روحانی :ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم/عده ای نمی خواهند دل مردم شاد باشد

حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه اعمال و رفتار ما به عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می‌شود، گفت: مردم تفاوت زیادی بین این و آن قائل نیستند.

به گزارش تسنيم، رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در همایش سراسری فرمانداران که در تالا وزارت کشور برگزار شد،‌ افزود: هر کس در هر سمتی مخصوصا در سمت مجری عالی در کشور حضور دارد، عمل، رفتار، نگاه و برخورد او به عنوان نمونه‌ای از برخورد و تعامل نظام توسط مردم تلقی می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: قدرت را مردم به عنوان یک امانت در اختیار ما گذاشتند و این قدرت را با صندوق آرا به عنوان امانت 4 ساله در اختیار ما گذاشتند. مردم سال 92 فریاد زدند که ما از شعار خسته شدیم.

روحانی ادامه داد: ممکن است یک وزیر، استاندار و یا فرمانداری نظرات شخصی داشته باشد اما ما به این سمت نیامده ایم که نظرات شخصی و فردی خود را اعمال کنیم. وقتی کسی در صندلی استانداری، فرمانداری، وزارت و غیره قرار گرفت همه حزب‌ها و موقعیت‌ها را فراموش کند.

وی خاطر نشان کرد: مردم به دلایل واهی به ما رای ندادند بلکه خوب دقت کردند و انتخاباتی شگفت‌انگیز رخ داد. مردم به برنامه و وعده‌ها رای دادند و اگر امروز رئیس جمهور، وزرا، استانداران، فرمانداران و همه مسئولان به آن وعده‌های داده شده عمل نکنند، این نوعی خیانت در امانت است، مردم این قدرت را مشروط در اختیار ما گذاشتند و این  قدرت بی‌قید و شرط نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه به مردم وعده داده بودیم که اقتصادی بسازیم که نوسانش همپای نوسان جهانی باشد، خاطر نشان کرد: ما به مردم وعده آرامش دادیم، همه نهادها مانند دولت در برابر رای مردم مسئول هستند و این رای مردم تنها برای دستگاه اجرایی نبوده است.

روحانی اضافه کرد: احساس من این است که  دولت همه توانش را برای اجرای آن وعده‌ها به کار گرفته البته طبیعی است که در این راه توفیق ما 100 نباشد و نقص داشته باشیم. جهت‌گیری این دولت صحیح بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اینکه امروز مردم ولع ندارند که جنس را در خانه انبار کنند، این نشان می دهد که راه دولت درست بوده و اینکه امروز ما صف های تحقیرکننده ملی نداشتیم، این نشان می‌دهد که راه دولت درست بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه یا خوشبختانه ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم، گفت: مردم از مجلس و قوه قضاییه انتقاد نمی‌کنند و می‌گویند بگذارید زندگی کنیم اما برای انتقاد به دولت و رئیس جمهور زبان‌ها باز می‌شود.

روحانی تأکید کرد: وظیفه ما این است که مردم را خوشحال کنیم و بار از دوش مردم برداریم. چرا در زمینه هسته‌ای دولت این همه تلاش می‌کند و گاهی زخم‌ زبان‌های بسیار زشت را تحمل می‌کند، برای چه؟

وی افزود: یکی از عوامل ثبات امروز این است که یک مشت انسان متخصص، متدبر مومن نشته‌اند و عاقلانه برای کشور تصمیم می‌گیرند. امروز خدا نعمت نازل کرده که همه متخصص امنیت ملی، متخصص امنیت و غیره شده‌اند. یک نکته  مهم است، به مردم دروغ نگوییم که اگر بگوییم، امروز آشکار نشود، فردا آشکار می‌شود.

"بگذارید این مذاکرات هسته‌ای با موفقیت به پایان برسد، بعد ما برای مردم شرح خواهیم داد که اینها (مذاکره کنندگان) چه کشیده‌اند؛ گاهی مذاکرات دیپلماتیک با قدرت‌های جهانی، سخت تر، دلهره‌آور‌تر نسبت به شب عملیات است."

رئیس جمهور ادامه داد: چرا عده‌ای وقتی می‌بینند، دولت با تدبیر مذاکرات هسته‌ای را پیش می‌برد؛ عده‌ای نمی‌دانم این را از کجا اورده‌اند که هیچ وقت نمی‌خواهند کام مردم شیرین باشد، این چه سری است که از لبخند مردم می ترسند. مسئله هسته‌ای مسئله این قوه و آن قوه، این حزب و آن حزب نیست، این یک مسئله هسته‌ای است و بارش به دوش نظام است.

روحانی اضافه کرد: حالا یک وقت رهبری معظم یک نصیحتی می‌کنند، ایشان رهبر هستند و حالا همه راه می‌افتند و توصیه می‌کنند که دولت تشنه‌ای و باید آب بخوری، والله می‌دانیم باید آب بخوریم.

وی ادامه داد: دولت به این معنا که حامی از این جمع یا آن جمع باشد، دولت به هیچ عنوان وارد چنین جریانی نمی‌شود؛ دولت، مجری قانون است. این معنایش این نیست که جمع‌های دیگر قدرتمند حق داشته باشند، وارد شوند یا قوای دیگر وارد شوند. در ماجرای انتخابات که در اسفند ماه برگزار می‌شود، رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد.

