نماینده اصولگرای مجلس گفت: ما اصولگراها قطعا برای ریاست از آقای لاریجانی حمایت می‌کنیم و گزینه دیگری نداریم.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره چینش فراکسیون‌ها و ترکیب هیات رئیسه مجلس گفت: کرسی‌ها مشخص شده اما هنوز آرایش فراکسیون‌ها مشخص نشده است. چون جمع زیادی مستقل هستند و در هیچ لیستی نبودند که تعدادشان هم زیاد است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: برخی هم هستند که در لیست‌هایی بودند اما ممکن است در موضوع ریاست مجلس برای خودشان نظر متفاوتی داشته باشند، به عنوان مثال، افرادی هستند که در لیست امید بودند اما به ریاست آقای لاریجانی رای می‌دهند.
فولادگر تاکید کرد: اصولگراها در مجلس دهم قطعا یک فراکسیون فراگیر خواهند بود که همه سلایق اصولگرایی به همراه مستقلینی که نمی‌خواهند در فراکسیون اصلاح طلب‌ها باشند در آن جای می‌گیرند.
او گفت: برخی مستقل‌ها جذب فراکسیون امید و برخی دیگر جذب فراکسیون اصولگرایی می‌شوند اما از حالا مشخص نیست که گرایش اکثریت به کدام سمت است. البته اکنون دوستان اصلاح طلب می‌گویند که برآوردهای دقیقی داریم که ما بیشتر هستیم و دوستان اصولگرای ما هم می‌گویند که اطلاع دقیقی داریم که ما بیشتریم اما هنوز شرایط 50-50 است.
نماینده اصولگرای مجلس درباره کاندیدای اصولگرایان برای ریاست مجلس نیز اظهار کرد: ما اصولگراها قطعا برای ریاست از آقای لاریجانی حمایت می‌کنیم و گزینه دیگری نداریم. البته باید توضیح دهم که در بین منتخبان مجلس دهم، افراد شایسته‌ای هستند که بتوانند جلسه مجلس را اداره کنند و به عنوان سخنگوی مجلس موفق عمل کنند اما به عنوان رئیس یک قوه که بتواند قدرت سازماندهی و هماهنگی و تقویت جایگاه قوه مقننه در کشور را داشته باشد، طبعا باید کسی باشد که قابلیت رای آوری بالایی دارد.
فولادگر ادامه داد: وقتی با این دید، نگاه کرده و سوابق افراد را بسنجیم غیر از آقایان لاریجانی و عارف کاندیدای دیگری برای ریاست مطرح نمی‌شود. آنها افرادی هستند که توانایی اداره جلسه و سخنگویی را دارند و براي جایگاه ریاست یک قوه رای خوبی دارند تا بتوانند از این جایگاه دفاع کنند. با این مشخصات کاندیدای دیگری نداریم.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    37 4
    صبر کنید مجلس تشکیل بشه و بعد نماینده ها خودشان تصمیم می گیرند. از حالا دعوای حیدری نعمتی راه نیندازید. همانقدر که مدیریت آقای لاریجانی را قبول داریم همانقدر هم مدیریت آقای عارف را قبول داریم.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
      3 2
      برای مردم اصفهان متاسفمم که به ایشان رای دادند که گفته است فصل الخطالب را مردم و رای مردم نمی داند....و شورای نگهبان می داند...
    • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
      0 3
      یه چیزی داشته که بهش رای دادیم و با اکثریت ارا انتخاب شده تو واسه خودت متاسف باش
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    59 7
    فقط عارف
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    4 20
    صددرصد این تحلیل درست است مثالش آقای کاظم جلالی و مطهری و منادی و فرهنگی و حتی پورحسین نماینده مغان ... در ریاست لاریجانی بر مجلس شک نکنید چون هم لابی من بسیار قهاری است هم چینش لیست اصلاح طلبان به ترتیبی است که اصولگرایان معتدل رو هم در خودش جای داده صددرصد اصولگرایان معتدل به ریاست لاریجانی رای میدن تا عارف البته آقای عارف هم مورد احترام و فردی دوست داشتنی است اما به نظرم برای خود اصلاح طلبان هم بهترین فرد آقای لاریجانی است.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    27 5
    نوبت به عارف است.
  • o A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    16 7
    فقط دکتر عارف
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    17 1
    اینا که یه زمانی به لاریجانی از همه جهت بخاطر برجام حمله میکردن حالا شده گزینه اصولگرایان عجب چه عارف بشه رئیس چه لاریجانی، تندروها باید آب خنک بخورن... خیلی هم مهم نیس کدومشون بشن، هر چند حق عارفه، در هر دو حالت سر تندروها بی کلاه می مونه و باید ببینن که دیگه نیستن تموم شدن
  • سیدرضا A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    17 3
    ابتکار عمل در دست اصلاح طلبان است .
  • بی نام DE ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    4 3
    يه نفرى برا همه تعيين تكليف كرده