ایرنا نوشت: «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا گفت که هدف توافقی که در دسامبر گذشته انجام شد، رسیدن به یک آتش بس در سوریه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوول سیاست خارجی اروپا عصر پنجشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از شروع نشست سوریه، ضمن بیان این مطلب گفت: پیام امروز من در نشست دوجانبه با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، به اجرادرآوردن فوری آتش بس و ازسرگیری کمک های بشردوستانه در سوریه می باشد.
وی با اشاره به حمایت اتحادیه اروپا از کوشش های بشردوستانه «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای سوریه گفت: تمام جامعه بین الملل در قبال سوریه مسوولیت دارد. نکته حایر اهمیت ارقام نیستند بلکه مردم هستند.
موگرینی با تاکید بر اینکه نشست امروز مونیخ ساده نخواهد بود، گفت: این نشست بسیار مهم تلقی می شود. بعد از پنج سال در دل مردم سوریه کمی امید به وجود آمده بود و ما باید امید آنها را برآورده سازیم.
مسوول سیاست خارجی اروپا در حاشیه نشست مونیخ برای سوریه، امروز تا کنون با «دیمیستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد و ل«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار داشته است.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست مونیخ برای سوریه و همچنین کنفرانس امنیتی مونیخ، به این شهر در آلمان سفر کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    باشه