ایرنا نوشت: دریابان علی شمخانی با اشاره به حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عراق و سوریه که به صورت واقعی با تروریسم مقابله می کنند تاکید کرد: اگر شهدایی مانند همدانی در سوریه مقابل داعش نایستند، ناامنی و بی ثباتی که خواست کشورهای استکباری است به مرزهای ما کشیده خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش یادواره شهدای مسجد امام حسین (علیه السلام)، ایثارگران و شهدا را عنصر قدرت ساز و حافظ و پشتیبان امنیت ملی کشور و سنگربانان در برابر نفوذ دشمنان به مرزهای فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی دانست.

شمخانی با ارایه تحلیلی جامع از شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشورهای خط مقدم مبارزه با تروریسم به مشکلات متعددی که دولت عراق با آن مواجه است اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دولت عراق و در راس آن جناب آقای حیدرالعبادی ضمن مبارزه قاطع با تروریسم تکفیری، اقدامات گسترده و مفیدی را در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی نیز آغاز کرده است

وی با تجلیل از نقش تاثیرگذار نخست وزیر عراق در حفظ یکپارچگی، انسجام سیاسی و وحدت ملی در این کشور افزود: تلاش مستمر دشمنان ملت عراق برای ایجاد اختلاف مذهبی و قومی در این کشور با تدبیر مرجعیت و اقدامات شایسته دولت با ناکامی مواجه شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه گفت: آمریکا و کشورهای همپیمان آن بدون مقابله موثر با داعش صرفا به دنبال مدیریت این جریان تروریستی برای افزایش سلطه خود در منطقه هستند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآور شد: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری مجموعه بخش های کشور در مسیر تقویت روزافزون توان دفاعی سخت و نرم برای مقابله با هر نوع تهدید و نفوذ گام بر می دارند و در این راه ارتقاء انسجام و وحدت ملی اصل غیر قابل اجتناب است.

وی افزود: مطالبه عمومی، تقویت بنیه اقتصادی، مقابله با تحریم های ظالمانه و توسعه عدالت و رفع فساد است و برنامه های گسترده ای نیز برای پاسخ به این خواسته به حق از سوی دولت محترم در دست اجراست.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466230

برچسب‌ها