نسیم آنلاین نوشت:

تولید خودرو از مرز یک میلیون و ۱۴۶ هزار دستگاه گذشت. سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در سال ۹۳ شرکت‌های خودروسازی با تولید یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو، رشد ۵۴ درصدی را تجربه کردند و بر این اساس نزدیک به ۹۴ درصد برنامه تولید محقق شده است.

ساسان قربانی در حاشیه بیست و هفتمین نشست شورای سیاستگذاری خودرو و آخرین جلسه این شورا در سال جاری که با حضور وزیر صنعت،معدن وتجارت برگزار شد با اعلام این خبر افزود: بر اساس تاکید مهندس نعمت زاده مهمترین استراتژی در صنعت خودرو توسعه صادرات است.
قربانی گفت: طی همین مدت بیش از 27 هزار دستگاه خودرو به خارج از کشور صادر شده است که نشان از رشد 190 درصدی صادرات خودرو در سال 1393 نسبت به سال 92 دارد.

او گفت: طی سال 93 تولید خودروی سبک یک میلیون و 125 هزار و 636 دستگاه، تولید کامیون و کشنده 20 هزار و 679 دستگاه و تولید اتوبوس و مینی بوس 580 دستگاه بوده است.

قربانی همچنین با اشاره به ارتقای رتبه جهانی کشورمان در زمینه تولید خودرو گفت: ایران در سال 93 توانست از رتبه بیستم به رتبه 18 جهانی ارتقا یابد و بعد از کشور فنلاند بالاترین رشد تولید خودرو را از آن خود کند.

او بیشترین سهم تولید خودرو را در گروه خودروهای سبک مربوط به ایران خودرو با 616 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت : این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال قبل نزدیک به 69 درصد رشد تولید داشته است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در بخش خودروهای سنگین شرکت خودرو سازی سایپا دیزل با 5261 دستگاه خودرو حدود 390 درصد رشد تولید را نسبت به سال گذشته از آن خود کرده است.

از دیگر نکات مورد اشاره قربانی حضور شرکت خودروسازی ولوو پس از سه سال قطع همکاری بود که منجر به پیش فروش بیش از 900 دستگاه خودروی سنگین شده است.

به گفته وی در سال آینده نیز شرکت رنو در بخش خودروهای تجاری با شرکت سایپا دیزل همکاری خواهد داشت.

قربانی با اشاره به چشم انداز تولید خودرو در سال آتی گفت: برنامه تولید سال آینده 1.4 میلیون دستگاه خودروی سواری و سبک و 30 هزار دستگاه خودروی تجاری است.

او با اشاره به گزارش عملکرد دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در این نشست، از رونمایی و عرضه سه محصول جدید x409 ، x411 و x502 طی سالهای 94 و 95 از سوی شرکت ایران خودرو خبر داد.

قربانی با اشاره به گزارش معاون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی گفت: بر اساس این گزارش مقرر شده است اعتبار پروانه های استاندارد از یکسال به 3 سال تغییر یابد، آزمون واژگونی R66 تا یکسال معلق شود و صدور گواهی تایید نوع ( TA) نیز سه ساله شود.

او ادامه داد: همچنین مقرر شده است انجام آزمون واژگونی خودروهای تجاری برای مدت یک سال معلق شود و نصب کپسول آتش نشانی صرفا برای خودروهای عمومی الزامی باشد.

به بیان وی در بیست و هفتمین نشست شورای سیاست گذاری خودرو همچنین مقرر شد با توجه به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فعالیتهای صنعت خودرو به مردم ، در سال 94 کمیته ویژه ای متشکل از نماینده وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، شرکتهای بزرگ خودروسازی و انجمن خودروسازی و قطعه سازی کشور و نیز سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تشکیل شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =