ایلنا نوشت: مسعود پزشکیان با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، اعلام کرد: مردم دقیقاً عکس خواسته اصولگرایان عمل کردند.

نماينده مجلس نهم يادآور شد که اصولگرایان در صداوسیما، نماز جمعه و حتی در همین مجلس، این شعار را مطرح می‌کردند که به هیچ‌عنوان به لیست اصلاح‌طلبان رای ندهید و این لیست را انگلیسی معرفی کردند. اما رای مردم پیام روشنی داشت. هنگامی که شورای نگهبان گروهی را تایید کرده، دیگر نمی‌توان آن‌ها را انگلیسی و ضدانقلاب معرفی کرد؛ چراکه شورای نگهبان به اندازه کافی فیلتر دارد. مردم پاسخ این انگ‌زدن‌ها را دادند و این مساله نیاز به تفسیر خاصی ندارد، بلکه تنها نیازمند چشمانی باز برای دیدن حقیقت است.

نماینده منتخب مردم تبریز در مجلس دهم در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های ریاست و هیات‌رئیسه در این مجلس نیز خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم همان‌طور که امروز در تمام محافل مطرح می‌شود، رئیس مجلس بعدی از میان عارف و لاریجانی انتخاب خواهد شد و در واقع هر دو به یک میزان برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس، شانس دارند.

پزشکیان با تاکید بر این‌که هرکدام از دو نامزد ریاست، از مزیت‌هایی برخوردار هستند، گفت: آقای عارف از تجربه اجرایی بالاتری نسبت به لاریجانی برخوردار است و لاریجانی نیز تجربه اداره مجلس را دارد. در واقع در شرایطی که لاریجانی تجربه حضور هشت‌ساله در راس مجلس را در کارنامه دارد، عارف نیز معاونت ریاست‌جمهوری و فعالیت در سطح وزارت را پشت سر گذاشته‌ است و هر کدام از این مسائل، مزایا و معایبی است که می‌تواند یک‌طرف را نسبت به دیگری تقویت کند.

او بیان این‌که انتخاب اعضای هیات‌رئیسه مجلس به رای نمایندگان بستگی دارد و نمی‌توان با قطعیت درباره آن پیش‌بینی کرد، در واکنش به پویش مردمی «دعوت از پزشکیان برای حضور در انتخابات هیات‌رئیسه»، گفت: شنیده‌ام که بچه‌ها فعالیت می‌کنند و در مجلس هم برخی دوستان به بنده لطف دارند و تاکید دارند که نامزد شوم اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.

نماینده مردم تبریز در مجلس نهم اضافه کرد: در ادوار گذشته هم همین اصرار دوستان منجر به حضور بنده در صحنه بود و اکنون نیز باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً رئیس مجلس در صحن انتخاب می‌شود، گفت: حتماً هر دو نامزد اصلی در حال انجام رایزنی هستند و اساساً تصور این‌که بدون لابی‌گری بتوان کاری را در مجلس پیش برد، تصور کودکانه‌ای است اما من خبر دقیقی از این لابی‌ها ندارم. من آن‌چنان اهل لابی‌گری نیستم و آن‌چنان از جزئیات این رایزنی‌ها باخبر نیستم. مهم این نیست که رئیس باشی، بلکه مهم این است که بتوانی از امکان ریاست برای کار کردن استفاده کنی.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    1 1
    آقای پزشکیان یک فکری برای جامعه پزشکی در مجلس بکن. همه قوانین ضد پزشک است.
  • محسن A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    با تمام احترامی که برای آقای پزشکیان قایل هستم ولی به نظر بنده تجربه نشان داده که ایشان در بزنگاه ها خوب عمل نمی کنند وهمیشه کوتاه می آیندبه نظرم انتخاب آقای مطهری به مراتب انتخابی بهتر است