کارگردان جوانی که با فیلمش جوایز را درو کرد/ مشروح برگزیدگان جشنواره فیلم فجر

قطار سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هم با برگزاری مراسم اختتامیه در شامگاه ۲۲ بهمن به ایستگاه پایانی رسید تا صاحبان سیمرغ‌های این دوره از جشنواره هم مشخص شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  ابوالحسن داوودی، محمد داودی، مجتبی راعی، سید جمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، مهدی فخیم زاده و نیکی کریمی برندگان بخش سودای سیمرغ را انتخاب کردند. 

در این میان، فیلم «ابد و یک روز» با ۹ سیمرغ و «ایستاده در غبار» با ۴ سیمرغ از شگفتی‌سازان این دوره از جشنواره بودند. 

بهترین کارگردانی :
سیمرغ بلورین این بخش به سعید روستایی برای فیلم «ابد و یک روز» اهدا شد.همچنین جایزه ویژه هیات داوران در این بخش به هومن سیدی برای فیلم «خشم و هیاهو» تقدیم شد.

بهترین بازیگر نقش اول زن:
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به پریناز ایزدیار برای بازی در فیلم «ابد و یک روز» تقدیم شد.

بهترین بازیگر نقش اول مرد:

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به پرویز پرستویی برای بازی در فیلم «بادیگارد» اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: 

 سیمرغ بلورین این بخش به شبنم مقدمی برای بازی در فیلم های «نفس» و «زاپاس» اهدا شد.

بهترین نقش مکمل مرد: 

 سیمرغ بلورین این بخش به نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «ابد و یک روز» اهدا شد.

بهترین فیلمبرداری:

 سیمرغ بلورین این فیلم به پیمان شادمان فر برای فیلم «خشم و هیاهو» تقدیم شد.

بهترین تدوین: 

 سیمرغ بلورین این بخش به بهرام دهقانی برای فیلم «ابد و یک روز» تقدیم شد.

بهترین موسیقی متن:

سیمرغ بلورین این بخش به محمدرضا علیقلی برای فیلم های «امکان مینا» و «دختر» اهدا شد.

بهترین صدا

سیمرغ بلورین این بخش به سعید بجنوردی و محمدرضا دلپاک برای فیلم «لانتوری» تقدیم شد.

بهترین طراح صحنه و لباس: 

 سیمرغ بلورین این بخش به محمدرضا شجاعی برای فیلم «ایستاده در غبار» تقدیم شد.

بهترین چهره پردازی: 

سیمرغ بلورین این بخش به سعید ملکان برای فیلم «ابد و یک روز» تقدیم شد.

بهترین جلوه های ویژه میدانی و جلوه های ویژه بصری: 

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی به ایمان کرمیان برای فیلم «ایستاده در غبار» تقدیم شد. همچنین سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری به سید هادی اسلامی برای فیلم «بادیگارد» اهدا شد.

بهترین فیلمنامه: 

سیمرغ بلورین این بخش به سعید روستایی برای فیلم «ابد و یک روز» تقدیم شد.

بهترین فیلم: 

سیمرغ بلورین این بخش به حبیب والی نژاد برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران به هومن سیدی برای فیلم «خشم و هیاهو» رسید و نرگس آبیار نیز برای فیلم «نفس» جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی را از آن خود کرد.

در بخش آرای مردمی نیز فیلم «ابد و یک روز» توانست بهترین فیلم از نگاه مردم شود. 

اما در بخش نگاه نو، حبیب احمدزاده، حمید فرخ نژاد، مهدی کرم پور، مهتاب کرامتی و سامان مقدم را به عنوان هیات داوران بخش «نگاه نو» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ های بلورین این بخش را به این فیلم‌ها اهدا کردند: 

بهترین فیلم:  سعید ملکان برای فیلم «ابد و یک روز»، بهترین کارگردانی: سعید روستایی برای فیلم «ابد و یک روز» و همچنین سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران به محمد حسین مهدویان برای کارگردانی «ایستاده در غبار». 


۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داش اسی گل ES ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    5 7
    حق اژدها رو خوردن به خدا. این فیلم عالی بود. مخصوصا موسیقی متن و فیلمبرداری و طراحی صحنه
  • امیر مسعود A1 ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    8 7
    واقعا عجیبه . اژدها وارد میشود یعنی حتی توی موسیقی هم حقش نبود سیمرغ بگیره . یا توی فیلمنامه . واقعا باید به این نحوه داوری ها پایان داد . آقایان مجید اسلامی و شادمهر راستین در برنامه وزین نقد 4 صحبتها و راهکارهای عملی برای اجرا بهتر جشنواره فجر و نحوه اهدا و تعیین جوایز ارایه دادند . در مورد بهترین بازیگر هم همین اتفاق افتاد با احترام کامل به جناب پرستویی عزیز آیا بین بازی ها واقعا حق ایشون بود . ضمنا خانم پانته آ پناهی ها واقعا حقشون نبود برای مکمل زن . ضمنا عزیزان در فیلم نفس و امکان مینا چی دیدند که ما ندیدیم آقا رودربایستی ها رو بگذارید کنار .
  • سهند FI ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    10 5
    ابد و يك روز يك فيلم متوسط بود به استناد به نوشته منتقدان كه در نبود فيلم خوب جوايز را گرفت .... تاسف براي سينماي ايران در نبود بزرگاني مثل فرهادي فيلم هاي متوسط جلوه مى كنن
  • بی نام IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    3 8
    اینم شد جشنواره؟ از نگاه این از نگاه اون. بهترین فیلم و بهترین کارگردانی باید هر کدوم 1 جایزه ببرند مثل باقی جشنواره های درست و حسابی دنیا، تا تکلیف معلوم بشه. با رودربایستی و سلایق جناحی جشنواره میشه همین آش شعله قلم کار شور. دم ابد و یک روز گرم
  • علی A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    7 9
    بهترین فیلمنامه و کارگردانی میشه ابد و یک روز ،بعد بهترین فیلم میشه ایستاده در غبار؟ مگه میشه مگه داریم.دوستانی فیلم ها دیدن یه توضیح به ماهم بدید.
  • م A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    5 2
    نمیخواد ببصبرانه منتطر باشید چیزی خاصی ندارد داوران سیاسی وجناحی عمل کردند فیلمهای بهتر از این بوده
  • ایمان A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    10 6
    به نظرم جشنواره باید معیارهایی داشته باشه تا هر دوره اینقدر تفاوت وجود نداشته باشه. مثلا ما فیلمهای بزرگتر از ابد و یک روز هم داشتیم که هیچگاه این همه سیمرغ نگرفتن. این همه کارگردان بزرگ که دو تا سیمرغ هم ندارن و اونوقت یک جوان 25 ساله یک جا سه تا سیمرغ میگیره خوب آینده این جوان چه میشه که همون اول با این همه جایزه اشباع شده. یا مثلا آقای داور توی برنامه هفت میگه که ما فیلمهای قصه گو دوست داریم و فیلم غیرمتعارف دوست نداریم خوب میشه فهمید که چرا اژدها وارد میشود حتی یک سیمرغ هم نمیگیره آخه سیمرغ که از جیب این داور بیرون نمیاد که ایشون با دوست دارم و دوست ندارم جایزه میده.
    • سیمین IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      1 1
      بحث جشنواره مقایسه ایه. شما اگر فیلم ها رو دیده باشی و ابد و یک روز رو کنار بقیه کارگردانی ها بذاری، میبینی که سیمرغ های کارگردانی حق سعید روستاییه شخصیت های ابد و یک روز تو اون خانواده 8 نفره، همه شخصیتن نه تیپ و سعید روستایی رو اینا کار کرده اتفاقا نکنته تو همونه که 26 سالشه و انقدررر خوب بوده. 26 سالشه و ی کسی مثل پیمان معادی ازش تعریف میکنه اونطپری اونطوری