ایرنا نوشت:رییس کمیته ائتلاف و رایزنی اصلاح طلبان گفت: فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم با توجه به ترکیب راه یافتگان از فهرست اصلاح طلبان، حامیان دولت و احزاب معتدل 169 نفره خواهد بود.

حجت السلام محسن رهامی افزود: مشغول رایزنی و تبادل نظر برای رسیدن به مدلی مشخص برای ریاست مجلس و كمیسیون ها تا هفتم خرداد هستیم.

وی درباره فراكسیون های مجلس دهم و رویكرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تاكید كرد: در مجلس هم میان اصلاح طلبان و علی لاریجانی رقابتی ایجاد نخواهد شد و سعی خواهیم كرد در قالب یك فراكسیون همكاری كنیم.

رییس كمیته ائتلاف و رایزنی اصلاح طلبان همچنین در تحلیل خود از نتیجه انتخابات مجلس دهم اظهارداشت: با توجه به این كه اصلاح طلبان و حامیان دولت اكثریت مطلق مجلس دهم را به دست آوردند می توانیم هیات رییسه‌ قوی تشكیل دهیم.

رهامی افزود: درست است كه در آمار منتشر شده تعداد نامزدهای راه یافته از فهرست امید 125 نفر هستند اما با توجه به مجموع راه یافتگان به مجلس از فهرست اصلاحات، حامیان دولت و نیروهایی كه به طور اختصاصی از احزاب معتدل نامزد بوده‌اند به احتمال زیاد فراكسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم 169 نفره خواهد بود. در مجلس دهم سعی خواهیم كرد با نیروهای معتدل یك فراكسیون را تشكیل دهیم و در این فراكسیون قوی تحت هر عنوانی متشكل شویم و از تشتت و اختلاف پرهیز كنیم.

وی درباره انتخاب ربیس مجلس دهم نیز گفت: بحث ریاست مجلس مطرح نیست، اصلاح طلبان به هیچ وجه نمی خواهند ائتلافی كه در تهران میان حامیان لاریجانی و اصلاح طلبان شكل گرفته بود در داخل مجلس دچار اختلاف یا انشقاق شود. اگر با اصولگرایان معتدل دچار اختلاف شویم نمی توانیم در مجلس دهم موثرعمل كنیم، مخالفان ما می خواهند میان نیروهای معتدل چنین اختلافی پیش بیاید. به همین دلیل برای رسیدن به مدلی مشخص برای ریاست مجلس و كمیسیون ها تا 7 خرداد مشغول رایزنی و تبادل نظر هستیم.

وی به نقش آفرینی لاریجانی در حمایت از دولت یازدهم در سه سال گذشته به خصوص در موضوع برجام اشاره كرد و گفت: اصلاح طلبان سعی خواهند كرد به جای رقابت، با وی همكاری داشته باشند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =