نماینده مجلس نهم گفت: اصولگرایان، اعتدالیون و مستقلین احتمال رای‌آوری کرسی ریاست مجلس را برای آقای لاریجانی بسیار بالا می‌برند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص تصمیم گیری برای انتخاب هیات رییسه مجلس دهم گفت: دو گزینه برای رییس مجلس مدنظر است، نخست آقای عارف که گزینه اصلاح طلبان است و دیگری آقای لاریجانی که مجموع گزینه های غیر اصلاح طلبان یعنی اعتدالیون، مستقلین و اصولگرایان می باشد.

وی افزود: براساس بررسی های انجام شده،وزن مجموعه افرادی که توافق بر سر ریاست آقای لاریجانی دارند در مقابل اصلاح طلبان بیشتر است؛ این افراد معتقدند آقای لاریجانی به دلیل حسن مدیریت و اخلاق و همچنین سابقه خوبی که در اداره مجلس داشته است، می تواند در این دوره نیز برای ریاست مجلس توانمندتر و موفق تر عمل کند.

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه اصولگرایان به دلیل نداشتن لیدر، اعتدالیون به دلیل داشتن یک مشی اعتدالی و مستقلین نیز به این جهت که تمایل به  فردی غیر از اصلاح طلب برای ریاست مجلس دارند و به دلیل حضور در اردوگاه آقای لاریجانی،احتمال رای آوری کرسی ریاست مجلس را برای او بسیار بالا می برند افزود: من فکر می کنم آقای لاریجانی برای ریاست مجلس رای خواهد آورد.

ایمن آبادی در خصوص گزینه های مورد نظر برای نایب رییسی مجلس دهم  گفت: متاسفانه موضوع نایب رییسی که موضوع بسیار مهمی است به جهت توجه بیش از حد به کرسی ریاست مجلس مورد غفلت واقع شده است، در صورتی که رییس مجلس قطعا بدون نوابش کاری از پیش نخواهد برد. پیشنهاد من این است که برای هیات رئیسه تصمیم گیری شود چرا که یقینا انتخاب ناییب رییس، منشی و کارپرداز می‌تواند در افزایش رای رییس مجلس تاثیر گذار باشد.

منتخب مردم رشت در مجلس دهم با بیان عدم تمایل برای حضور در هیات رییسه مجلس دهم در مورد تقسیم بندی هیات رییسه و اینکه آیا این هیات مجموعه‌ای از اصلاح طلبان و اصولگرایان خواهد بود؟ اظهار داشت: هر چقدر که این اتفاق  به وقوع نپیوندد، بهتر است چرا که امکان مانع تراشی و سنگ اندازی از سوی هر دو جناح محتمل است و بهتر است هیات رییسه و اعضای آن از یک جناح باشد تا باهم هماهنگ باشد و کارها سریعتر پیش برود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    83 11
    رای اکثریت تهران بیشتره یا دومی قم؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    75 4
    نه بابا .... حتما هئیت رئیسه مجلس هم باید از اصولگرایان باشه آرهههههههه ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      44 4
      شما چرا آقاي جعفري؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    39 5
    هر وقت اونا حاضر شدند آقای هاشمی رو رییس خبرگان کنند ما هم راضی میشیم لاریجانی رییس مجلس بشه...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    18 0
    لابد این آقا هم جز لیست اصلاح طلب ها بوده؟ من پیشنهاد میکنم برای شکوهمندتر شده این قضیه، اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 از جواد لاریجانی حمایت کنند تا سه قوه تکمیل بشه. جواد لاریجانی اعتدالگراست ها میدونستید که؟
    • سعید A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      13 0
      اتفاقا ایشون به اصلاح طلبی شهره شدند در مجلس قبل، دعواهای زیادی هم با امثال رسایی و نبویان داشتند شگفت انگیز است که امروز می گویند اصولگرایان و مستقلین و اعتدالیون یه طرف اصلاح طلبان اون طرف در حالی که در انتخابات ایشون حتی مستقل هم عمل نکرده بود و رسما سرلیست اصلاح طلبان رشت بود
  • سهراب A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    اصولگرایان از آقای جعفری ایمن آبادی در رشت حمایت نکردند ولی امید نام اورا در لیست خود آورد بشکنه دستی که نمک نداره