هاشمی: هرکس موجب دلسردی مردم برای حضور در انتخابات شود، به برنامه شیعه گریزی دشمن کمک می کند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرکس به هر اندازه ای موجب دلسردی مردم برای حضور در انتخابات شود، آب در آسیاب دشمن می ریزد تا برنامه های شیعه گریزی و ایران ستیزی آنان با شتاب بیشتری بچرخد و اجرایی شود.

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار جمعی از رزمندگان، آزادگان، جانبازان، فرماندهان دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا، بیان کرد: متقاعد شدن قدرت های جهانی به حل مسأله هسته ای با مذاکره و کوتاه آمدن از سیاست های ظالمانه تهدید و تحریم معلول هوشیاری سیاسی مردم ایران است.
هاشمی رفسنجانی با تقبیح هر گفتار و رفتاری که وحدت مردم و حماسه حضور آنان در انتخابات را مخدوش می کند گفت: ملت ایران در تاریخ 36 ساله و به ویژه در انتخابات سال 92، با هوشیاری ثابت کردند که علیرغم آمادگی کامل برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی، براساس تعالیم صلح جویانه اسلام، از دامن زدن به تشنجات تحریک کننده پرهیز می کنند و پیروزی دکتر روحانی مصداق روشن پرهیز مردم ایران از تهدید و تحریم بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : حماسه سیاسی خرداد 92 در اسفند 94 تکرار و برنامه مردم ایران برای انتخاب نمایندگانی معتدل و وفادار به آرمان های انقلاب، امام(ره) و شهدا تکمیل می شود.

* هرکس موجب دلسردی مردم شود، آب در آسیاب دشمن می ریزد
وی حضور مردم در انتخابات را برای تقویت نظام در بعد داخلی، منطقه ای و بین المللی بسیار مهم و سرنوشت ساز دانست و گفت: هرکس به هر اندازه ای موجب دلسردی مردم برای حضور در انتخابات شود، آب در آسیاب دشمن می ریزد تا برنامه های شیعه گریزی و ایران ستیزی آنان با شتاب بیشتری بچرخد و اجرایی شود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت کنند و نامزدهای خودشان را با رأی بالا به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بفرستند، نمایندگان منتخب به تناسب آرایی که کسب می کنند، قدرت تصمیم سازی و تصمیم گیری شان بالا می رود.
*امیدواریم خبر تایید صلاحیت ها واقعی باشد
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال یکی از حاضران که از میان جمع برخاست و پرسید: «نظر شما درباره ردّ صلاحیت ها چیست؟»، گفت: دیروزی خبری دالّ بر برگرداندن بخشی از ردّ صلاحیت ها شده ها از سوی شورای نگهبان منتشر شده بود که همه را برای برگزاری یک انتخابات پرشور امیدوار کرد. امیدواریم آن خبر واقعی باشد.

*خاطرات آزادگان نوشته شده، اما هنوز قصه های ملی نشده اند
هاشمی رفسنجانی، خاطرات رزمندگان و به ویژه آزادگان را شنیدنی و خواندنی توصیف کرد و گفت: اگر چه خاطرات بعضی از آزادگان نوشته شده، اما هنوز قصه های ملی نشده اند که مردم از کودکی و نوجوانی تا پیری در محافل خانوادگی و رسمی بخوانند تا نسل های آینده بدانند که فرزندان ایران اسلامی در زندان ها و اردوگاه های حزب بعث چگونه ظلم ها و شکنجه ها را تحمل می کردند و خم به ابرو نمی آوردند.

* قلم امضاء حکم اعدام صدام را برای عبرت تاریخ به موزه داده ام
وی با ارائه تحلیلی از چگونگی و چرایی هزیمت حزب بعث و دستگیری تحقیرآمیز صدام توسط ارتش اشغالگران و اعدام آن دیکتاتور خون آشام، گفت: قاضی محاکمه صدام که بعدها توسط عوامل بعثی در عراق شناسایی و ترور شد، در سفر به ایران قلمی که با آن حکم اعدام صدام را امضا کرده بود، به من هدیه داد و گفت: همیشه با خود فکر می کردم که باید این قلم را به عنوان سند حقانیت مردم ایران در جنگ تحمیلی به فرمانده ایرانیان در جنگ بدهم و من هم این هدیه را برای عبرت تاریخ با توضیحات کامل در موزه گذاشته ام.
* اگر با هم نسازیم، خدا تعهدی نداده است که همچنان ما را یاری کند
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این آیه قرآن که « أَوَ لا یَرَوْنَ أَنَّهُمْ یُفْتَنُونَ فی‏ کُلِّ عامٍ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَیْنِ»، اتفاقات 10 سال گذشته را امتحان الهی دانست و با ابراز امیدواری از سربلندی مردم ایران در امتحانات پیش رو، گفت: اگر چه تا امروز از چشم خدا نیفتاده ایم و انقلاب مسیر پیشرفت را می پیماید، اما اگر با هم نسازیم، اگر تفرقه را در کشور نهادینه کنیم، اگر عده ای به خاطر ماندن در قدرت به دیگران ستم کنند، اگر رذیلت های اخلاقی را به بهانه های واهی برای خود توجیه و در جامعه اجرا کنند و اگر از یاد شهدا غافل شویم، خدا تعهدی نداده است که همچنان ما را یاری کند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمین A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    87 7
    به امید برگشتن صندلی ریاست مجلس خبرگان به شایسته ترین رجل.
  • منتقد IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    1 1
    نظر بنده کو ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    1 14
    کور خواندید که صندلی به ایشان برسد.