ایسنا نوشت:

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبیعت گردی علاوه بر بهره بردن از محیط زیست یکی از بهترین راه‌حل‌های امرار معاش است، اما نباید به بهانه طبیعت گردی، محیط زیست را با ساختمان سازی و تغییرکاربری نابود کنیم.

 احمدعلی کیخا صبح امروز(سه‌شنبه) درگردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست در حوزه محیط زیست طبیعی که در سالن اجتماعات هتل پیروزی اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص محیط زیست از لحاظ شرعی مورد اهمیت و برای مردم حجت شرعی است.

وی صنعتی شدن شهرها را حاصل زندگی بهتر برای مردم ندانست و افزود: در گذشته با مدیریت‌های نادرست در قبال محیط زیست غفلت‌هایی شده است و در حال حاضر بزرگترین بحران محیط زیست، تغییر اقلیم کشور است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه برای نخستین بار تولید سلاح شکاری در کشور ممنوع شد، تصریح کرد: این امر به مزاج افرادی با تفکرات اقتصادی خوش نیامد. هم‌چنین در همه استان‌ها شکار ممنوع شده است، هر چند هزینه زیادی برای مدیران محیط زیست استان‌ها به دنبال داشته است.

وی گفت: قوانین مطرح شده محیط زیستی، شفاف نیست و کسی برای اجرای برنامه‌های آن مکلف نشده است، اما در حال حاضر نزدیک به 30 حکم آماده شده که درصورت تصویب مجلس، چارچوب بسیار شفافی برای محیط زیست فراهم خواهد شد.

کیخا ادامه داد: طبیعت گردی علاوه بر بهره بردن از محیط زیست یکی از بهترین راه‌حل‌های امرار معاش است، اما نباید به بهانه طبیعت گردی، محیط زیست را با ساختمان سازی و تغییر کاربری نابود کنیم.

معاون سازمان محیط زیست کشور بزرگترین اشتباه دوران مدیریت خود را امضای طرح گردشگری روستای آشوراده دانست و افزود: در آن زمان فکر می‌کردم که این کار یک مصلحت اندیشی مدیریتی است، اما این فعالیت به نفع محیط زیست نبود.

وی با بیان اینکه هیچکس حق قانونی برای صدور مجوزی در محیط زیست را ندارد، گفت: در این مورد باید مصلحت اندیشی انجام دهیم زیرا آیندگان، با مطالعه تاریخ در مورد جمع ما که متصدی حال حاضر محیط زیست هستیم، قضاوت خواهند کرد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست با اشاره به رودخانه زاینده‌رود، گفت: زاینده‌رود نباید تنها در یک نقطه جاری باشد، بلکه زاینده‌رود باید از سرچشمه تا تالاب گاوخونی زنده و پر آب باشد. دریاچه ارومیه و هامون نیز از این قضیه مستثنی نیست.

کیخا با بیان اینکه نمی‌خواهیم حتی یک مترمربع تخریب جنگل داشته باشیم، افزود: امسال به احتمال زیاد سال خشکی خواهد بود و برای بررسی جوانب آن جلساتی در استان‌های لرستان و گلستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کل بودجه محیط زیست کشور 90 میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر از این میزان بودجه، 30 درصد آن به حساب سازمان محیط زیست واریز شده است اما با 90 میلیارد تومان نمی‌توان محیط زیست کشوری مانند ایران را اداره کرد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    1 1
    خب مرد باش و باطلش کن.