نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: در دور دوم انتخابات، مستقل‌‌هایی بودند که رقیب آنها از لیست امید بود، آنها به من زنگ می‌زدند و می‌گفتند شک نکنید که ما هم مدافع برجام و مدافع دولت هستیم.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره فراکسیون‌بندی‌های احتمالی در مجلس دهم اظهار کرد: در مجلس دهم دو فراکسیون خواهیم داشت، یک فراکسیون قوی و اکثریت امید و یک فراکسیون نسبتا ضعیف اصولگرایان را خواهیم داشت.
نماینده مردم اردبیل ادامه داد: فراکسیون امید همه اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل و اکثریت مستقل‌‌ها را شامل می‌شود چراکه تاریخ نشان داده که مستقل‌‌ها بیشتر به دولت و نزدیکانش نزدیک می‌شوند و در برابر تعداد قلیل اصولگرایان منتقد دولت در فراکسیون اصولگرایان خواهند بود.
وی در پاسخ به این سوال که به جز تاریخ مستند دیگری هم برای گرایش مستقل‌‌ها به فراکسیون امید دارید؟، اظهار کرد: علاوه بر اینکه سابقه دوره‌‌های پیشین این امر را نشان داده، شواهد دیگری هم هست، به عنوان مثال در دور دوم انتخابات، مستقل‌‌هایی بودند که رقیب آنها از لیست امید بود به من زنگ می‌زدند و می‌گفتند شک نکنید که ما هم مدافع برجام و مدافع دولت هستیم. برای نمونه کاندیدای مستقلی که اکنون از شهر سراب رای آورده با من تماس گرفت و من به همین دلیل برای دفاع از کاندیدای لیست امید، به شهر سراب نرفتم.
پیرموذن تاکید کرد: برخی از این افراد با بعضی از نزدیکان دولت هم صحبت کرده و سخنان مشابهی را گفته اند.
وی درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس نیز گفت: با توجه به اینکه فراکسیون امید اکثریت را دارد، ساختار هیات رئیسه را مشخص می‌کند. رئیس هم یا آقای لاریجانی می‌شود یا آقای عارف. البته آقای عارف گفته بود که اگر تعداد منتخبین دور دوم از لیست امید به 40 نفر برسد کاندیدای ریاست خواهد شد، پس لابد ایشان برای ریاست کاندیدا خواهند شد و آقای لاریجانی نیز همینطور کاندیدای ریاست خواهند بود. بنابراین یکی از این دو نفر رئیس و دیگری نایب رئیس اول خواهد بود. به نظر من بهترین گزینه برای نایب رئیس دوم مجلس هم آقای تاج گردون با توجه به سابقه کاری و گرایش فکری اوست. کسانی که تجربه دارند هم منشی مجلس خواهند شد.
پیرموذن تاکید کرد: به نظر من آقای لاریجانی به فراکسیون امید می‌پیوندد. ایشان از اصولگرایان فاصله گرفته و اصولگرایان مجلس در انتخابات از ایشان حمایت نکردند به همین دلیل هم فکر می‌کنم به لیست امیدی‌‌ها بپیوندد.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    1 1
    اقای پیرموذن این که مرتب فراکسیون امید را فراکسیونی در برابر اصولگرایان معرفی کنید خوب نیست. تعداد زیادی از اعضای امید اصولگرایان معتدل هستند. اگر طوری القا کنید که فراکسیون امید قراره فقط از اصلاح طلبان تشکیل بشه و در برابر اصولگرایان قرار بگیره منجر به ریزش و تضعیف فراکسیون امید خواهد شد.
  • alidad A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    2 0
    اکثریت مطلق مستقل ها با اصلاح طلبان هستند چون اگه اندکی احساس نزدیکی هم با اصولگرایان می کردند با توجه به مزایای بسیار اصولگرا بودن داره حتما با عشق و علاقه ابرازش می کردن