ایسنا نوشت:

رییس سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی توضیح داد.

دکتر رسول دیناروند در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی، گفت: این موضوع جدیدی نیست و افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی مربوط به دو الی سه ماه گذشته است.

او گفت: البته در اینجا بحث افزایش قیمت نیست، بلکه موضوع کاهش حمایت‌های بیمه‌ای‌ است که در یکی، دو قلم از داروهای مشابه تولید داخل اتفاق افتاده است. ما در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

دیناروند همچنین برخی شایعات مبنی بر کمیاب شدن داروهای بیماران ام . اس در تهران را رد کرد و گفت: در مورد داروهای بیماران ام . اس هیچ افزایش قیمتی وجود ندارد و در دسترسی به آنها نیز هیچ مشکلی نیست.

دیناروند همچنین شایعاتی درباره احتمال بروز بحران در برخی داروها را کذب دانست و گفت: چنین بحثی اصلا صحت ندارد و هیچ بحران دارویی نخواهیم داشت. اگر بیمارستانی نیز با بحران دارویی مواجه شود با مسوولان تامین داروی آن برخورد خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو در خصوص میزان یارانه دارو در سال جاری نیز گفت: امسال میزان یارانه دارو 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اما امیدواریم حمایت‌های وزارت بهداشت در زمینه دارو کاهش نیابد چرا که با صرفه‌جویی در قیمت‌های دارویی می‌توانیم کنترل لازم را انجام دهیم.

دیناروند در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بسته حمایتی بیماران صعب‌العلاج گفت: کاهش 10 درصدی مابه‌التفاوت نرخ ارز که در بسته حمایتی بیماران صعب‌العلاج دیده شده بود به وزارت بهداشت کمکی نکرد و ما را با مشکل مواجه کرد اما تلاش می‌کنیم که حمایت‌های ما کم نشود تا بیماران با مشکل مواجه نشوند.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =