کشتن ۷۰۰ کوالا در استرالیا ؛ مرگ نه، کشتن!

ایسنا نوشت:

مقامات استرالیایی 700 کوآلا را که به دلیل بی‌غذایی و گرسنگی شدید در شرایط جسمی بدی بودند، کشتند.

وزیر محیط زیست استرالیا با تایید خبر کشتن این تعداد کوآلا در مناطق جنوب شرق این کشور گفت: این کار ضرورت داشت چون این حیوانات به دلیل افزایش جمعیت گونه‌شان قادر به پیدا کردن غذای کافی نبودند و به دلیل گرسنگی شدید، شرایط جسمی بسیار بدی داشتند به طوری که امکان بهبودی آنها وجود نداشت.

لیزا نویل وزیر محیط زیست استرالیا گفت: تراکم جمعیتی این گونه جانوری در منطقه Cape Otway به 20 کوآلا در هر هکتار رسیده‌ است.

نویل افزود: نزدیک به 700 کوآلا در حالی پیدا شدند که وضعیت سلامت آن‌ها نامساعد بوده چرا که با مشکل کمبود مواد خوراکی روبرو بوده‌اند و به همین دلیل پس از مشورت با کارشناسان و دامپزشکان به حیات‌شان پایان داده شد. همچنین تجربه نشان می‌دهد که جابه‌جا کردن این کوآلاها تاثیری در بهبود شرایط شان ندارد و می‌تواند حتی موجب آسیب دیدن بیشتر آن‌ها شود.

افزایش تعداد این گونه جانوری ادامه دارد و به همین دلیل است که باید استراتژی مدیریت کوآلاها مورد توجه قرار گیرد تا بتوان میزان رشد جمعیت آن‌ها را که سرعت گرفته، کاهش داد.

به گزارش روزنامه ژاپن تودی، به رغم افزایش جمعیت کوآلاها در منطقه Cape Otway استرالیا در دهه‌های اخیر جمعیت آن‌ها در مناطق دیگر با تهدیدات جدی روبرو شده که از آن جمله می‌توان به عواملی همچون تخریب زیستگاه، بیماری، آتش سوزی و عوامل دیگر اشاره کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    فکر کن یه روز این کار رو با آدمها بکنند.
  • بی نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    14 4
    همه كاراشون رو حسابه
  • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    بفروشن به ایران
  • الهه A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    چجوری دلشون اومد حیوون به این خوشگلی رو بکشن : آدم دلش نمیاد یه سوزن به اینا بزنه چه برسه به...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    ما محیط زیستمان را نابود کردیم . که در نهایت نابودی خودمان را به دنبال دارد. ان ها با برنامه ریزی به دنبال احیای محیط زیستند