ایرنا نوشت: طرح ملی سامانه توسعه خدمات ناوبری و موقعیت یابی فضاپایه ایران با ویژگی های خاص در سال 95شروع به فعالیت خواهد کرد.

سامانه بسیار مدرن ناوبری و موقعیت یابی ملی فضاپایه جمهوری اسلامی ایران که اختصارا IGNS نامیده می شود، محصول همکاری گروه فضایی شرکت صا ایران (صنایع الکترونیک ایران) به عنوان مجری و مرکز ملی فضایی (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) به عنوان حامی است.


این سامانه با هدف ارایه خدمات پیشرفته برای افزایش کیفیت زندگی همه مردم ایران به زودی آغاز به کار خواهد کرد.
همچنین از طریق سامانه توسعه خدمات ناوبری و موقعیت یابی فضاپایه ایران، امکان استفاده از خدمات سه سامانه ناوبری و موقعیت یابی فوق پیشرفته جهان با نام های جی.پی.اس، گلوناس و بیدو به صورت همزمان و مکمل برای کل کشور فراهم خواهد شد.


ناوبری خودرویی، مدیریت بحران، خدمات اجتماعی، نقشه برداری، شناسایی اهداف ثابت و متحرک، کشاورزی دقیق، کنترل ترافیک شهری، ردیابی خطوط انتقال نفت و گاز، خدمات محیط زیست، خدمات مسکن و شهرسازی پیشرفته، امور گمرک و جلوگیری از قاچاق کالا، مهار دقیق آتش سوزی، خدمات بیمه ای امروزی و پیشرفته، خدمات کشتیرانی و بنادر، هواشناسی دقیق، همه و همه خدمات کم نظیری هستند که توسط سامانه ناوبری و موقعیت یابی ملی فضایی و با دقت سانتی متری ارایه خواهند شد.


راه اندازی سامانه ناوبری وموقعیت یابی ملی فضایی در سال 1395 و طی سه فاز انجام خواهد شد، در فاز اول 15 ایستگاه شبکه کورس و دو دیتاسنتر برای جمع آوری اطلاعات موقعیتی دقیق به صورت آزمایشی در تهران راه اندازی خواهد شد.
پس از اجرایی شدن فاز اول در تهران فاز دوم طرح در کلان شهر ها پیاده سازی شده و در فاز سوم کل کشور تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.


گفتنی است سخت افزار این سامانه قرار است به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد و تنها هزینه استفاده از خدمات 15 تا 60 هزار تومان در سال خواهد بود. همچنین علاقمندان با ارسال پیامک به شماره 200120 می توانند اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات طرح و نحوه ارایه آنها کسب کنند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =