مهر نوشت: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: عزاداری ماه محرم در یزد همواره ساده و بامعنویت خاصی برگزار می شود که باید این سنگینی و معنویت حفظ شود.

آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه ماه محرم را در پیش داریم باید همواره سادگی و معنویت در هیات های عزاداری و بویژه نوحه ها حفظ شود.

وی ادامه داد: مردم یزد در عزاداری های ماه محرم از قدیم الایام تاکنون دارای سبک خاص خود هستند و نباید عده ای بخواهند از سبک دیگران تقلید کنند، باید معنویت عزاداری های یزد در نوحه خوانی ها حفظ شود.

امام جمعه یزد گفت: اشعاری که توسط شاعران استان یزد برای نوحه ها و مراسم عزاداری سروده می شود نیز بسیار پرمحتوا و اثرگذار است و جای تشکر و قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن گلایه از اینکه بیانات مقام معظم رهبری که در دیدارهای مختلف فرموده اند گاها مورد غفلت واقع می شود اظهار داشت: ایشان در بیانات خود سه مسئله را همواره مورد تاکید قرار داده اند، اول اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند که باید توسط دولتمردان و مجلس برنامه ریزی شود.

وی دومین مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری را فضای مجازی اعلام و تصریح کرد: دشمن در این فضا اخلاق و جامعه ما را هدف قرار داده است.

ناصری افزود: کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند باید طی برنامه ای منسجم در مقابل هجمه هایی که از طریق فضای مجازی نسبت به اقشار مختلف جامعه و بویژه حوانان صورت می گیرد، برنامه ریزی کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: سومین مسئله ای که مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن اشاره کردند مساله خانواده و جمعیت است که ایشان تذکر دادند باید برای این مسائل برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: مسئولان باید این موارد را بررسی کنند، نباید دنبال حزب بازی، گروه بازی و سیاست بازی باشند و باید مسائل اصولی مملکت و مردم را بررسی و مشکلات را برطرف کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =