هفته نامه تجارت فردا در سالنامه ویژه نوروز 94 گفتگویی با محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عملکرد صنایع و معادن در سال 93 داشته است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت درباره رکود می گوید: « با توجه به توفیق دولت در کاهش تورم، هنوز برای رکود چاره اندیشی نشده است و از نظر من و صاحب نظران در دولت، حل مشکل رکود به تعویق افتاده است. » نعمت زاده در ادامه اظهارنظرهایش از وضعیت بانک ها و بازار سرمایه در تخصیص منابع به بنگاه های تولیدی ابراز ناامیدی می کند و معتقد است بانک های خصوصی و دولتی ما کفایت سرمایه ندارند.

به اعتقاد او اصلی ترین روش برای خروج بنگاه ها از رکود تزریق منابع مالی است و از آنجا که بانک های ما توانایی لازم را ندارند دولت باید به دنبال متنوع تر کردن روش های جذب منابع باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از موتورهای پیشران اقتصاد در سال 93 سخن می گوید و از صنایعی نظیر خودروسازی، فلزات اساسی، لوازم خانگی و صنایع غذایی به عنوان صنایع پیشران در اقتصاد ایران نام می برد.

نعمت زاده دهه 90 خود را با نعمت زاده دهه 70 مقایسه می کند و معتقد است شرایط در حال حاضر بسیار دشوارتر شده است. او تحریم ها علیه ایران را ظالمانه می داند و می گوید: « ایران از ابتدای انقلاب تا کنون در تحریم است اما هیچ گاه تحریم ها تا این میزان جامع نبوده است، ما باید به ظلمی که دشمنان کشور به ما کرده اند مبارزه و آن را از خود دور کنیم. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بخش های دیگری از این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

*وضعیت بازار سرمایه آن گونه نیست که باید باشد.

*در حال حاضر نرخ تورم 15 درصد است اما نرخ رسمی تسهیلات 21 یا 22 اعلام شده و بانک ها حتی 28 درصد سود تسهیلات می گیرند. به نظر من اینجا مشکل بزرگی وجود دارد.

*پول جایی می رود که احساس کند سود در آنجاست.

*مشکلات صنایع بزرگ ما که هم بازار داخلی را دارند و هم توانسته اند در بازارهای خارجی حضور داشته باشند کمتر است، ولی این به این معنا نیست که این صنایع تشنه پول نیستند.

*ما معتقدیم آنقدر باید خودرو تولید کنیم که خریدار حق انتخاب داشته باشد و حق اعتراض. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    2 0
    لازم نيست آنقدر خودرو توليد كنيد تا مشتري حق انتخاب بين تعداد زيادي خودروي بدداشته باشد. واردات را آزاد كنيد و يكي دو تا خودروي باكيفيت توليد كنيد بجاش.
  • اه IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    حق انتخاب داریم سایپا 141 111 112 تا 199 حتی وانت پراید و کوپه پراید بیشتر ازاین دیگه میشه چراغهای ماشینو کجو کوله کرد ؟؟