ محیطی و اقتصادی همراه خواهد بود و باید هرچه سریع‌تر برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی ظرفیت دوگانه میراثی فرهنگی در کنار گردشگری طبیعی را از جمله ویژگی‌های منحصر به‌ فرد استان اصفهان برشمرد و گفت: اصفهان از این نگاه در جهان شاخص و برجسته است و به همین دلیل نیز باید با پیگیری برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این استان، نه‌ تنها به برجسته کردن این ویژگی‌ها، بلکه به گردشگری کویر در اصفهان توجه ویژه‌ای شود.

ابتکار خاطرنشان کرد: افزايش جاذبه‌های طبیعی، حفاظت صحیح از منابع طبيعی كه از دستاوردهای خداوندی است كه تنها در سایه آن، آلودگی هوا کاهش‌یافته، تخریب زیستگاه‌ها به حداقل میزان ممکن می‌رسد و میراث طبیعی به بهترین شکل خود به نسل‌های آینده منتقل می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    5 0
    زنده رود زنده بمان