رئيس جمهور همچنين گفت: "نکند انتخاباتی برگزار کنیم که دین خود را برای دنیای دیگری بفروشیم. مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان جایگاه رفیعی دارند و مردم فرد اصلح را انتخاب کنند. مباد، مباد که در شهرستانی به سمع و گوش مردم بخورد این حرف که دولت طرفدار این است یا آن است، سپاه طرفدار این است یا آن، ارتش طرفدار این است یا آن، دفتر امام جمعه طرفدار این است یا آن، استاندار طرفدار این است یا آن؛ نباید کاری کنند که این تهمت به آنها زده شود. در ماجرای انتخابات در برابر هیچ حزب، گروه، جریان یا فشاری مرعوب واقع نشوید، البته در برابر هیچ جریانی مفتون هم واقع نشوید.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    128 8
    فردا رئيس دفتر دولتهاي نهم و دهم تكذيب ميكنه كه با فال گير و جنگير در رابطه نبوده و سريعا يك سري حدودا 500 نفر تجمع ميكنن كه رئيس دولت اصلاحات مسئول جن گيري در دولت است.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    79 6
    عقلشون به این چیزها قد نمی ده. شما خودت رو ناراحت نکن. عادت کرده اند به یک سری شیوه های رانت خواری و تا نوک دماغ اشون رو بیشتر نمی بینند . یاد نگرفته اند که منافع خود را در منافع ملی جستجو کنند چون اعتماد به نفس پایین دارند و حس می کنند در رقابت عادلانه مغلوب می شوند.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    115 7
    و هاله نورم نمیبینه رییس جمهور عریزمان و درمجامع بین اللملی بش گوجه پرت نمیشه و همه اجلاس و ترک نمیکنن ازت ممنونیم روحانی
  • حداديان RO ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    32 62
    حتي با بنزين و نرخ هاي جديد
  • سیامک از تبریز IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    78 15
    احسنت حرف دل مردم.. روحانی تنها نیست.
  • محسن44 IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    89 15
    روحانی هنوز مچکریم وباتو هستیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    57 3
    کاش یک درصد به قیامت ایمان داشتیم خیلی از ظلم ها نمیشد
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    82 15
    من که حمایتت می کنم روحانی تا پای جون ، اینا قصد کشتن ما رو دارن ...
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    76 11
    کارت درسته دمت گرم
  • جمشید A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    11 3
    زنده بادروحانی
  • سعدى A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    11 2
    جناب حجت الاسلام آقاى دكترروحانى بادرودوسلام تمامى ملت ايران كه بشما وبرنامه ايتان رأى دادندباتمام قدرت پشتيبان شماهستندوباجان ودل شماودولت تدبيرواميدرادوست دارندوبرايتان ازجان ودل مايه ميگذارند خداوندپشت وپناهتان ودست حق نگهدارتان. راهتان موردتأئيدملت ايران است. به دروغگوهاوخرابكاران ٨ ساله توجهى ندارند
  • نیما IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    9 2
    احسنت به این صحبت های دلنشین قدرت را مردم به عنوان یک امانت در اختیار ما گذاشتند افرین به این جمله ی هوشمندانه و ظریف روحانی مچکریم خبر انلاین ثبت کن نظرمو
  • محمد اهواز GB ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    8 2
    اولين رئيس جمهور عملگراي ايران واقعا از حرف زدنش لذت مي برم روحاني با قدرت ادامه بده
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    10 3
    کسی که هدفمندی را کلید زده و شروع کرده الان میگه چرا بنزین را گران کردید۰۰۰ خود دولت احمدی نژادی هدفمندی را شروع کرد حالا یارانش میگن بنزین چرا گران شده۰۰ روحانی دوستت داریم و پشتیبانت هستیم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    12 2
    رییس جمهور عزیزم، از صمیصم قلب آرزوی موفقیت براتون دارم از رای که به شما دادم خوشحالم و بهمین خاطر حالم خوبه.به آینده خیلی امیدوارم و دوست دارم بتوانم کمپینی برای حمایت از ظریف عزیز تشکیل دهم در مقابل یه سری دلواپس بی ادب.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    10 4
    آقای روحانی . با درود به شما و تمام دست اندرکاران دولت. و عرض خدا قوت. لطفا لطف کنید و در یک برنامه تلویزیونی آماری از عملکرد دولت در طی این حدودا دو سال اعلام کنید. به شخصه دیده ام بسیاری از مشکلاتی که قبلا بود را امروز شاهدش نیستیم . ولی گرانی بنزین و برخی از کالاها و بازار گرمی مخالفان دولت و غیره بهانه دست مردم داده است. و در هر گوشه و کنار انتقاد از عملکرد دولت است. لطفا بیشتر به مردم نزدیک بشید. کاری که دولت قبل با پررویی می کردو در مقابل هیچ از کاه کوه میساخت.
  • علی A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    7 0
    جناب رئییس جمهور محترم ؛همین قدر که ارامش را دوباره به جامعه تزریق نمودید ؛از شما ممنون و سپاس گذاریم . همین قدر که در بین ارافیان شما دزد و اختلاس گر وجود ندارد ؛ممنونیم همین قدر که وابسته به خرافات نیستید ؛تشکر .
  • آرش A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    11 0
    آقاي روحاني رييس جمهور شايسته ، مدبر و دلسوز واقعي ايران و معتقد به شايسته سالاري واقعي ، نه باند بازي براي تامين منافع جناحي و گروهي .
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    13 5
    دقيييييقأ....عاشقتم چون وابسته به هیچ جناح و گروهی نیستی...درد تو مردمند...عشق تو مردمند...جناح تو مردمند...همینه...رمز پيشرفت همینه...
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    اگر راس میگین نظرای مخالفو هم پخش کنید... من که هر کیو میبینم ناراضیه از رئیس جمهور.... من نمیدونم چرا این همه چهچه وبه به میکنید....