ایلنا نوشت: رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با تاکید بر ممانعت از دامن‌زدن به اختلاف‌های قومی و مذهبی توسط مسئولان، خواستار چرخشی شدن ریاست مجلس شد.

عابد فتاحی، با اشاره به بحث انتخاب رئیس و هیات‌رئیسه مجلس، اظهار داشت: باوجود این‌که من از معدود نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس نهم هستم، فکر می‌کنم ریاست لاریجانی برای مجلس دهم منافع بیشتری داشته باشد.

او گفت: البته عارف که معاون اول رئیس‌جمهور بوده و تمامی کارهای دولت اصلاحات را به انجام رسانده، به‌خوبی از عهده ریاست برمی‌آید و بحث بر سر ناتوانی ایشان در مدیریت مجلس نیست. بلکه مساله این است با حضور لاریجانی در راس مجلس، شکاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان کاهش یافته و این مساله به نفع دولت و مردم خواهد بود.

فتاحی همچنین در پیش‌بینی دیگر اعضای هیات‌رئیسه مجلس دهم، گفت: پزشکیان یکی از نیروهای مناسب برای حضور در هیات‌رئیسه خواهد بود. همچنین مطهری نیز نیروی مناسبی برای این مساله است. آقای تاجگردون هم گزینه مناسبی برای این حضور در جمع نواب رئیس است اما باتوجه به دانشی که در مباحث اقتصادی دارد، شاید بهتر باشد از ایشان در جایگاهی که بتواند از توانایی‌هایش ‌‌نهایت استفاده را کند، ‌ بهره ببریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم همچنین تصریح کرد: درباره آقای عارف هم فکر می‌کنم اگر ایشان رئیس مجلس نباشد، نباید به عنوان یکی نواب رئیس فعالیت کند. بلکه بهتر است که ریاست گردشی باشد و پس از دو سال نخست، عارف را به‌عنوان رئیس مجلس برگزید.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =